سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نتایج آزمون نمونه دولتی 1400 – 1401

اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی در استان‌های مختلف به صورت جداگانه انجام می‌گیرد. داوطلبان به سایت نمونه دولتی اختصاصی استان خود مراجعه نموده و از نتایج آزمون خود مطلع شوند. از آنجا که برای ثبت نام نمونه دولتی پایه هفتم آزمونی برگزار نمی‌شود، اعلام نتایج فقط به دانش آموزان پایه دهم اختصاص خواهد داشت. برای اطلاع از جزئیات فرآیند اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی 1400 – 1401 مقاله را تا انتها دنبال نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تمدید اعلام نتیجه آزمون نمونه دولتی 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: نتایج آزمون نمونه دولتی 1400 – 1401

زمان اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی 1400

نتایج آزمون نمونه دولتی از طریق سامانه ثبت نام و اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی هر استان که از طریق لینک azmoon.medu.ir قابل دسترسی است به داوطلبان اعلام می‌شود. تجربه سال‌های گذشته نشان داده است که نتایج آزمون نمونه دولتی حدود دو هفته تا یک ماه بعد از برگزاری آزمون نمونه دولتی یعنی اواخر مردادماه یا اوایل شهریورماه از طریق به اطلاع داوطلبان رسانده می‌شود. برای اطلاع از زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی 1400 کلیک کنید.

بخوانید: ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم 1400

اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی 1400 – 1401

برگزاری آزمون نمونه دولتی به صورت منطقه ای است. از این رو نتیجه آزمون نیز از طریق سایت های استانی آموزش و پرورش اعلام می‌گردد. نتیجه آزمون مدارس نمونه دولتی اغلب 2 هفته پس از برگزاری آزمون منتشر می‌شود.

پذیرفته شدگان در این مرحله باید ظرف مدت زمان کمتر از 10 روز به مدرسه مربوطه مراجعه نموده و فرآیند ثبت نام خود را پیگیری نمایند. دانش آموزان باید مدارک درخواستی واحد آموزشی را تحویل داده و فرم های ارائه شده توسط  مدرسه را تکمیل نمایند. در غیراینصورت، عدم حضور دانش آموز به منزله انصراف وی خواهد بود. در صورت انصراف هر دانش آموز، فردی از لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی 1400 جایگزین وی خواهد شد.

بخوانید: ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 1400

نحوه مشاهده نتایج

برای مشاهده جواب آزمون، داوطلبان باید ابتدا نشانی اینترنتی سایت استان خود را از جدول زیر استخراج نمایند.

پس از ورود به سایت مربوطه، کد ملی و رمز عبور همگام از دانش آموزان درخواست می‌شود. همچنین باید نام سازمان دانش آموز و نقش دانش آموز نیز مشخص گردد. پس از ورود به پنل اختصاصی، وضعیت پذیرش یا مردودی داوطلب نمایش داده خواهد شد.

در ستون ” وضعیت پذیرش در دبیرستان نمونه دولتی ” و “ وضعیت پذیرش در هنرستان نمونه دولتی ” قبولی یا عدم قبولی داوطلب درج شده است. همچنین حالت سومی نیز می‌توان برای داوطلبان در نظر گرفت. اسامی برخی از داوطلبان در این مرحله به عنوان ذخیره اعلام می‌شوند. که در صورت انصراف پذیرفته شدگان قطعی، جایگزینی از میان اسامی ذخیره انتخاب خواهد شد. برای مشاهده اسامی پذیرفته شدگان آزمون نمونه دولتی 1400 کلیک کنید.

نکات مهم

  1. در زمان اعلام نتیجه برای افرادی که در آزمون قبول نشده اند نیز کارنامه آزمون نمونه دولتی صادر خواهد شد. در این کارنامه تعداد پاسخ های درست و نادرست، نمره اکتسابی در هر درس، تراز داوطلب و تراز آخرین فرد قبول شده در مدرسه انتخابی درج شده است.
  2. امکان انتقال و جابجایی داوطلب پس از اعلام نتیجه به هیچ وجه وجود ندارد.
  3. پذیرفته شدگان از زمان اعلام نتیجه تنها 10 روز فرصت برای ارائه مدارک خود به مدرسه دارند. در صورت عدم مراجعه در این بازه زمانی، قبولی آنان ابطال خواهد شد.
  4. در صورتی‌که یکی از دانش آموزان دوقلو یا چند قلو در آزمون پذیرفته شده باشد، سایرین می‌توانند با کسب 80 درصد نمره قبولی، در مدرسه ثبت نام نمایند.

اعتراض به نتایج آزمون مدارس نمونه 

بعد از اعلام نتیجه داوطلبانی که به نتیجه آزمون نمونه دولتی خود اعتراض دارند می‌توانند از طریق سامانه ثبت نام و اعلام نتیجه آزمون نمونه دولتی به آدرس azmoon.medu.ir اعتراض خود را ثبت کنند. برای ثبت اعتراض به نتیجه آزمون نمونه دولتی نیز کد رهگیری و کد ملی داوطلب لازم است. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

بخوانید: اعتراض به نتیجه آزمون نمونه دولتی 1400

برای دریافت مشاوره در زمینه آزمون نمونه دولتی 1400 – 1401 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: نتایج آزمون نمونه دولتی 1400 – 1401