سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 99

دانشگاه آزاد فرصت خوبی را برای داوطلبانی که قصد دارند بصورت بدون کنکور ادامه تحصیل دهند و یا در انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد ناکام مانده اند، فراهم کرده است و هر ساله جدا از انتخاب رشته آزمون کنکور ، در مقاطع مختلف و رشته های مختلف بصورت بدون آزمون دانشجو می پذیرد. در ادامه ی این مطلب قصد داریم به نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بپردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید. 

منبع: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 99

 

مقاطع تحصیلی بدون کنکور

دانشگاه آزاد هر ساله برای داوطلبان با چهار وضعیت تحصیلی، چهار مقطع را ارائه می دهد که شامل مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته می باشد.

کاردانی پیوسته

ادامه تحصیل در مقطع کاردانی پیوسته بدون کنکور آزاد برای سه گروه از داوطلبان امکان پذیر خواهد بود.

گروه اول: داوطلبان با مدرک دیپلم یکی از رشته های نظری که شامل رشته های علوم تجربی، ریاضی فیزیک، علوم انسانی و معارف می شود و بدون نیاز به مدرک پیش دانشگاهی برای داوطلبان نظام قدیم میتوانند بدون محدودیت و حتی انتخاب رشته ای بدون ارتباط با دیپلمشان در مقطع کاردانی پیوسته ادامه تحصیل دهند.

گروه دوم : داوطلبان با مدرک دیپلم فنی و حرفه ای و کار و دانش با انتخاب رشته ی مرتبط و رشته ی تربیت بدنی، می توانند در مقطع کاردانی پیوسته ادامه تحصیل دهند.

گروه سوم : داوطلبانی با مدرکی از  رشته های گروه علوم پزشکی که در صورت ارائه ی گواهی پایان طرح نیروی انسانی خود، می توانند در مقطع کاردانی پیوسته ادامه تحصیل دهند.

کاردانی ناپیوسته

ادامه تحصیل در مقطع کاردانی ناپیوسته بدون کنکور آزاد برای چهار گروه از داوطلبان امکان پذیر خواهد بود.

گروه اول: داوطلبانی که در رشته های نظری دارای مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم و یا مدرک دیپلم نظام جدید باشند.

گروه دوم : داوطلبانی که در رشته های فنی و حرفه ای و کارو دانش دارای دیپلم هستند در صورتی مجاز به ثبت نام در کارشناسی ناپیوسته هستند که دارای مدرک کاردانی پیوسته باشند که جایگزینی برای مدرک پیش دانشگاهی باشد.

گروه سوم : داوطلبانی که دارای مدرک حوزوی مورد تایید حوزه علمیه قم  هستند و در صورتی که مشمول خدمت سربازی نباشند و بصورت همزمان در حوزه تحصیل نکنند، می توانند در مقطع کاردانی ناپیوسته در رشته های گروه علوم انسانی ادامه تحصیل دهند.

گروه چهارم : داوطلبانی با مدرکی از  رشته های گروه علوم پزشکی که در صورت ارائه ی گواهی پایان طرح نیروی انسانی خود، می توانند در مقطع کاردانی ناپیوسته ادامه تحصیل دهند.

کارشناسی پیوسته

تمامی کسانی که می توانند در مقطع کاردانی ناپیوسته شرکت کنند می توانند در کارشناسی پیوسته نیز ادامه تحصیل دهند. فقط داوطلبان باید در نظر داشته باشند که تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش  مقطع کارشناسی پیوسته قابل توجه است.

کارشناسی ناپیوسته

ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور آزاد برای سه گروه از داوطلبان امکان پذیر خواهد بود.

گروه اول:  داوطلبانی با مدرک کاردانی پیوسته و یا کاردانی ناپیوسته و یا کاردانی از دانشگاه علمی کاربردی می توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد ادامه تحصیل دهند.

گروه دوم: داوطلبانی که دارای مدرک حوزوی سطح یک حوزوی  هستند و در صورتی که مشمول خدمت سربازی نباشند و بصورت همزمان در حوزه تحصیل نکنند، می توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته در رشته های گروه علوم انسانی ادامه تحصیل دهند.

گروه سوم: داوطلبانی با مدرک کاردانی از رشته های گروه علوم پزشکی که در صورت ارائه گواهی پایان طرح نیروی انسانی خود، می توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته ادامه تحصیل دهند.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد طبق روال سال های گذشته، امسال نیز دوبار در سال یکبار برای ورودی مهر و یکبار برای ورودی بهمن براساس سوابق تحصیلی و تکیه بر معدل و بدون کنکور، در تمامی زیر گروه ها و مقاطع گفته شده در مطلب بالا، اقدام به پذیرش دانشجو می کند.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای ورودی مهر 99 از پنجم مرداد ماه آغاز گردیده و تا دوم شهریور ماه ماه ادامه خواهد داشت و البته ممکن است زمان ثبت نام چند روزی هم تمدید گردد. داوطلبان می توانند هم اکنون برای ثبت نام بدون کنکور ورودی مهر دانشگاه آزاد اقدام کنند.

از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای ورودی بهمن 99 اطلاعاتی در دسترس نیست اما پیش بینی می شود از دی ماه سال 99 آغاز شود و تا مدت محدودی ادامه داشته باشد.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

 داوطلبان برای ثبت نام بدون کنکور در رشته های دانشگاه آزاد باید طبق مراحل زیر پیش بروند.

مرحله ی اول: دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد را دانلود نمایید و آن را دقیق مطالعه کرده و کد رشته محل های مورد نظررا استخراج نمایید.

مرحله ی دوم:  وارد سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org شوید.

مرحله ی سوم: بر روی لینک خرید کارت اعتباری ثبت نام کلیک کنید و با پرداخت هزینه تعیین شده برای هر مقطع، شناسه 8 رقمی و رمز عبور 6رقمی خود را دریافت کنید.

مرحله ی چهارم: با استفاده از شناسه و رمز عبور و کد ملی داوطلب وارد لینک ثبت نام شوید.

مرحله ی پنجم: تمامی اطلاعات خواسته شده در فرم ثبت نام را آماده کنید و در فرم مربوطه وارد کنید.

مرحله ی ششم: کد رشته هایی را که از دفترچه انتخاب رشته گفته شده در مطالب بالا استخراج کرده اید را در بخش جست و جوی انتخاب رشته  وارد کنید و سپس پس از اتمام حتما ثبت نهایی کنید.

شرایط ثبت نام

در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد نیز مانند سایر آزمون ها در دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه آزاد یکسری شرایط عمومی و اختصاصی قید شده است.

به شرایط اختصاصی برای پذیرش در هر مقطع، در بخش ” مقاطع تحصیلی در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ” در مطلب فوق اشاره کردیم برای دانستن جزییات بیشتر از شرایط اختصاصی به دفترچه مربوطه مراجعه کنید، اما شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به شرح موارد زیر است:

1.  به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی اعتقاد داشته باشد.

2. هیچ گونه عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران نداشته باشد.

 3. هیچ گونه فساد اخلاقی و اعتیاد نداشته باشد.

 4. از توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی برخوردار باشد.

 5. کلیه قوانین حاکم بر دانشگاه آزاد اسلامی را بپذیرد.

در مطالب بالا به موضوعات مرتبط در مورد ثبت نام دانشگاه آزاد پرداختیم. در صورت داشتن هر گونه سوال و همینطور انجام فرآیند ثبت نام شما، توسط مشاوران ما، با مرکز مشاوره ی تحصیلی دانتل تماس حاصل بفرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام بدون کنکور آزاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید. 

منبع: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 99