سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارنامه کنکور ریاضی 99

پس از آن که کنکور ریاضی99 بعد از کش و قوس‌های فراوان در اواخر مردادماه برگزار شد، اکنون داوطلبین آن منتظر اعلام نتایج اولیه آن هستند. بسیاری از این داوطلبین علاوه بر این که اطلاع ندارند زمانی که نتایج اولیه منتشر شد برای مشاهده کارنامه خود را باید چه مراحلی را طی کنند، از مندرجات داخل کارنامه هم آگاهی لازم را ندارند و نمی‌دانند کدام قسمت از کارنامه کنکور برای انتخاب رشته ریاضی 99 مهم و کاربردی است و کدام بخش تاثیری ندارد. پیشنهاد ما به داوطلبان کنکور سراسری ریاضی مطالعه این مقاله است، چرا که این مقاله به معرفی کارنامه قبولی رشته‌های ریاضی کنکور 99 آزاد وسراسری می‌پردازد.

برای دریافت مشاوره در زمینه کارنامه کنکور ریاضی 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: کارنامه کنکور ریاضی 99

نحوه مشاهده کارنامه قبولی ریاضی کنکور 99

تقریبا یک ماه پس از برگزاری کنکور سراسری نتایج اولیه آن از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org اعلام می‌گردد. کارنامه ای که برای داوطلبان در این سایت منتشر می‌شود، هم نتایج داوطلبان کنکور سراسری و هم متقاضیان رشته‌های دانشگاه آزاد می‌باشد.
بدین منظور متقاضیان ابتدا باید به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند و مطابق تصویر زیر پس از کلیک بر روی گزینه ی سراسری از منوی سمت راست گزینه اعلام نتایج را انتخاب کنید.

 

اکنون می توانید به سه روش به کارنامه دسترسی پیدا کنید. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید هم می‌توانید از طریق وارد نمودن شماره داوطلبی، هم شماره پرونده و کدرهگیری یا شماره پرونده و شماره سریال کارنامه خود را مشاهده نمایید.

 

کارنامه کنکور ریاضی 99

در کارنامه اولیه داوطلبین کنکور ریاضی اطلاعات مفیدی درج شده که به انتخاب رشته آنان کمک شایانی می‌کند. در زیر هرقسمت از کارنامه با توجه به تصویر مفصلا توضیح داده شده است. برای مشاهده مقاله معرفی رشته های دانشگاهی ریاضی 99 کلیک کنید.

کارنامه ریاضی

اطلاعات ثبت نامی و آزمونی

در قسمت اول کارنامه اطلاعات ثبت نامی داوطلب می‌باشد، که شامل نام و نام خانوادگی، سال تولد، شماره پرونده، نوع سهمیه داوطلب، اطلاعات مدرک تحصیلی و اطلاعاتی از این قبیل می‌باشد که به صورت کامل در تصویر مشاهده می‌کنید. برای مشاهده مقاله نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 99 کلیک کنید.

اعلام علاقه‌مندی بر اساس تقاضانامه

قسمت دوم مربوط به تقاضایی است که داوطلب در حین ثبت نام اعلام نموده است. در حقیقت این قسمت نشان می‌دهد که داوطلب برای گزینش در کد رشته محل‌های دوره‌های پیام نور و غیرانتفاعی علاقه دارد یا خیر. علاوه بر این سهمیه بهیار یا کارمندی داوطلب نیز در همین قسمت مشخص می‌شود. (بهیار کسی است که در یکی از مراکز دولتی و یا غیردولتی مشغول به کار است و سهمیه کارمند نیز به کسی تعلق می‌گیرد که در یکی از مراکز وزرات علوم شاغل باشد.)
در این بخش اطلاعات داوطلب در خصوص سهمیه کارمند یا سهمیه بهیار مشخص شده است. برای مشاهده دفترچه انتخاب رشته ریاضی 99 و انتخاب رشته بدون کنکور 99 کلیک کنید.

وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های مختلف 

بخش دیگر کارنامه به وضعیت مجاز بودن داوطلب برای انتخاب رشته کنکور سراسری 99 در دوره‌های روزانه، شبانه، پیام نور و غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و دانشگاه فرهنگیان می‌پردازد. در بخش دیگر همین قسمت مجاز بودن به انتخاب رشته‌های بر اساس سوابق تحصیلی را تعیین می‌کند.
لازم به ذکر است اگر داوطلبی به جز کنکور ریاضی در یکی از کنکورهای شناور مانند هنر یا زبان نیز شرکت کرده باشد، جدول این قسمت در کارنامه وی دو ردیف خواهد داشت و وضعیت مجاز بودن او در کنکور هنر یا زبان هم همینجا قید می‌شود.

وضعیت رتبه و نمره کل داوطلب در هر زیرگروه

همانطور که می‌دانید گروه آزمایشی ریاضی شامل سه زیر گروه می‌باشد. در این بخش از کارنامه کنکور ریاضی جدولی مشاهده می‌کنید که میزان تاثیر سوابق تحصیلی، رتبه در سهمیه، رتبه کشوری، تاثیر مثبت سوابق تحصیلی و نمره کل نهایی را در هر زیرگروه مشخص می‌نماید.
این قسمت از کارنامه کمک زیادی به داوطلبان کنکور ریاضی در انتخاب رشته می‌کند، چرا که از همین قسمت آنها در می‌یابند در کدام زیرگروه عملکرد قوی تری داشته اند و در رشته‌های کدام زیرگروه احتمال پذیرفته شدنشان بالا است.‌
به عنوان داوطلبی که علاقه‌مند به قبولی در رشته برق می‌باشد، بایستی به رتبه خود در زیرگروه یک توجه کند و براساس آن ببیند شانس قبولی در رشته برق را دارد یا خیر. برای مشاهده تکمیل ظرفیت کنکور 99 کلیک کنید.

نمرات خام داوطلب در هر یک از دروس عمومی و اختصاصی گروه ریاضی

نمرات داوطلب در هر کدام از دروس گروه ریاضی در این قسمت مشخص می‌شود و نمره خام همه دروس چه عمومی و چه اختصاصی در این قسمت درج شده است. این نمرات به قدرت تست زنی داوطلب برمی‌گردد و نشان می‌دهد که وی در کدام دروس توانسته درصد بالاتری تست بزند.

رتبه کل در سهمیه و رتبه کل کشوری

رتبه کل در کشور (این رتبه به معنای آن است که داوطلب در بین داوطلبین کنکور ریاضی در کل کشور چه رتبه ای را کسب کرده است)، آخرین رتبه مجاز در سهمیه در دوره روزانه و نوبت دوم، ماکزیمم نمره کل زیر گروه (بیشترین نمره کل زیرگروه‌ها به عنوان ماکزیمم نمره کل زیرگروه در نظر گرفته می‌شود.) در این بخش از کارنامه قابل رویت است. برای اطلاع از لیست رشته های بدون کنکور ریاضی 99 و رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری کلیک کنید.

وضعیت انتخاب رشته در دانشگاه آزاد

آخرین قسمت کارنامه هم برای آن دسته داوطلبانی است که متقاضی انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 می‌باشند. در انتهای کارنامه کدی درج شده با عنوان کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد. داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد بایستی این کد را در قسمت مربوط به انتخاب رشته در سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org وارد نمایند، تا بتوانند انتخاب رشته خود را آغاز نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کارنامه کنکور ریاضی 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.


منبع: کارنامه کنکور ریاضی 99