سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سایت انتخاب رشته دکتری سراسری 99

درست است که آمارها نشان می‌دهد تعداد متقاضیان آزمون دکتری هرساله با کاهش مواجه می‌شود، اما با این‌حال هستند عده‌ای که به مدرک کارشناسی ارشد بسنده نمی‌کنند و علاقمند هستند تا تحصیلات تکمیلی خود در دوره دکتری بگذرانند. با این که امسال شیوع ویروس کرونا آزمون دکتری را هم تحت الشعاع قرار داد و باعث شد این آزمون بارها به تعویق بیفتد، اما بالاخره این آزمون در مردادماه برگزار شد و داوطلبان منتظر اعلام نتایج اولیه و به دنبال آن انتخاب رشته آن هستند. حال سوال این است اعلام نتایج و انتخاب رشته چه زمانی است؟ سایت انتخاب رشته دکتری سراسری 99 و نحوه انتخاب رشته آن به چه صورت است؟ برای یافتن پاسخ این سوالات تا انتها با این مقاله همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سایت انتخاب رشته دکتری سراسری 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: سایت انتخاب رشته دکتری سراسری 99

زمان انتخاب رشته دکتری سراسری 99

پس از این‌که نتایج اولیه کنکور دکتری اعلام می‌شود و داوطلبان کارنامه خود را از طریق سایت سازمان سنجش دریافت می‌کنند، زمان انتخاب رشته هم اعلام می‌شود. در حقیقت این کارنامه داوطلب است که مشخص می‌کند وی حق انتخاب رشته دارد یا خیر و اگر مجاز به انتخاب رشته شده در چه دوره‌هایی می‌تواند انتخاب رشته نماید.
میتوان گفت زمان تقریبی انتخاب رشته دکتری سال 99 از تاریخ 99/6/3 شروع می‌شود و متقاضیان چند روز فرصت دارند تا انتخاب رشته نمایند. لازم به ذکر است زمان دقیق شروع و پایان انتخاب رشته از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌گردد.

سایت انتخاب رشته دکتری سراسری 99

پس از این که زمان انتخاب رشته دکتری اعلام شد. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های مختلف روزانه و غیرروزانه هستند باید به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند و انتخاب رشته خود را از طریق این سایت به ثبت برسانند.

تذکر

داوطلبان توجه داشته باشند که ممکن است پس از شروع انتخاب رشته تغییراتی کد رشته محل‌های اعلام شده و ظرفیت آنها اعمال شود. بنابراین پیش از مراجعه به سایت انتخاب رشته کتری مطالعه اصلاحیه‌های دفترچه انتخاب رشته ضرورت دارد.

سایت انتخاب رشته دکتری سراسری 99 | نحوه انتخاب رشته

داوطلبان کنکور دکتری برای انتخاب رشته باید تمامی مراحل زیر را انجام دهند.

  • اولین گامی که داوطلب پس از مراجعه به سایت سازمان سنجش باید انجام دهد، این است که از منوی سمت راست بر روی گزینه ی دکترای تخصصی کلیک نماید.
  • سپس وقتی بر روی گزینه انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دکترای تخصصی سال 99 کلیک مینماید، داخل صفحه باز شده نکاتی که برای داوطلب ذکر شده را مطالعه نماید و پس از آن تایید کرده و بر روی گزینه گام بعدی را انتخاب نماید.
  • در این قسمت از داوطلب اطلاعاتی خواسته می‌شود که با وارد نمودن آن اطلاعات به صفحه انتخاب رشته وارد می‌شود.
  • پس از وارد شدن به صفحه انتخاب رشته داوطلب می‌تواند 50 کد رشته محل را داخل فرم وارد کند. توصیه می‌شود ترتیب اولویت بندی کد رشته محل‌ها بر اساس علاقه باشد.
    وقتی 50 انتخاب داخل فرم انتخاب رشته وارد شد باید بر روی گزینه ی ثبت کلیک نماید.
  • اکنون زمان آن است که یک کد 15 رقمی به داوطلب داده شود. پس از دریافت این کد فرایند انتخاب رشته برای داوطلب به پایان می‌رسد.
  • لازم به ذکر است، عدم دریافت این کد به منزله تکمیل نشدن فرایند انتخاب رشته می‌باشد.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 99

داوطلبان کنکور دکتری پس از این که انتخاب رشته خود را با موفقیت در سایت سازمان سنجش به ثبت رساندند، باید منتظر اعلام نتایج انتخاب رشته و دعوت به مصاحبه باشند. این نتایج بازهم از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌گردد.
داوطلبی که موفق شود به مرحله بعد یعنی مصاحبه راه پیدا کند، باید در زمانی که دانشگاه پذیرنده یا سازمان سنجش اعلام میکند، به مصاحبه برود. لزوم کسب نمرات بالا و موفقیت در مصاحبه این لست که داوطلب در رابطه با سوالات مصاحبه تحقیق و مطالعه نماید و فاصله بین انتخاب رشته تا زمان مصاحبه بهترین زمان برای این کار می‌باشد.

نتایج نهایی کنکور دکتری بر اساس نمراتی که در مصاحبه کسب کرده، تراز آزمون کتبی و سهمیه داوطلب سنجیده می‌شود و مجددا بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.
لازم به ذکر است رییس سازمان سنجش در جدید ترین اطلاعیه خود اعلام کرده نتایج نهایی کنکور دکتری 99 تا پایان مهر ماه در سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

برای دریافت مشاوره در زمینه سایت انتخاب رشته دکتری سراسری 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: سایت انتخاب رشته دکتری سراسری 99