سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد پس از برگزاری آزمون ارشد و دریافت کارنامه های اولیه خود و رویت رتبه اکتسابی با افکار منفی و مثبت بسیاری در ذهن خود، دست و پنجه نرم می کنند و با داشتن تجربه از انتخاب رشته کارشناسی، هستند داوطلبانی که گاها با انتخاب رشته نادرست روبه رو شده اند و در نتیجه در رشته مدنظرشان قبول نشده اند و یا به کل مردود شده اند. درواقع انتخاب نادرست از عدم آگاهی داوطلب از دانشگاه های ارائه دهنده ی رشته موردعلاقه اش و همینطور نداشتن درک کافی از قبولی های رتبه های مشابهش در سال های گذشته ناشی می شود. در ادامه ی این مطلب قصد داریم به موضوعاتی که در کارشناسی ارشد دارای اهمییت است بپردازیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره انتخاب رشته ارشد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید. 

منبع: مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99

زمان انتخاب رشته ارشد

با توجه به اینکه امسال با شیوع ویروس کرونا، برگزاری آزمون سراسری کارشناسی ارشد بارها به تعویق افتاد، زمان اعلام نتایج آن نیز با تعویق همراه خواهد بود. اما طبق گفته ی رئیس سازمان سنجش، دکتر ابراهیم خدایی تا اوایل مهرماه کارنامه اولیه داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد، منتشر خواهد شد و افراد شرکت کننده  می توانند از رتبه و درصد های اکتسابی خود در هر درس آگاه شوند و طبق روال سال های گذشته تا یک هفته پس از آن فرصت دارند تا فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند.

 

چگونگی انتخاب در مقطع کارشناسی ارشد

اولین کاری که داوطلبان در انتخاب رشته مقطع کارشناسی ارشد باید انجام دهند مطالعه ی کامل دفترچه می باشد. خط به خط باید شرایط و ضوابط درج شده در دفترچه بررسی شود و هر شخص نکات مربوط به خود را در کاغذی جدا یادداشت کند و در هنگام انتخاب رشته آن ها را مدنظر قرار دهد. گزینه های مثل سهمیه، نوع گرینش رشته ها، دوره های پذیرش دانشجو و … عواملی است که در شانس قبولی داوطلب تاثیر گذار است.

سپس باید با در نظر گرفتن علاقه مندی های خود به گرایش و دانشگاه مدنظر الویت هایشان را یکی یکی از دفترچه استخراج نمایند و سعی کنند تمامی آن ها را روی کاغذ جدا بنویسند.

اولویت بندی انتخاب ها

در فرم انتخاب رشته کارشناسی ارشد 100 انتخاب وجود دارد، حتی برای کسانی که در دو رشته نیز در آزمون سراسری شرکت کرده اند نیز یک فرم وجود دارد و باید انتخاب هایشان را همگی در یک فرم جمع آوری کنند.

داوطلبان باید از این 100 انتخاب، 20 انتخاب را در ابتدای انتخاب رشته به الویت های خوش بینانه و یا رویایی که قبولی در آن ها کمی دوراز انتظار است اختصاص دهند و سپس 60 انتخاب بعدی را به صورت معقول و نرمال متناسب با علاقه مندی های خود و همینطور رتبه خود انتخاب کنند که در آن شانس قبولی دارند و در انتها 20 انتخاب آخر خود را بد بینانه انتخاب کنند که شانس قبولی در آن ها نزدیک به صد درصد است و داوطلب اطمینان داشته باشد اگر انتخاب های بالا کارساز نبود در یکی از انتخاب های پایین حتما شانس خواهد داشت.

گام به گام انتخاب رشته ارشد

داوطلبان کارشناسی ارشد پس اینکه بر روی کاغذ کد رشته محل های خود را تکمیل کردند و نسبت به آن اطمینان کافی داشتند اینک زمان ثبت آن در سایت سنجش می باشد.

در گام اول باید وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوید و لینک کارشناسی ارشد را از منوی رنگی سمت راست سایت انتخاب کنید سپس در گام بعدی بر روی  لینک ” سامانه جامع کارشناسی ارشد نامیوسته 99 ”  از صفحه ی باز شده کلیک کنید و لینک ” انتخاب رشته ” را در صفحه ی ایجاد شده را انتخاب کنید. در گام های بعدی با دو کادر مواجه می شوید که  در کادر اول با شماره پیگیری ثبت نام و شماره پرونده  و در کادر دوم  با شماره داوطلبی، کدملی و شماره پرونده می توانید  وارد بخش انتخاب رشته شوید. در انتها  با انجام گام های قبلی شما وارد قسمت میزکار خود می شوید در این بخش کد رشته محل هارا با دقت وارد کنید و آن را ثبت کنید و کد پیگیری 16 رقمی خود را دریافت نمایید.

انتخاب رشته سایر دانشگاه ها

اگر داوطلبان مایل به انتخاب دانشگاه های پیام نور و موسسات غیرانتفاعی نیز باشند  و حتی با وجود ثبت نکردن گزینه علاقه مندی به انتخاب رشته دانشگاه های پیام نور و موسسات غیرانتفاعی در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ، می توانند در زمان انتخاب رشته با تهییه ی کارت اعتباری جدا و پرداخت هزینه آن در این دانشگاه ها در همان فرم دانشگاه های سراسری، انتخاب رشته نمایند.

نکته قابل ملاحظه اینست که فرم دانشگاه های سراسری و آزاد مجزاست و داوطلبانی که مایل به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد نیز هستند باید در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با پرداخت هزینه جدا، فرم مربوطه را از طریق دفترچه انتخاب رشته دانشگاه های آزاد انتخاب کنند.

مشاوره انتخاب رشته ارشد | مشاوره تلفنی انتخاب رشته ارشد

 داوطلبان در انتخاب رشته کارشناسی ارشد می توانند به جای اتکا فقط بر خود از یک مشاور تحصیلی کمک بگیرند. مشاوره های تحصیلی در حال خاضر بصورت حضوری و تلفنی در دسترس هستند و می توانند به داوطلبان کمک کنند، اما اگر بخواهیم با توجه به شرایط حال حاضر تصمیم بگیریم استفاده از مشاوره تلفنی ضمن رعایت مسائل بهداشتی امتیاز های مثبت دیگری را نیز در پی دارد.

مشاوران در مشاوره تلفنی با داوطلب گام به گام همراه هستند و به او کمک می کند انتخابهایش را در فرم انتخاب رشته با آگاهی و اطمینان قرار دهد و از طرفی از رخ دادن اشتباهات احتمالی مثل درج اشتباه کد رشته محل و … جلوگیری کند چرا که امکان ویرایش فرم انتخاب رشته کارشناسی ارشد محدود است و نمی توان بارها آن را تغییر داد و باید با اطمینان کدرشته ها وارد شود.

در مطالب بالا توضیحات کافی در مورد مشاوره کارشناسی ارشد را ارائه دادیم. چنانچه مایل به دریافت مشاوره متناسب با رتبه و کارنامه خودتان هستید و همینطور اگر نیاز به یک مشاور در طول فرآیند انتخاب رشته کارشناسی ارشد دارید، می توانید با مشاوران مرکزمشاوره دانتل تماس حاصل بفرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید. 

منبع: مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99