سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی

داوطلبانی در زیرگروه‌های مختلف، علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی هستند اما برخی از این داوطلبان آن طور که باید اطلاعات کاملی از شرایط دانشگاه، نحوه ورود به آن و ثبت نام در رشته‌های تحصیلی آن ندارند. در این مطلب قصد داریم به موضوعات مرتبط با این دانشگاه برای رفع ابهامات این دسته از داوطلبان بپردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی

معرفی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی

دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی یا با نام دیگر امام محمد باقر (ع) در سال 1365 فعالیت خود را با هدف تربیت افسران اطلاعاتی زیر نظر وزارت اطلاعات آغاز کرد و هم اکنون با دانشکده اطلاعات و امنیت ملی نسبت به جذب دانشجو در رشته‌های مختلف اقدام می نماید.

لیست رشته‌های ارائه شده در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی

در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد. جدول زیر اسامی برخی رشته‌های این دانشگاه را در سه مقطع فوق شرح می‌دهد.

مقطع تحصیلی رشته های ارائه شده
کارشناسی امنیت بین‌الملل، امنیت نرم، امنیت اطلاعات، حفاظت اطلاعات، امنیت اقتصادی، ضد تروریسم، علوم فنی امنیت، مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباط، پژوهشگری امنیت
کارشناسی ارشد مدیریت اطلاعات، حفاظت اطلاعات، مطالعات امنیتی ایران، پژوهشگری امنیت، امنیت اطلاعات، امنیت اقتصادی، امنیت بین‌الملل، بیوتروریسم، علوم جرم ‌شناسی امنیتی، مهندسی مخابرات امنیتی، مهندسی فناوری اطلاعات و امنیت
دکتری مدیرت اطلاعات

نحوه ثبت نام 

داوطلبان باید در کنکور سراسری در یکی از زیرگروه‌های ریاضی فیزیک، تجربی و یا انسانی شرکت کنند و در در همان فرم ثبت نام، گزینه اعلام علاقمندی به انتخاب رشته و شرکت در مصاحبه رشته‌های تحصیلی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی را انتخاب کنند.

پس از شرکت در کنکور سراسری و دریافت کارنامه اولیه، در صورتی که داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده باشد، باید در فرم انتخاب رشته، کد رشته محل‌های دانشگاه اطلاعات را قرار دهد.

در صورتی که داوطلب دارای رتبه مناسب باشد، دعوت به مصاحبه خواهد شد و پذیرش نهایی در گرو قبولی داوطلب، در مصاحبه این دانشگاه خواهد بود.

شرایط لازم برای ثبت نام

داوطلبان ضمن داشتن شرایط قید شده در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری باید شرایط عمومی و اختصاصی قید شده در مطالب زیر را نیز داشته باشند.

شرایط عمومی پذیرش 

داوطلبان برای ورود به دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی باید دارای شرایط عمومی زیر باشند.

  • به دین مبین اسلام معتقد باشد.
  • داوطلب ضمن داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران باید دارای پدرو مادر با شناسنامه ایرانی باشد و در واقعا ایرانی الاصل باشد.
  • به ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی ایران معتقد و پایبند باشد و آمادگی هر گونه فداکاری را نیز داشته باشد.
  • صلاحیت استخدام در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد.
  •  از سلامت روانی و جسمی به تشخیص مراجع پزشکی وزارت اطلاعات برخوردار باشد.
  •  داوطلبان در زمان استخدام، به سازمان یا وزارتخانه ای نباید هیچ گونه تعهد خدمتی داشته باشد.

شرایط اختصاصی پذیرش

داوطلبان برای ورود به دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی باید دارای شرایط اختصاصی زیر باشند.

  • داوطلبان در ابتدای ورود به دانشگاه باید دارای حداکثر 22 سال باشند.
  • داوطلبان شرکت کننده در گروه آزمایشی ریاضی فیزیک و علوم تجربی باید دارای معدل کتبی دیپلم بالای 15 و شرکت کنندگان در گروه آزمایشی علوم انسانی باید دارای معدل کتبی دیپلم بالای 16 باشند.

مصاحبه 

داوطلبان در صورتی که کد رشته محل‌های دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی را در فرم انتخاب رشته خود قرار دهند و رتبه مناسبی را نیز برای پذیرش در این دانشگاه داشته باشند بصورت تلفنی و از طریق کارشناسان دانشگاه دعوت به مصاحبه می‌شوند.

مصاحبه شامل دو مرحله است. مرحله اول شامل یک آزمون کتبی است که پذیرفته شدگان در این مرحله وارد مرحله مصاحبه حضوری و شفاهی می‌شوند.

در این آزمون‌ها معمولا تست هوش و تست ورزشی گرفته می‌شود و داوطلب باید در سطح آمادگی خوبی قرار داشته باشد. تست و معاینات پزشکی نیز برای اطمینان از سلامت روانی و جسمی داوطلب انجام می‌شود.

در ادامه سوالاتی در مورد زمینه‌های مورد علاقه داوطلب، اطلاعات عقیدتی، سیاسی، اطلاعات عمومی و روانشناسی، احکام و شخصیت فرد و خانواده اش پرسیده می‌شود.

در مرحله آخر نیز برای اثبات صحت کلام فرد، کارشناسان به تحقیقات محلی می‌پردازند، گاها این پروسه یک سال نیز طول کشیده است، پس داوطلبان باید در فرآیند گزینش این دانشگاه صبور باشند.

مزایای تحصیل در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی

تحصیل در دانشگاه اطلاعات از مزایای ویژه ای برخوردار است که به شرح موارد زیر است.

  • داوطلبان آقا در صورتی که خدمت سربازی نرفته باشند، خدمت سربازی را در وزارت اطلاعات می‌گذرانند.
  • دوران تحصیل دانشجویان جزو سابقه آنها در نظر گرفته می‌شود.
  • دانشجویان از ابتدای ورود مبلغی را بعنوان حقوق ماهانه دریافت می‌کنند.
  • دانشجویان از زمان ورود به دانشگاه به استخدام رسمی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در می آیند و از تمامی خدمات استخدام رسمی همچون بیمه و … برخوردار می‌شوند.
  • تحصیل دانشجویان به صورت شبانه روزی  و آموزش آن ها بصورت عملی و نظری خواهد بود.
  • دانشجویان در طول تحصیل خود یکی از زبان های زنده دنیا را فرا می‌گیرند.

رتبه قبولی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی

به دلیل محدودیت‌هایی که تحصیل در دانشگاه اطلاعات همچون ممنوع الخروج بودن فارغ التحصیلان دارد، بسیاری از داوطلبان با رتبه‌های برتر از انتخاب آن ممانعت می‌کنند. اما به دلیل مزایای آن نیز عده‌ای رشته های این دانشگاه را در الویت قرار می‌دهند. به همین دلیل اطلاعات خاصی از رتبه قبولی داوطلبان در دسترس نیست اما مسلم است داوطلبان با تراز علمی بالا و اطلاعات خوب در مصاحبه پذیرش خواهند شد.

برای دریافت مشاوره در زمینه دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی