سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنما تصویری انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99

بعد از اینکه نتایج کنکور کارشناسی ارشد مشخص شد و کارنامه ها بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند می‌توانند اقدام به ثبت انتخاب های خود در فرم انتخاب رشته اینترنتی که در سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد نمایند. مرحله انتخاب رشته در همه مقاطع تحصیلی از اهمیت زیادی برخوردار است و مرحله حساسی می‌باشد و داوطلبان می بایست با آگاهی انتخاب رشته نمایند زیرا اگر در آزمون کتبی قبول شده باشند و نتایج خوبی کسب کرده باشند اما اگر در انتخاب رشته با آگاهی و به درستی عمل نکنند نمی توانند در این مقطع پذیرفته شوند.اهمیت این موضوع ما را بر آن داشت که مقاله راهنما انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 را نگارش کرده و اطلاعات لازم را در زمینه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 99 به شما منتقل کنیم و راهنمایی جامع برای شما باشیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه راهنما انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید. 

منبع: راهنما تصویری انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99

 

?

 اولین قدم | مطالعه دفترچه انتخاب رشته 

برای شرکت کردن در هر آزمونی نیاز داریم که از شرایط و ضوابط آن آزمون اطلاعات کافی داشته باشیم احتمالاً مطلع هستید که سازمان سنجش و آموزش کشور برای برگزاری آزمون های تحصیلی کشور دو دفترچه را در سایت خود در زمان های متناسب منتشر می‌کند اولی دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون و دیگری دفترچه راهنمای انتخاب رشته. دفترچه انتخاب رشته که اولین قدم برای انتخاب رشته مطالعه آن می باشد شامل مطالبی از جمله قوانین و مقررات و کلیات انتخاب رشته (از جمله سهمیه ها، دوره ها، شیوه‌های آموزشی، شرایط پذیرش استعدادهای درخشان،)، جدول ها و کد رشته محل ها و در پایان شرایط، امکانات، آدرس و شماره تماس دانشگاه ها می باشد.

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد| راهنمای تصویری

داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته می شوند می بایست پس از مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و کد رشته‌ محل های مورد نظر خود را ثبت کنند؛در ادامه قصد داریم راهنمای تصویری انتخاب رشته کارشناسی ارشد را به شما ارائه کنیم:

1- تکمیل فرم پیش نویس انتخاب رشته برای جلوگیری از بروز خطا.

 2-  مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و انتخاب کردن گزینه “کارشناسی ارشد” از منوی سمت راست پرتال.

 

 3- کلیک کردن بر روی عبارت “سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399”

 

 4-  بعد از باز شدن صفحه جدید بر روی گزینه “انتخاب رشته” کلیک کنید.

 

 5-  برای ورود به سیستم انتخاب رشته به دو روش میتوانید اقدام کنید که روش اول شامل وارد کردن شماره پرونده و شماره پیگیری می باشد و روش دوم شامل وارد کردن شماره پرونده و شماره داوطلبی میباشد.

 

 6-  با باز شدن صفحه ای با عنوان میز کار بر روی گزینه انتخاب رشته کلیک کرده و حداکثر 100 کد رشته محل را با توجه به علاقه و شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ثبت کنید.

 

شرایط و ضوابط

 7-  در نهایت کد پیگیری انتخاب رشته خود را دریافت و آن را یادداشت نمایید.

زمان انتخاب رشته ارشد 99

پس از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد موعد انتخاب رشته فرا می رسد اما با توجه به شرایط بحرانی که امسال پیش آمد همه‌گیری ویروس کرونا سبب شد که برگزاری تمام آزمون ها از جمله کارشناسی ارشد به تعویق بیفتد بنابراین طبیعتا زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد نیز به تعویق خواهد افتاد و تاکنون زمان دقیقی برای آن اعلام نشده است. در صورت اعلام زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد از طریق همین سایت به اطلاع شما خواهد رسید.

چند نکته در رابطه با انتخاب رشته

متقاضیانی که در زمان ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد انتخاب رشته غیرانتفاعی و پیام نور اعلام علاقمندی نکرده‌اند اگر حداقل نمرات لازم برای انتخاب رشته در این دانشگاه‌ها را کسب کرده باشند می بایست با واریز مبلغ تعیین شده و دریافت شماره سریال کد رشته محل های دانشگاه و موسسات غیر انتفاعی و پیام نور را نیز در فرم انتخاب رشته اینترنتی خود وارد نمایند.

 از سهمیه های ثبت نامی در آزمون کارشناسی ارشد، امتیازها، نحوه میزان تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد و… مطلع شوید.

انتخاب های خود را به صورت آگاهانه و منطقی و واقع بینانه ثبت نمایید با توجه به همه گیری ویروس کرونا هنوز زمان دقیقی برای زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1399 اعلام نشده است.

برای دریافت مشاوره در زمینه راهنما انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید. 

منبع: راهنما تصویری انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99

?