سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99

 بر اساس تصمیمات سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت بهداشت، آزمون کارشناسی ارشد 99 بالاخر پس از چند بار تاخیر افتادن در روز های 16، 17 و 18 مرداد برگزار شد و تاریخ انتخاب رشته، در نیمه دوم شهریورماه تعیین شده است و پذیرفته شدگان احتمالا از اواخر مهر ماه وارد دانشگاه می شوند. داوطلبانی که در فرایند انتخاب رشته ارشد سراسری و آزاد شرکت می کنند، در پی اطلاع از زمان اعلام نتایج هستند تا از رشته پذیرفته شده خود مطلع شوند به همین دلیل این مطلب را در خصوص زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد آماده کرده ایم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه لیست رشته های بدون کنکور هنر 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید. 

منبع: زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99

 

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته | سراسری

بنا به گفته رییس سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبانی که انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد را برای دانشگاه های سراسری از جمله روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس خودگردان انجام داده اند، می توانند نتایج انتخاب رشته را در اواخر مهر ماه مشاهده کنند.

لازم به ذکر است که در حال حاضر تاریخ دقیق اعلام نتایج انتخاب رشته مشخص نشده است و شما داوطلبان می توانید با پیگیری مطالب این سایت یا اخبار سایت سنجش، از زمان دقیق آن مطلع گردید.

راهنمای مشاهده نتایج دانشگاه های سراسری

  • برای دریافت کارنامه کنکور خود می بایست به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید.
  • سپس از منوی سمت راست سایت گزینه “کارشناسی ارشد” انتخاب کنید.
  • با ورود به صفحه اختصاصی آزمون کارشناسی ارشد، لینک  “سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ( اعلام نتایج نهایی)”  انتخاب نمایید.
  • حال برای مشاهده کارنامه یکی از دو روش زیر را پیش رو دارید :
  1. درج شماره پرونده + کد ملی + سال تولد
  2. درج  شماره پرونده + کدپیگیری ثبت نام

پس از مشاهده نتایج، می توانید پرینت آن را نیز تهیه کنید.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته | دانشگاه آزاد

داوطلبانی که انتخاب رشته دانشگاه آزاد را در سایت azmoon.org انجام داده اند، برای مشاهده نتایح نیز می بایست به همین سایت مراجعه نمایند و اعلام نتایج این دانشگاه از سایر دانشگاه ها مجزا می باشد.

نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تقریبا همزمان با نتایج انتخاب رشته ارشد سراسری و به فاصله زمانی یک الی دو روز، اعلام می شود.

راهنمای مشاهده نتایج دانشگاه آزاد

در دو سال گذشته، نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد نیز از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود و ممکن است در سال 99 نیز همین سایت کارنامه داوطلبان دانشگاه آزاد را منتشر کند البته بهتر است شما پیگیری های لازم را از هر دو سامانه sanjesh.org و azmoon.org انجام دهید.

برای دریافت کارنامه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد داوطلبان پس از ورود به سایت مربوطه می بایست گزینه ” سامانه جامع آزمون تحصیلات تکمیلی (مشاهده نتایج دانشگاه آزاد اسلامی) ” انتخاب نمایند و سپس با کمک اطلاعات خود که شامل شماره پرونده، کد ملی، کد پیگیری ثبت نام، و شماره ملی می باشد، کارنامه را دریافت نمایند.

نتایج انتخاب رشته ارشد | فراموشی اطلاعات و عدم دریافت نتایج

عده زیادی از داوطلبان هستند که اطلاعات خود را از جمله شماه پرونده و شماره پیگیری ثبت نام را در دسترس ندارند و یا فراموش کرده اند که در این صورت امکان دریافت کارنامه وجود نخواهد داشت.

سازمان سنجش برای این مشکل داوطلبان راه حلی را قرار داده است، بدین صورت که می توانید با مراجعه به سایت سنجش و از قسمت ورود به سیستم پاسخگویی، درخواست مبنی بر بازیابی اطلاعات در سایت مطرح کنید و حداکثر تا 24 ساعت، اطلاعات به شما ارسال می شود.

اعتراض به نتایج انتخاب رشته ارشد 99

اعتراض به نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد، همانند اعتراض به نتایج اولیه برای داوطلبان امکان پذیر است اما فقط می توان برای نتایج انتخاب رشته دانشگاه های سراسری درخواست اعتراض را مطرح نمود و تاکنون تمهیداتی برای اعتراض به نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، فراهم نشده است.

داوطلبان جهت اعتراض به نتایج انتخاب رشته ارشد لازم است با استفاده از یک حساب ایمیل و کد ملی، در سایت سنجش عضو شوند و سپس از قسمت ارسال درخواست و سیستم پاسخگویی، درخواستی مبنی بر اعتراض به نتایج در سایت ارسال کنند.

درخواست اعتراض به نتایج تمامی متقاضیان مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت منطقی بودن و وجود اشتباه، کارنامه جدید برای داوطلب تهیه و صادر می شود.

مهلت ثبت درخواست اعتراض به نتایج انتخاب رشته، حداکثر تا یک هفته پس از اعلام نتایج است و پس از پایان مهلت قانونی، تمدید زمان صورت نخواهد گرفت. نتایح اعتراض نیز حدود 24 الی 72 ساعت پس از ثبت، اعلام می شود.

توصیه می شود که عضویت در سایت سنجش و ارسال درخواست جهت اعتراض، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید تا به طور کامل راهنمایی شوید و در صورت تمایل می توانید درخواست اعتراض خود را توسط مشاوران انجام دهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه لیست رشته های بدون کنکور هنر 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید. 

منبع: زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99