سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لیست رشته های بدون کنکور انسانی 99

شاید برای داوطلبان کنکور سراسری جالب باشد که بدانند امروزه پذیرش در دانشگاه های کشور از دو طریق صورت می گیرد. یک راه پذیرش از طریق شرکت در آزمون سراسری است. راه دیگر پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی است. برای داوطلبان گروه علوم انسانی نیز این امکان وجود دارد که در رشته های بدون کنکورانسانی به ادامه تحصیل بپردازند. اطلاعات تکمیلی در این باره در ادامه آورده می شود.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه لیست رشته های بدون کنکور انسانی 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید. 

منبع: لیست رشته های بدون کنکور انسانی 99

رشته های بدون کنکور انسانی

با گسترش روز افزون آموزش عالی در کشور این امکان برای علاقه مندان تحصیلات تکمیلی مهیا شده است که بدون شرکت در کنکور سراسری وارد دانشگاه شوند. در این شیوه گزینش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی وی است. درخواست متقاضیان با استفاده از معدل کتبی دیپلم  توسط سازمان سنجش بررسی می شود.اگر داوطلبی فقط تمایل به انتخاب از بین این رشته محل ها را داشته باشد، دیگر نیازی به ثبت نام در کنکور سراسری ندارد.داوطلبان می توانند بدون توجه به مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی خویش از بین رشته های بدون کنکور دست به انتخاب بزنند.

 

 نحوه ثبت نام

متقاضیان ثبت نام رشته های بدون کنکور انسانی باید در زمان مقرر که از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود اقدامات مقتضی را انجام دهند.داوطلبان باید به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند. در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور وارد لینک سراسری که در سمت راست سایت تعبیه شده است شوند.سپس دفترچه راهنمای ثبت نام را دانلود نمایند.بعد از مطالعه دقیق دفترچه و اطلاع از جزئیات ثبت نام و رشته محل های ارائه شده گام های تکمیلی را به انجام برساند. در این مرحله داوطلبان باید هزینه ثبت نام را از طریق کارت های عضو شتاب پرداخت نماید. داوطلب باید عکس اسکن شده خود را در سایت بارگذاری نماید و سایر اطلاعات درخواستی را تکمیل نماید.

داوطلبان مجاز به انتخاب صد رشته محل هستند. نکته قابل توجه برای داوطلبان این است که داوطلبان می توانند بدون در نظر گرفتن مدرک تحصیلی خود اقدام به انتخاب رشته نمایند. بعد از دریافت شماره پرونده 7 رقمی و کد پیگیری 16 رقمی ثبت نام داوطلب تکمیل شده است.

 

لیست رشته های بدون کنکور انسانی 

لیست رشته های بدون کنکور در مقطع کارشناسی عبارتنداز:

مترجمی زبان عربی، زبان و ادبیات عربی، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیت ترکی آذری، مدیریت امور گمرکی، مدیریت کسب و کارهای کوچک، مدیریت مالی، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مدیریت امور بانکی، مدیریت بیمه، مشاوره، روانشناسی، حسابداری، هتلداری، علوم قرآن و حدیث،  علوم ورزشی، فلسفه و حکمت اسلامی، تاریخ تمدن ملل اسلامی، جامعه شناسی، گردشگری، جغرافیا، باستان شناسی،  زبان شناسی، افتصاد، تاریخ تمدن ملل اسلامی، ادیان و عرفان، حقوق، فقه و حقوق اسلامی، فقه و مبانی حقوق اسلامی،  معارف اسلامی، معارف اسلامی و اخلاق، معارف اسلامی و ادیان، معارف اسلامی و تاریخ، معارف اسلامی و علوم تربیتی، معارف اسلامی و علوم قرآنی، معارف اسلامی و کلام، روابط عمومی،  مردم شناسی، روزنامه نگاری، علوم تربیتی، علوم سیاسی، فلسفه و کلام اسلامی، برنامه ریزی اجتماعی و تعاون، علم اطلاعات و دانش شناسی، مددکاری اجتماعی، علوم قضایی

 

رشته های بدون کنکور انسانی / روش گزینش دانشجو

گزینش دانشجو تنها بر اساس معدل می باشد. چنانچه فرد متقاضی شرکت در رشته محل های متفاوت با مدرک خود باشد، معدل با ضرایبی احتساب خواهد شد. در جدول زیر ضریب اعمال معدل ارائه می شود.

           نوع دیپلم

 

 

گروه تحصیلی

ریاضی فیزیک علوم تجربی علوم انسانی معارف سایر عناوین دیپلم
علوم ریاضی و فنی 100 100 57.1 57.1 51.4
علوم تجربی 100 100 57.1 57.1 51.4
علوم انسانی 57.1 57.1 100 100 51.4
هنر 100 100 100 100 100
زبان 100 100 100 100 100

 

 نکات مهم

1- داوطلبانی که مشغول به تحصیل در سال آخر نظام جدید آموزشی 3-3-6 هستند نیز مجاز به ثبت نام در این مرحله هستند. این داوطلبان باید بعد از اتمام سال تحصیلی و دریافت کارنامه خود، معدل کتبی خویش را درج نمایند.

2- اگر داوطلبی علاوه بر پذیرفته شدن در رشته های بدون کنکور، در کنکور سراسری نیز پذیرفته شود تنها می تواند در یک رشته محل به ادامه تحصیل بپردازد. تحصیل همزمان در چند کد رشته محل امکان پذیر نیست.

3- داوطلبی که در یکی از دوره های روزانه پذیرفته شده است، در سال آتی مجاز به انتخاب دوره های روزانه نمی باشد.

4- کلیه متقاضیان باید دارای یکی از مدارک زیر برای ثبت نام باشند:

  • دیپلم نظام جدید آموزشی 3-3-6
  • مدرک پیش دانشگاهی
  • دیپلم نظام قدیم
  • مدرک کاردانی موسسات آموزش عالی

5- داوطلبان باید برای درج معدل خود دقت کافی داشته باشند، زیرا در صورت مغایرت اجازه ثبت نام در دانشگاه را نخواهند داشت.

6- مشمولان غایب مجاز به ثبت نام در رشته های بدون کنکور نیستند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه لیست رشته های بدون کنکور انسانی 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید. 

منبع: لیست رشته های بدون کنکور انسانی 99