سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99 تقریبا همزمان با اعلام نتایج اولیه کنکور منتشر می‌شود. این دفترچه حاوی مطالب مهم و پرفایده برای کلیه داوطلبانی است که قصد انتخاب رشته محل دارند. در حقیقت این دفترچه، راهنمای عملی داوطلبان کنکورسراسری برای انتخاب رشته است و نکات کاربردی را در اختیار این گروه قرار می‌دهد. دانشگاه آزاد و دانشگاه دولتی در این مقطع از زمان، دفترچه راهنمای مختص خود را ارائه می‌نمایند. مطالعه دقیق دفترچه راهنمای دوم یا همان دفترچه انتخاب رشته، برای داوطلبان بسیار حیاتی می‌باشد. برای مشاهده مقاله اشتباهات رایج انتخاب رشته داوطلبین کنکور سراسری 99  کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، داوطلبان با بررسی کارنامه متوجه رتبه علمی خود می‌شوند. در این مرحله مشخص می‌شود که داوطلبان مجاز به شرکت در انتخاب رشته محل موردعلاقه خود هستند یا خیر. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شمرده شده‌اند، در صورت درج کد 7 رقمی دسترسی در کارنامه خود مجاز به انتخاب رشته محل‌های دانشگاه آزاد نیز می‌باشند.

انتخاب رشته محل دانشگاه‌های دولتی و واحدهای دانشگاهی دانشگاه  آزاد به صورت کاملا مستقل از هم صورت می‌گیرد. داوطلبان برای انتخاب رشته محل‌های دانشگاه دولتی باید از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه نمایند. اما متقاضیان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 باید به سایت مرکز سنجش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی  azmoon.iau.ac.ir مراجعه نمایند و هزینه مربوط به انتخاب رشته را پرداخت کنند. همچنین داوطلبان با دو دفترچه انتخاب رشته سر و کار خواهند داشت. یکی دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه دولتی و دیگری دفترچه اختصاصی دانشگاه آزاد.

برای دانلود دفترچه زیر گروه ها کلیک کنید:

دفترچه انتخاب رشته ریاضی 99 | دانلود + توضیحات

دفترچه انتخاب رشته تجربی | دانلود + توضیحات

دفترچه انتخاب رشته انسانی 99 | دانلود + توضیحات

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر 99

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان 99

 

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99 | دانشگاه دولتی

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه دولتی از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول، حاوی  توضیحات وشرایط و ضوابط کلی پذیرش و مسیر انتخاب رشته است. در این بخش روش و نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 99 بیان شده است. همچنین این بخش راهنمای عملی انتخاب رشته می‌باشد. داوطلبان با استفاده از مطلب درج شده در این بخش از مقرارت انتخاب رشته به درستی آگاه می‌شوند. آشنایی با زیرگروه‌ها، مقرارت سهمیه‌ها و شیوه گزینش نیز در این بخش انجام می‌شود. در این قسمت دوره‌های تحصیلی دانشگاه‌ها نیز به طورکامل به داوطلبان معرفی می‌شود. برای مشاهده مقاله انتخاب رشته بدون کنکور کلیک کنید.

در بخش دوم، توضیحات و جداول کد رشته محل‌ها در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. جداول کد رشته‌های تحصیلی گروه مربوطه و کد رشته‌های تحصیلی بومی در این بخش به داوطلبان ارائه شده است. همچنین ظرفیت های موجود در سهمیه مناطق، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه پیام نور و دانشگاه غیر انتفاعی در جداولی در این بخش درج شده است. برای مطالعه مقاله رتبه و تراز در انتخاب رشته کنکور سراسری 98-99 و کارنامه قبولی داوطلبان کنکور 98 کلیک کنید

لازم است داوطلبان پس از آگاهی کامل از محتوای دفترچه راهنمای انتخاب رشته، اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته نمایند.

دفترچه انتخاب رشته کنکورسراسری 99 | دانشگاه آزاد

در این دفترچه انتخاب رشته وشیوه پذیرش دانشجو به اطلاع داوطلبان می‌رسد. همچنین ضوابط سهمیه و قوانین آن به طور کامل تشریح می‌شود. بعلاوه هزینه انتخاب رشته که در هر سال متغییر است، در این دفترچه به داوطلبان اطلاع داده می‌شود. تذکرات مهمی برای مشمولان در دفترچه راهنما قید شده است که لازم است افراد مشمول پیش از انتخاب رشته از آن آگاه شوند. برای مطالعه مقاله مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 99 کلیک کنید

ضوابط صندوق رفاه و تسهیلاتی که دانشجویان در طول دوره تحصیل خود از آن بهره مند می‌شوند نیز کاملا مبسوط توضیح داده شده است. ضوابط خوابگاه برای دانشجویان متقاضی نیز بیان شده است. همچنین ضوابط انصراف از تحصیل نیز بخشی را در این دفترچه به خود اختصاص داده است. در ادامه نیز جداول مربوط به تسهیلات و کد رشته محل ها در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99