سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 99

با برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در مرداد ماه سال 99، پس از این داوطلبان به دنبال زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد هستند تا نتیجه ی عملکرد خود را در قالب کارنامه و سپس انتخاب رشته دریافت کنند. نتایج آزمون سراسری کارشناسی ارشد در دو مرحله در اختیار داوطلبان قرار می گیرد، در مرحله ی اول کارنامه اولیه داوطلبان و در مرحله ی دوم نتایج نهایی منتشر خواهد شد. در ادامه ی این مطلب به زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد و موضوعات مرتبط خواهیم پرداخت.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نتایج اولیه کارشناسی ارشد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید. 

منبع: نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 99

زمان اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد سراسری

داوطلبان پس از ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد و حضور در جلسه ی آزمون باید کمی صبر کنند تا نتایج آزمون آنها منتشر شود، همانطور که گفته شد نتیجه آزمون کارشناسی ارشد همانند سایر آزمون ها در دو مرحله منتشر می شود که در این مقاله ما به مرحله ی اول یعنی کارنامه اولیه می پردازیم.

متاسفانه سازمان سنجش تاکنون اطلاعیه ای مبنی بر زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد منتشر نکرده است و از طرفی به دلیل شیوع ویروس کرونا آزمون کنکور کارشناسی ارشد بارها به تعویق افتاد و همانند سال های گذشته در زمان خاص خود برگزار نشد اما طبق آمار سال های گذشته و بازه های زمانی پیش بینی می شود در اواسط شهریور ماه سال 99 نتایج اولیه این آزمون منتشر شود.

پس از انتشار کارنامه اولیه داوطلبان به دو دسته تقسیم می شوند؛ دسته ی اول مجاز به انتخاب رشته نیستند و در واقع مردود می شوند و دسته ی دوم که مجاز به انتخاب رشته هستند وارد فرآیند انتخاب رشته می شوند.

 

زمان اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد آزاد

به دلیل ادغام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های آزاد و سراسری، نتایج اولیه داوطلبان این آزمون، برای هر دو دانشگاه در قالب یک کارنامه منتشر می شود که حاوی درصد دروس داوطلبان در هر درس و همینطور رتبه داوطلب در سهمیه و کشور و … می باشد و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در صورتی که مایل باشند می توانند دو فرم انتخاب رشته را تکمیل کنند.

فرم انتخاب رشته ی اول مربوط به دانشگاه های سراسری می باشد که باید از طریق سایت سازمان سنجش پیگیری و ارسال کنند و فرم انتخاب رشته دوم مربوط به دانشگاه های آزاد می باشد که باید از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه های آزاد پیگیری و ارسال کنند.

نکته ی قابل توجه این است که با وجود اینکه نتایج اولیه برای دانشگاه های سراسری و دانشگاه های آزاد یکسان است و در یک کارنامه منتشر می شود اما نتایج نهایی یا همان نتایج انتخاب رشته هر دانشگاه به صورت جدا و از طریق سایت مربوطه منتشر خواهد شد و داوطلبان می توانند نتیجه نهایی عملکرد خود را رویت کنند.

نحوه دریافت کارنامه اولیه آزمون کارشناسی ارشد

داوطلبان برای دریافت کارنامه اولیه چه دانشگاه آزاد و چه دانشگاه های سراسری فرقی نمی کند باید از طریق سایت سنجش اقدام کنند. زمانی که اطلاعیه ای مبنی بر انتشار کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد از سوی سازمان سنجش منتشر شد، داوطلبان می توانند با انجام مراحل زیر نسبت به دریافت کارنامه خود اقدام کنند.

مرحله ی اول : وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org  شوید.

مرحله ی دوم : گزینه  “کارشناسی ارشد” را از منوی رنگی سمت راست سایت انتخاب کنید.

مرحله ی سوم : بر روی لینک “سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته” کلیک نمایید.

مرحله ی چهارم : در صفحه ی پیش رو “ورود به سیستم” را انتخاب نمایید.

مرحله ی پنجم : در صفحه ی پیش رو دو کادر برای شما باز می شود که در کادر اول نیاز به کد پیگیری ثبت نام موجود در کارنامه اولیه و  شماره پرونده می باشد و در کادر دوم نیاز به شماره پرونده، سال تولد و کد ملی خواهد بود با پرکردن یکی از کادر ها وارد سیستم شده و کارنامه خود را رویت کنید.

 

اعتراض به نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد

با توجه به اینکه احتمال وجود خطا در نتایج اولیه و کارنامه داوطلبان کارشناسی ارشد بسیار کم و نزدیک به صفر است و سازمان سنجش با اختصاص زمان کافی برای انتشار کارنامه اولیه داوطلبان درصد خطا را پایین می آورد. اما با این حال این فرصت را در اختیار داوطلبان قرار داده است تا اگر حس می کنند نتیجه کارنامه شان آنطور که باید نیست اعتراض کنند.

داوطلبان معترض نسبت به کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد می توانند اعتراض خود را بصورت کامل از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش ارسال کنند. کارشناسان متن اعتراض را کاملا بررسی می کنند و در صورت وجود کوچکترین خطا آن را اصلاح می کنند و در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد نیز مجدد از طریق همان سیستم پاسخگویی در جواب اعتراض به داوطلب اعلام می نمایند.

در مطالب بالا سعی کردیم به موضوع و زمان اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد بپردازیم و تمامی مطالب مرتبط با آن را ارائه دهیم. چنانچه مایل به دریافت اطلاعات بیشتر و تکمیلی هستید می توانید با مشاوران مرکز مشاوره ی تحصیلی دانتل تماس حاصل بفرمایید. مشاوران ما ضمن راهنمایی می توانتد کارنامه شما را دریافت و برایتان ارسال نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه نتایج اولیه کارشناسی ارشد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید. 

منبع: نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 99