سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 99

دوره‌های کارشناسی ارشد رشته‌های پزشکی مستقل از آزمون ارشد سراسری برگزار می‌شود. متولی برگزاری این آزمون وزارت بهداشت می‌باشد. داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در مقطع کارشناسی‌ ارشد رشته‌های پزشکی، از طریق دریافت کارنامه، از وضعیت علمی خود مطلع می‌شوند. داوطلبان با بررسی کارنامه خود و مراجعه به دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت، فرم انتخاب رشته محل خود را تکمیل خواهند کرد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 99

 

دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت

پس از اعلام اولیه نتایج آزمون ارشد وزارت بهداشت، کارنامه برای داوطلبانی که حد نصاب نمره علمی لازم و تراز نمره زبان را کسب نموده اند صادر می‌شود. لازم به ذکر است در این آزمون برای همه داوطلبان کارنامه صادر نمی‌شود. فقط افرادی که مجاز به انتخاب رشته محل هستند کارنامه خود را رویت می‌نمایند. افرادی که نمره زبان آنها صفر و یا منفی باشد به طور کلی مردود هستند. داوطلبانی که نمره زبان آنها بالای صفر است اما کمتر از مقدار مجاز(25 درصد نمره زبان) است، تنها مجاز به انتخاب رشته محل در مرحله تکمیل ظرفیت می‌باشند.

داوطلبان برای اطلاع از رشته محل‌های ارائه شده، باید طبق جدول زمانبندی درج شده در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون، به سایت مرکز آموزش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir مراجعه نمایند. سپس با استفاده از لینک کارشناسی ارشد، دفترچه انتخاب رشته را دانلود نمایند. ضروری است تمام بند‌ها و فصل‌های این دفترچه به طور کامل توسط داوطلبان مطالعه شود.

اطلاعات مندرج در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

دفترچه انتخاب رشته ارشد بهداشت متشکل از دو بخش است. در بخش اول ضوابط آزمون عنوان شده است. بخش دوم اختصاص به جداول مورد نیاز داوطلبان دارد.

روش گزینش، دانشگاه‌ها و مراکز پذیرنده دانشجو، ضوابط و شرایط برخی مراکز پذیرنده، ظرفیت پذیرش و سهمیه‌های اعمال شده در آزمون جزئی از اطلاعاتی است که می‌توان از بخش اول استخراج کرد. همچنین نحوه انتخاب رشته محل‌ها به طور دقیق و مبسوط در این بخش عنوان شده است.

دربخش دوم پنج جدول برای مراجعه داوطلبان درج است. عناوین این جداول عبارتند از:

جدول 1: انواع دانشگاه‌ها و مراکز پذیرنده دانشجو در آزمون

جدول 2: گرایش‌های رشته مامایی

جدول 3: عدم ارائه خوابگاه توسط دانشگاه‌ها

جدول 4: ظرفیت پذیرش و اسامی دانشگاه‌های پذیرنده دانشجو

جدول 5: اسامی استانها و شهرستان‌های ممنوعه برای اقامت اتباع خارجی

دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت | بخش اول

در این بخش نحوه تحلیل اطلاعات کارنامه دریافتی داوطلبان تشریح می شود. همچنین روش گزینش دانشجو که بر اساس نمره تراز است عنوان گردیده است. سهمیه‌هایی که در این آزمون اعمال می‌شود عبارتند از:

سهمیه رزمندگان و ایثارگران، سهمیه استعدادهای درخشان (با آزمون و بدون آزمون) و سهمیه آزاد

دانشگاه‌ها و مراکز پذیرنده که شامل دانشگاه روزانه، دانشگاه آزاد، پردیس خودگردان، دانشگاه ارتش، دانشگاه بقیه الله، دانشگاه شاهد و تربیت مدرس و همچنین دوره مجازی دانشگاه علوم پزشکی می‌باشد، در این دفترچه موجود است. به علاوه شرایط و ضوابط پذیرش دانشگاه‌های فوق الذکر نیز عنوان شده است.ظرفیت دانشگاه ها نیز در این دفترچه در دسترس داوطلبان قرار دارد.

یکی از مهمترین قسمت‌های این دفترچه مربوط به نحوه انتخاب رشته محل هاست. ضروری است داوطلبان قبل ازتکمیل فرم انتخاب رشته محل از اطلاعات این بخش به طور کامل آگاه شوند.

دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت| بخش دوم

داوطلبان باید کدهای مورد نیاز خود برای تکمیل فرم انتخاب رشته را از این بخش استخراج نمایند. همچنین برای انتخاب دقیق رشته محل‌ها به اطلاعات موجود در این بخش نیاز مبرم وجود دارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 99