سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتخاب رشته زبان 99

کنکور زبان کنکوری است که کلیه ی داوطلبان در هر گروه آزمایشی که باشند، می توانند در آن شرکت کنند . این کنکور جزو پرطرفداهای کنکور می باشد و هر ساله داوطلبان زیادی شانس خود را برای قبولی در یکی از رشته های زبان خارجه محک می زنند. اما اینکه موفق به قبولی در این رشته ها می شوند یا خیر همگی در گرو انتخاب رشته صحیح است.به همین دلیل این مقاله به انتخاب رشته کنکور 99 زبان خارجه می پردازد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 99 کلیک کنید. برای کسب اطلاع از ثبت نام بدون کنکور 99 کلی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته زبان 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید. 

منبع: انتخاب رشته زبان 99 

انتخاب رشته زبان | تحلیل کارنامه کنکورسراسری

کارنامه ی کنکور زبان به محض اعلام نتایج کنکور در سایت سازمان سنجش برای داوطلبان این گروه آزمایشی قابل مشاهده است. داوطلبان کنکور باید بدانند که اولین قدمی که باید در راستای یک انتخاب رشته ی صحیح و اصولی بردارند، این است که به اطلاعات مندرج در کارنامه تسلط کافی داشته باشند. توصیه می کنیم مقالات آخرین رتبه و تراز قبولی در کنکور 98-99 و کارنامه قبولی در کنکور 99 را مطالعه نمایید.

  • رتبه در سهمیه

    رتبه داوطلب در سهمیه، یعنی رتبه ای که داوطلب توانسته در میان شرکت کنندگان همان سهمیه کسب کند و در حقیقت مبنای قبولی داوطلب در کنکور همین رتبه در سهمیه ی وی خواهد بود.

  • وضعیت مجاز بودن

    این قسمت از کارنامه به داوطلب اعلام می کند که در کدام یک از دوره ها مجاز به انتخاب رشته است و در کدام یک از دوره ها مجاز به انتخاب رشته نیست. دوره های روزانه و تربیت معلم تنها دوره هایی هستند که نیاز به پرداخت هیچ گونه شهریه ای ندارد و مجاز شدن در این دو قسمت اهمیت بالایی دارد، حتی مجاز شدن در دانشگاه های فرهنگیان نزد بسیاری از داوطلبان از دوره های روزانه هم بیشتر است.دوره های پیام نور هم جزو دوره هایی است که تمامی داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آن می باشند.

  • رتبه در زیر گروه

    گروه آزمایشی زبان هم مانند سایر گروه های آزمایشی از چندین زیر گروه تشکیل شده است و رتبه ی هر یک از این زیر گروه ها در انتخاب رشته اهمیت بالایی دارد.تفاوتی که این زیر گروه ها با هم دارند، تفاوت ضرایب دروس ها است، یعنی این رتبه بر اساس ضرایب دروس در هر زیر گروه به دست می آید.یعنی داوطلبی می تواند در یک زیر گروه رتبه ی بالایی کسب کند که در درسی که بیشترین ضریب را داشته، بهترین عملکرد را نشان داده است.

  • تاثیر سوابق تحصیلی

    قسمتی از کارنامه ی کنکور هم به تاثیر سوابق تحصیلی داوطلب می پردازد. منظور از سوابق تحصیلی برای کسانی که دیپلم خود را در سال 84 و بعد از آن گرفته اند، همان معدل سال سوم دبیرستان است و برای کسانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را در سال 90 و بعد از آن گرفته اند، معدل پیش دانشگاهی می باشد.

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان 99 کلیک کنید.

انتخاب رشته زبان | آخرین رتبه قبولی

یکی از مهم ترین نکاتی که یک داوطلب کنکور زبان باید از آن مطلع باشد، آخرین قبولی های کنکور سال قبل با رتبه و تراز مشابه خود است.این امر به داوطدب کمک می کند تا انتخاب رشته ی دقیق تری داشته باشد.در کنکور سال قبل یعنی کنکور سال 98 ظرفیت کل برای پذیرش داوطلبان کنکور زبان 4237 بوده است، که از این تعداد 2738 نفر از آن ها موفق به پذیرش در دوره های روزانه شده بودند.پس از آن نیز بیشترین پذیرفته شده مربوط به دانشگاه فرهنگیان بوده که تعداد 750 دانشجو پذیرفته است.
حال داوطلبی اگر بخواهد بداند در کنکور سال پیش داوطلبی که رتبه و ترازی مشابه وی داشته، در چه رشته و دانشگاهی پذیرفته شده است، بایستی از نرم افزار های انتخاب رشته کمک بگیرد.

انتخاب رشته زبان | اولویت بندی انتخابها

داوطلب پس از آن که از کد رشته محل های کنکور زبان اطلاع پیدا کرد، باید اقدام به پر کردن فرم انتخاب رشته ی خود نماید.

  • انتخاب های اولیه عمدتا انتخاب هایی هستند، که داوطلب علاقه بسیاری به آن ها دارد ولی ممکن است، هیچ شانس قبولی در آن ها نداشته باشد .
  • داوطلب اکنون می بایست با توجه به رتبه ای که در هر زیرگروه کسب کرده است، از زیر گروهی که در آن شانس قبولی بیشتری دارد، رشته های واقع بینانه خود را انتخاب نماید.

توصیه می کنیم مقالات زیر را مطالعه نمایید :

رشته های بدون کنکور 99

لیست رشته های دانشگاهی کنکور زبان 99

لیست رشته های بدون کنکور زبان 99

مجموعه رشته های زیر گروه 1 زبان های خارجی :

آموزش زبان انگلیسی ، مترجمی زبان انگلیسی ، زبان و ادبیات انگلیسی

مجموعه رشته های زیر گروه 2 زبان های خارجی :

زبان آلمانی ، مترجمی زبان آلمان

مجموعه رشته های زیر گروه 3 زبان های خارجی :

زبان فرانسه گرایش ادبی ، زبان فرانسه گرایش مترجمی

مجموعه رشته های زیر گروه 4 زبان های خارجی :

زبان ایتالیایی ، زبان اسپانیایی ، زبان روسی ، زبان ژاپنی ، زبان و ادبیات ترکی استانبولی ، زبان و ادبیات اردو ، زبان چینی

  • انتخاب های آخر هم به رشته هایی تعلق می گیرد، که احتمال قبولی دوطلب در آن صد در صد است.

تذکر

نکته بسیار مهمی که لازم است در این قسمت اشاره ای نیز به آن داشته باشیم این است که اگر داوطلبی علاوه بر کنکور زبان ، در کنکور سایر گروه های آزمایشی نیز شرکت کرده باشد، 150 انتخابی که دارد باید شامل کد رشته محل های هر دو گروه آزمایشی باشد.به عبارت دیگر داوطلب چه در یک کنکور شرکت کرده باشد و چه در 2 گروه آزمایشی به رقابت پرداخته باشد، تنها مجاز به انتخاب 150 کد رشته محل می باشد.
بنابراین ابتدا باید علاقه ی خود را برای تحصیل در هر یک از رشته ها بسنجد و سپس اقدام به چینش کد رشته محل شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته زبان 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید. 

منبع: انتخاب رشته زبان 99