سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99

بعد از اینکه نتایج اولیه کنکور اعلام میشود، زمان انتخاب رشته فرا می رسد. چند سالی است که آزمون ورودی دانشگاه آزاد با کنکور سراسری ادغام شده. ولی انتخاب رشته هر کدام هنوز به صورت مجزا انجام میشود. یعنی بعد از اینکه نتایج اولیه اعلام شد مسیر این دو دانشگاه جدا میشود. داوطلبان دانشگاه آزاد در زمان تعیین شده باید به سایت azmoon.org مراجعه کرده و انتخاب رشته کنند. در این مقاله زمان، مهلت و نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 را بیان می کنیم. برای مشاهده مقاله انتخاب رشته کنکور سراسری 99 کلیک کنید

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99

زمان انتخاب رشته 

زمان قبلی گزینش رشته های مورد تقاضای داوطلبین دهه سوم مرداد ماه یعنی 21 مرداد ماه لغایت 2 شهریور ماه بود. ولی امسال با توجه به اینکه زمان برگزاری کنکور به دلیل ظهور ویروس کرونا به تعویق افتاده است پیش بینی میشود زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 در اواخر شهریور ماه باشد . ولی زمان دقیق هنوز اعلام نشده و باید منتظر بود. شما میتوانید از طریق سایت دانتل پیگیر آخرین اخبار در مورد زمان انتخاب رشته باشید.

مهلت انتخاب رشته

مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزد یک هفته تا ده روز میباشد. البته این زمان برای کسانی که بنا به هر دلیلی موفق به انتخاب رشته نشده اند، تمدید میشود.

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99

برای دانشگاه آزاد حداکثر 100 کد رشته محل را میتوانید انتخاب کنید.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد را به طور دقیق مطالعه کنید و مورد بررسی قرار دهید.

در زمان انتخاب رشته باید موارد بسیاری را مد نظر داشته باشید و باتوجه به آنها اقدام به انتخاب رشته کنید. این موارد عبارتند از رتبه، تراز، شهریه، شرایط خانوادگی و مهم تر از همه ی این موارد شانس قبولی در کد رشته محل های مختلف. برای مطالعه اشتباهات رایج انتخاب رشته کنکور 99 کلیک کنید.

 نحوه چیدمان کد رشته ها در فرم انتخاب رشته نیز بسیار مهم

پیشنهاد ما برای چیدمان کدرشته این است که 30 انتخاب اول، انتخاب خوش بینانه باشد یعنی رشته هایی که به آنها علاقه دارید ولی احتمال قبولی شما در آن بسیار کم است.

40 انتخاب بعدی انتخاب واقع بینانه است. یعنی همان انتخاب منطقی.

30 انتخاب دیگر باقی میماند که این 30 انتخاب، انتخاب های بدبینانه است. یعنی رشته هایی که علاقه ی زیادی به آن ندارید ولی احتمال قبولی شما در آن رشته ها زیاد است.

بهتر است که تعداد انتخاب های واقع بینانه بیش از دو مورد دیگر باشد.

بعد از اینکه تمامی مراحل بالا را انجام دادید و رشته های خود را الویت بندی کردید به سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه کرده و کدرشته های خود را ثبت کنید. در ادامه نحوه ثبت کد رشته ها در سایت دانشگاه آزاد را به شما آموزش می دهیم. برای مشاهده مقاله مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 99 و نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 99 کیک کنید.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 | نحوه انجام

هر داوطلب بعد از اینکه کارنامه اولیه خود را از سایت سنجش به آدرس sanjesh.org دریافت کرد. باید بررسی کند که مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد شده یا خیر. درصورتی که دارای کد دسترسی یعنی همان کد 7 رقمی که در انتهای کارنامه اولیه کنکور سراسری درج میشود بود، در زمان انتخاب رشته، باید فرم انتخاب رشته را پر کند.

توجه داشته باشید:

گروه های آزمایشی ریاضی، انسانی، هنر و زبان و رشته های پیراپزشکی انتخاب رشته خود را به صورت جداگانه و از طریق سایت azmoon.org باید انجام دهند. داوطلبان رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی باید از طریق تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه های سراسری در سایت سازمان سنجش اقدام به انتخاب رشته کنند.
برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد ابتدا باید به سامانه رسمی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه کنید. و مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • وارد سامانه اینترنتی دانشگاه آزاد شوید.
  • بعد از اینکه وارد سامانه شدید از طریق لینک فعال شده در سامانه دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاع آزاد را دانلود کنید.
  • دفترچه راهنما را با دقت هر چه تمام مطالعه کنید. در انتخاب رشته دانشگاه آزاد تعداد انتخاب های شما کمتر است و شما 100 کد رشته محل مرتبط با گروه آزمایشی خود را میتوانید انتخاب کنید.
  • پس از اینکه انتخاب های خود را انجام دادید. با کلیک بر روی لینک خرید کارت اعتباری هزینه خود را پرداخت کنید.
  • با ظاهر شدن کادر مربوطه کد ملی و شناسه دانشگاه آزاد اسلامی را  وارد نمایید. (کد دسترسی، کد دسترسی همان کد 7 رقمی است که در انتهای کارنامه درج شده است)
  • در مرحله بعد روی لینک ” انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد “ کلیک کنید و فرم را دریافت کرده و تکمیل کنید.
  • از منوی سمت راست سایت گزینه ” ثبت کد رشته “ را انتخاب کرده و کد رشته های انتخابی را ثبت کنید.
  • بعد از اینکه کد رشته های انتخابی خود را ثبت کردید از فرم و کد پیگیری پرینت بگیرید و آن را تا زمان ثبت نام در دانشگاه نگه دارید و دور نیندازید.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 | سهمیه های موثر

سهمیه های موثر در در انتخاب رشته شامل سه سهمیه مناطق ، سهمیه ایثارگران و رزمندگان می شود. برای مطلاعه مقاله رتبه و تراز قبولی در انتخاب رشته کنکور سراسری 99 و انتخاب رشته بدون کنکور 99 کلیک کنید

سهمیه های موثر دانشگاه آزاد 99
نام سهمیه توضیحات حد نصاب قبولی
سهمیه مناطق  سهمیه مناطق انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد مانند سهمیه مناطق کنکور سراسری است و داوطلبانی که در کنکور سراسری مشمول سهمیه ایثارگران و یا رزمندگان نمی شوند در انتخاب رشته داشگاه آزاد دریکی از سهمیه های مناطق یک ، دو و سه دسته بندی می شوند و با هم به رقابت میکنند. این سهمیه از سال 98 به سهمیه های موثر در انتخاب رشته دانشگاه آزاد افزوده شد.
سهمیه ایثارگران سهمیه ایثارگران 25 درصدی که ( همسر و فرزندان جانبازان با جانبازی 25 % به بالا و همسر و فرزندان شهدا ، آزادگان و همسر و فرزندان آنان ) را شامل می شود.   70 ،  در صورت کسب درصد تراز آخرین نفر قبولی در سهمیه عادی
سهمیه ایثارگران 5 درصدی  همسر و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد ، همسر و فرزند رزمنده با حداقل 6 ماه سابقه را شامل می شود .
سهمیه رزمندگان رزمندگان بسیجی با حداقل 6 ماه سابقه داوطلبانه در جبهه   75 ،  در صورت کسب درصد تراز آخرین نفر قبولی در

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99