سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرایط تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99

پس از انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت و اعلام نتایج نهایی داوطلبان، در یکسری از رشته ها در برخی دانشگاه ها، ظرفیتخالی باقی می‌ماند که برای پرکردن آن ها فرصتی با عنوان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. تمامی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهدلشت که در جلسه حضور داشته اند، با دارا بودن یکسری شرایط می توانند از این فرصت استفاده کنند. در ادامه این مطلب به شرایط شرکت در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: شرایط تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99

تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت

با شروع زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت، دفترچه ای با عنوان دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی، منتشر می شود.

دفترچه ذکر شده علاوه براینکه شامل کد رشته محل هایی است که در دوره اول انتخاب رشته ظرفیتشان تکمیل نشده و داوطلبان می‌توانند آن ها را انتخاب کنند؛ در ابتدا شامل شرایطی است که شرکت کنندگان باید آنها را داشته باشند تا بتوانند در این مرحله از آزمون حضور داشته باشند.

داوطلبان برای اطلاع از این شرایط می‌توانند دفترچه را به دقت مطالعه کنند اما اغلب شرکت کنندگان، گاها به دلیل زیاد بودن مطالب از اینکار صرف نظر می‌کنند به همین منظور در ادامه مطلب به اختصار شرایط شرکت در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت را ارائه می دهیم.

تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت | شرایط عمومی 

داوطلبانی که مجاز به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت هستند باید در وهله ی اول دارای شرایط عمومی مشخص و لازمی در تمام دوره های تحصیلی و مراحل شغلی باشند. این شرایط عمومی که در دفترچه ثبت نام آزمون ورودی دوره ی کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته های گروه پزشکی سال 99 که از طریق سایت مرکز سنجش آزموش پزشکی منتشر شده، نیز آمده است و به شرح موارد زیر می باشد:

1. به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان تعریف شده در قانون اساسی اعتقاد داشته باشد.

2. از سلامت و توانایی جسمی به تناسب رشته انتخابی برخوارد باشد.

3. اعتیادی به مواد مخدر نداشته باشد.

4 . واجد کلیه شرایط عمومی متداول در آزمون ھای مختلف کشور باشد.

5. قانون اساسی کشور را بپذیرد و هیچ گونه مخالفتی با نظام جمهوری اسلامی ایران نداشته باشد.

6 . وابستگی تشکیلاتی به احزاب و گروه های محارب و ملحد نداشته باشد و از آن ها ھواداری نکند.

7. سوء پیشینه کیفری نداشته باشد.

8. فساد اخلاقی نداشته باشد.

تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت | شرایط اختصاصی

در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت داوطلبان باید در نظر داشته باشند قبل از انتخاب رشته حتما شرایط اختصاصی مندرج در دفترچه را به دقت مطالعه کنند چراکه انتخاب نااگاهانه به جای بهبود شرایط تحصیلی داوطلب می تواند وی را از شرایط ایده آل دور سازد. شرایط اختصاصی شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 به شرح موارد زیر است:

1. تمامی شرکت کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد وزارت پزشکی می توانند در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت نیز شرکت کنند.

2. داوطلبانی که در دوره ی اول انتخاب رشته، در کد رشته محلی در دوره های روزانه، شهریه پرداز و آزاد پذیرفته شوند و پس از انجام انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد وکارشناسی در رشته محل جدیدی پذیرفته شوند، قبولی اول آن ها لغو خواهد شد.

3. تمامی داوطلبان در نظر داشته باشند امکان جابه جایی، انتقالی و تغییر رشته پس از پذیرفته شدن در یک کد رشته محل وجود ندارد پس با اطمینان الویت هایشان را باید بچینند.

4. داوطلبان پس از قبولی در یک کد رشته محل، در صورتی که به دلایل مختلف اقدام به ثبت نام حضوری نکنند، پذیرش آن ها لغو شده و از شرکت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در سال آینده نیز محروم خواهند شد.

وضعیت وظیفه عمومی | تکمیل ظرفیت وزارت بهداشت

داوطلبان آقا ابتدا برای ثبت نام و سپس برای شرکت در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت باید شرایط زیر که در دفترچه راھنمای شرکت در آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته ھای گروه پزشکی سال 99 نیز آورده شده است، را داشته باشند.

1. کارت پایان خدمت هوشمند داشته باشند.

2. کارت معافیت دائم خواه به دلایل مختلف پزشکی ، کفالت ، ایثارگران و حتی موارد خاص داشته باشند.

3. متولدین سال 1352 و قبل از آن می توانند شرکت کنند با این شرط که تغییر سن نداده باشند.

4. دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی که در زمان مقرر در سقف سنوات مجاز تحصیلی فارغ التحصیل می‌شوند.(فاقد غیبت سربازی)

5.کارکنان پایور و شاغل در نیروهای مسلح می توانند  با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و حکم کارگزینی و موافقت سازمان مربوط، ادامه تحصیل دهند.

6. مشمولین دارای برگه معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشکی، کفالت و…) در مدت اعتبار آن.

7.کارکنان متعهد خدمت در وزارتخانه ها و سازمان ها (فارغ التحصیلان دوره کارشناسی و یا کارشناسی ارشد)

8.طلابی هایی که مدرک کارشناسی علوم دینی دارند و توانسته اند معافیت تحصیلی دریافت کنند.

9.دانشجوی انصرافی که انصراف داده است به شرط اینکه از تـاریخ انصـراف در رشته قبلی تا زمان پذیرش در رشته و دانشگاه جدید بیش از یک سال سپری نشده باشد.

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: شرایط تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99