سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رتبه قبولی گفتار درمانی کنکور 98

گفتاردرمانی از رشته‌های گروه علوم پزشکی است که متقاضیان آن می‌بایست در کنکور علوم تجربی شرکت کنند. زمینه ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته گفتار درمانی تنها برای افرادی فراهم است که موفق شوند رتبه لازم را کسب کنند. امکان تحصیل در رشته گفتار درمانی تنها در برخی از دانشگاه‌ها وجود دارد. همین موضوع موجب شده تا مسیر قبولی در رشته گفتار درمانی، مسیری کاملا  رقابتی باشد. به طور مداوم بررسی آخرین رتبه‌های قبولی یک رشته خاص، میزان شانس قبولی داوطلب در آن رشته را می‌سنجد. از همین رو، در این مقاله تلاش شده تا مواردی از آخرین رتبه و تراز قبولی رشته گفتار درمانی کنکور 98 ارائه شود. گفتنی است در حال حاضر رشته گفتار درمانی در دانشگاه‌های روزانه و پردیس ارائه می‌شود. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته گفتار درمانی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: رتبه قبولی گفتار درمانی کنکور 98

آخرین رتبه قبولی گفتار درمانی کنکور 98 | روزانه

طبیعی است که کد رشته‌های دانشگاه روزانه در رشته‌های مختلف، از اولویت‌های انتخابی هر داوطلب باشد. پس از دوره روزانه نیز کد رشته‌های مربوط به دانشگاه‌های شهریه پرداز در انتخاب‌های بعدی قرار می‌گیرند. افرادی که قصد قبول شدن در رشته گفتار درمانی دوره روزانه را دارند، زمانی موفق خواهند شد که رتبه کنکور خود را با توجه آخرین رتبه‌های قبول شدگان گفتار درمانی بهبود دهند.

در ادامه آخرین رتبه قبولی گفتار درمانی کنکور 98 دانشگاه روزانه با توجه به سهمیه منطقه 1، 2 و 3 ارائه شده است. داوطلبانی که دوره سه سال آخر دبیرستان خود را در کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها تحصیل کرده باشند، به ترتیب از سهمیه منطقه 1 و 2 برخوردار هستند. علاوه بر این، افرادی که این دوره سه ساله را در شهرستان‌های محروم و کوچک تحصیل کنند، از سهمیه منطقه 3 برخوردار هستند.

 

منطقه یک | رتبه قبولی گفتار درمانی کنکور 98

دانشگاه رتبه در سهمیه
دانشگاه علوم پزشکی مشهد 2324
دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران 4518
دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران 4900
دانشگاه علوم پزشکی اراک 6836
دانشگاه علوم پزشکی همدان 7229

 

منطقه دو | رتبه قبولی گفتار درمانی کنکور 98

دانشگاه رتبه در سهمیه
دانشگاه علوم پزشکی همدان 9006
دانشگاه علوم پزشکی همدان 11034
دانشگاه علوم پزشکی بابل 8015
دانشگاه علوم پزشکی شیراز 8713
دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 12628

 

منطقه سه | رتبه قبولی گفتار درمانی کنکور 98

دانشگاه رتبه در سهمیه
دانشگاه علوم پزشکی اراک 7301
دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران 4819
دانشگاه علوم پزشکی سمنان 7244
دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور / اهواز 5919
دانشگاه علوم پزشکی بابل 6183
دانشگاه علوم پزشکی مشهد 6716
دانشگاه علوم پزشکی سمنان 7680
دانشگاه علوم پزشکی همدان 8000

 

مشاوره انتخاب رشته گفتار درمانی

اطلاع از آخرین رتبه‌های قبولی گفتار درمانی، تنها یک معیار برای داوطلبان است تا بر اساس آن برنامه‌ای دقیق برای مطالعه و انتخاب رشته تنظیم کنند. این معیار نمی‌تواند کاملا دقیق باشد. از همین جهت، بهتر است برای کسب رتبه‌ای تلاش کرد که تا حدی بهتر از آخرین رتبه‌های سال گذشته باشد.

از مزیت‌های مهمی که بررسی آخرین رتبه گفتار درمانی کنکور سال گذشته دارد، این است که میزان تلاشی که داوطلب به آن نیاز دارد را نشان می‌دهد. البته این ویژگی تنها در مرحله قبل از برگزاری کنکور صدق می‌کند. به عبارت دیگر، داوطلب مطابق با این رتبه‌ها می‌داند که به برای قبول شدن در رشته گفتار درمانی به چه رتبه‌ای نیاز دارد و برای این کار چه اندازه باید تلاش کند. علاوه بر این، آخرین رتبه گفتار درمانی کنکور سال‌های گذشته در مرحله انتخاب رشته نیز به کمک داوطلب می‌آید.

بدون شک یکی از راه‌هایی که داوطلب برای کاستن از تنش‌ها و رسیدن به سهولت جهت کسب رتبه گفتار درمانی پیش روی خود دارند، استفاده از مشاوره تحصیلی است. در حال حاضر گروه مشاوران تحصیلی دانتل، از جمله مشاورانی هستند که داوطلبان می‌توانند با اطمینان بالا از مزایای آنان استفاده کنند.

 

سوالات متداول

  1. مقایسه آخرین رتبه‌های قبول شدگان گفتار درمانی سال‌های گذشته چه تاثیری در نتیجه قبول شدن داوطلب دارد؟

زمانی که آخرین رتبه‌های قبولی گفتار درمانی کنکور سال‌های گذشته بررسی می‌شود، داوطلب می‌تواند میزان شانس قبولی خود را بسنجد. علاوه بر این، این رتبه‌ها راهنمایی می‌کند تا داوطلب انتخاب رشته‌ای انجام دهد که بالاترین شانس قبولی را در رشته مورد نظر خود یعنی رشته گفتار درمانی داشته باشد.

  1. آخرین رتبه‌ای که برای قبول شدن در رشته گفتار درمانی روزانه کنکور سال‌های گذشته وجود دارد چند است؟

در متن مقاله لیستی از آخرین رتبه قبولی گفتار درمانی کنکور 98 دانشگاه روزانه ارائه شده است. بهتر است داوطلبان این رتبه‌ها را بر اساس سهمیه منطقه‌ای خود بررسی کنند.

  1. آیا امکان تحصیل در رشته گفتار درمانی در دانشگاه‌های شهریه پرداز نیز وجود دارد؟

در حال حاضر رشته گفتار درمانی علاوه بر دانشگاه روزانه، در پردیس‌های خودگردان نیز ارائه می‌شود. شرایط تحصیل در این رشته در سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز فعلا فراهم نیست.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه آخرین رتبه و تراز قبولی رشته گفتار درمانی کنکور 98 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: رتبه قبولی گفتار درمانی کنکور 98