سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اعتبار مدرک پردیس بین الملل

داوطلبان بسیاری به دلیل شرایط و مزیت‌های خوب دانشگاه پردیس بین الملل، علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های ارائه شده در آن بخصوص رشته‌های علوم پزشکی ارائه شده در این دانشگاه‌ها مثل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی هستند. اما به گفته بسیاری، در مدرک دانشگاه پردیس خودگردان ابهاماتی وجود دارد و اغلب داوطلبان قبل از انتخاب رشته سعی در رفع این ابهامات دارند. در ادامه ی این مطلب به اعتبار مدرک پردیس بین الملل می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتبار مدرک پردیس بین الملل می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: اعتبار مدرک پردیس بین الملل

اعتبار مدرک پردیس بین الملل

دانشگاه‌های پردیس بین الملل که شعبه‌هایی از دانشگاه‌های دولتی می‌باشد برای جذب داوطلبان علاقه‌مند و جلوگیری از خروج آنها و در پی آن جذب دانشجو از کشورهای خارجی بوده است اما تاکنون موفق به جذب دانشجوی خارجی نشد به همین دلیل نام آن به دانشگاه پردیس خودگردان تغییر یافته است.

همانطور که گفته شده دانشگاه‌های پردیس خودگردان، شعبه‌هایی از دانشگاه‌های دولتی هستند به همین منظور اعتبار مدرک آن مشابه دانشگاه‌های دولتی می‌باشد؛ چراکه مدیر کل برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم در این باره گفته که مدارک فارغ التحصیلان پردیس‌های بین الملل با دانشگاه‌های روزانه برابر است.

همینطور در ابتدا دانشگاه‌های پردیس خودگردان مصوب شورای گسترش آموزش عالی بوده‌اند؛ یعنی زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری فعالیت می‌کنند بنابراین دارای مدرک معتبری هستند.

بنابراین می‌توانیم نتیجه بگیریم دانشگاه پردیس خودگردان به دانشجویان مدرکی با امضای ریاست و معاونت آموزشی دانشگاه مربوطه معادل با مدرک دانشگاه های دولتی ارائه می دهد و با این تفاوت که در مدرک آنها عنوان پردیس خودگردان قید خواهد شد.

اعتبار مدرک پردیس خودگردان | مصاحبه

در سالهای اول تاسیس دانشگاه‌های پردیس بین الملل، ورود به آنها بصورت نیمه متمرکز بود و افراد پس از شرکت و حضور در کنکور سراسری، کد رشته محل‌های این دانشگاه را در فرم انتخاب رشته خود قرار می‌دادند و درصورت قبولی در مرحله اول بصورت چند برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه می‌شدند.

مصاحبه دانشگاه‌های پردیس خودگردان نیز در سطح نسبتا بالایی برگزار می‌شود و برخورداری از سطح مناسب زبان، یکی از شرایط پذیرش در این دانشگاه بود که باعث حذف شمار قابل توجهی از پذیرفته شدگان می‌شد.

در حال حاضر اغلب دانشگاه‌های پردیس بین الملل به جز پردیس صنعتی امیرکبیر و پردیس صنعتی شریف دیگر دانشگاه‌ها مرحله مصاحبه خود را حذف کرده اند.

لازم به ذکر است که وجود همین مصاحبه ورود به دانشگاه‌های پردیس خودگردان را سخت‌تر می کند و همین باعث جذب داوطلبان برتر و افزایش اعتبار مدرک این دانشگاه می‌شود.

شهریه دانشگاه پردیس بین الملل

دانشگاه پردیس بین الملل در قبال پذیرش نسبتا راحتتر داوطلبان نسبت به دانشگاه‌های دولتی، بخصوص در رشته‌های علوم پزشکی، شهریه‌های سنگینی دریافت می‌کند که بسیاری از علاقه‌مندان به تحصیل در این دانشگاه از پرداخت آن عاجز هستند.

دانشگاه‌های پردیس خودگردان در رشته‌های علوم پزشکی، رشته‌های علوم پایه، فنی مهندسی و کشاورزی، رشته‌های علوم انسانی هر ساله از طریق برگزاری آزمون کنکور سراسری و یا آزمون اختصاصی در مقاطع مختلف دانشجو می‌پذیرد و شهریه هر مقطع و هر رشته در هر دانشگاه پردیس خودگردان با دیگری متفاوت است.

خالی از لطف نیست اشاره کنیم که هر ساله ده تا پانزده درصد به میزان شهریه هر دانشگاه نسبت به سال قبل اضافه می‌شود.

داوطلبان برای اطلاع از اعتبار مدرک دانشگاه پردیس خودگردان می‌توانند به مقاله ” اعتبار مدرک دانشگاه پردیس خودگردان ” که پیش تر از سایت دانتل منتشر شده مراجعه کنند.

اعتبار مدرک پردیس بین الملل | رشته‌های علوم پزشکی

در گذشته با تاسیس دانشگاه‌های پردیس بین الملل زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آمورش کشور، این دانشگاه‌ها در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و اغلب رشته‌های پیراپزشکی اقدام به جذب دانشجو کردند. دیگر دانشجویان این رشته‌ها در دانشگاه‌های دولتی در سال 1393 معترض شدند. گمان افراد در گذشته پذیرش دانشجو بر مبنای شهریه بوده است.

وزیر بهداشت در پاسخ به اعتراض‌ها و انتقادها درباره? نگرانی دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی نسبت به جذب دانشجو بر مبنای پول در دانشگاه پردیس خودگردان در رشته‌های علوم پزشکی گفت؛ آن نقصی که در سالهای اول تاسیس وجود داشته ‌است و فقط پول مبنای جذب دانشجو بوده است در حال حاضر وجود ندارد و دانشجویانی که امسال در پردیس‌های خودگردان پذیرفته شده‌اند رقابت سختی را در پیش داشته اند  و دارای رتبه‌های بالایی هستند.داوطلبانی که خارج از پروتکل ثبت نام و با خرید غیرقانونی صندلی‌های رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه‌های پردیس خودگردان اقدام به ادامه تحصیل می‌دهند، مدرکی معتبر از نظر وزارت بهداشت دریافت نخواهند کرد و شاید در ورود به بازار کار و ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر دچار مشکل شوند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتبار مدرک پردیس بین الملل می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: اعتبار مدرک پردیس بین الملل