سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهکارهای موفقیت در مصاحبه دکتری 99

برای پذیریش در کنکور دکتری یکی از مهم‌ترین و شاید سخت‌ترین مراحل، شرکت در مصاحبه دکتری و کسب موفقیت است. کسانی در مصاحبه دکتری موفق خواهند شد که بالاترین امتیازات را در جلسه مصاحبه به خود اختصاص دهند. برای داشتن امتیازات عالی، ابتدا باید از موارد حائزاهمیت در روز مصاحبه مطلع شد. اطلاع ازمسائلی که در جلسه مصاحبه برای داوطلب دارای امتیاز مثبت است، ضروری هستند. برای سهولت دسترسی داوطلبان و مدعوین مصاحبه دکتری، در این مقاله جداول امتیازبندی روز مصاحبه ارائه می‌شود. کسب حداکثری امتیازات این جداول بهترین راهکار از راهکارهای موفقیت در مصاحبه دکتری می‌باشد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه راهکارهای موفقیت در مصاحبه دکتری 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: راهکارهای موفقیت در مصاحبه دکتری 99

راهکارهای موفقیت در مصاحبه دکتری

شرکت در مصاحبه دکتری گام پایانی در مسیر پذیرفته شدن در این مقطع می‌باشد. داوطلبان برای موفقیت در روز مصاحبه لازم است از شیوه‌های امتیازدهی مطلع باشند. هر چند نظر فرد مصاحبه کننده در این امتیاز دهی بسیار موثر است، اما داوطلبان می‌توانند با ارائه کارهای بی نقص احتمال موفقیت خود را افزایش دهند. با اطلاع از موارد دارای امتیاز و همچنین امتیاز تخصیص یافته به هر مورد، می‌توان برنامه درستی برای ارتقا سطح علمی- پژوهشی داشت.

طبق دفترچه انتخاب رشته محل توسط سازمان سنجش و همین طور دفترچه منتشر شده توسط دانشگاه آزاداسلامی، تاثیر نمره روز مصاحبه 50 درصد نمره کل است. و از مجوع 50 درصد مصاحبه 20 درصد اختصاص به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری دارد. 30 درصد مابقی اختصاص به مصاحبه علمی و سنجش عملی دارد.

امتیاز سوابق آموزشی

امتیاز سوابق آموزشی به مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد، مدت زمان و طول تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، دانشگاه محل تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد، مدرک زبان و دانشجوی المپیادی بودن و یا عضویت در بنیاد نخبگان و…. تخصیص می‌یابد. در جدول زیر مقدار امتیاز لحاظ شده برای هر مورد در مصاحبه دکتری بیان می‌شود.

ردیف نوع فعالیت حداکثر امتیاز نحوه ارزیابی
1 معدل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی تا 6 امتیاز طبق نظر کمیته داوران مصاحبه کننده
2 معدل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته تا 5 امتیاز طبق نظر کمیته داوران مصاحبه کننده
3 طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی 3 امتیاز طبق نظر کمیته داوران مصاحبه کننده
4 طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته 3 امتیاز طبق نظر کمیته داوران مصاحبه کننده
5 برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی 5 امتیاز رتبه 1 تا 3، 5 امتیاز. رتبه 4 تا 6، 4 امتیاز، رتبه 7 تا 9، 3 امتیاز، رتبه 10 تا 12، 2 امتیاز، رتبه 13 تا 15، 1 امتیاز
6 مدرک زبان معتبر 8 امتیاز طبق جدول مرتبط با زبان
7 جمع امتیازات 30 امتیاز

 

امتیاز سوابق پژوهشی

امتیازات سوابق پژوهشی اختصاص به مقالات علمی – پژوهشی، ثبت اختراعات، مقالات علمی – ترویجی، مقالات چاپ شده در کنفرانس‌های معتبر، تالیف یا ترجمه و کیفیت پایان نامه دارد. در جدول زیر مقدار امتیاز لحاظ شده برای هر مورد در مصاحبه دکتری بیان می‌شود.

ردیف نوع فعالیت حداکثر امتیاز نحوه ارزیابی
1 1-1 مقالات علمی – پژوهشی (داخلی و خارجی) مرتبط با رشته تحصیلی

 

2-1 گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران

3-1 برگزیدگان در جشنواره علمی معتبر

 


 

22 امتیاز

– هر مقاله تا 7 امتیاز مطابق آیین نامه ارتقاء

 

– گواهی ثبت اختراع بین المللی تا 7 و داخلی تا 5 امتیاز

– برگزیدگی داخلی تا 3 و خارجی تا 7 امتیاز

 

 

2 مقالات علمی – ترویجی مرتبط با رشته تحصیلی 6 امتیاز هر مقاله تا 2 امتیاز مطابق آیین نامه ارتقاء
3 مقالات چاپ شده در کنفرانس های معتبر (داخلی یا خارجی) 4 امتیاز خارجی تا 2 و داخلی 1 امتیاز
4 تالیف یا ترجمه کتاب مرتبط با رشته تحصیلی 4 امتیاز
5 کیفیت پایان نامه کارشناسی ارشد 4 امتیاز عالی تا 4 و بسیار خوب تا 2 امتیاز

جمع امتیازات 40 امتیاز

 

برای دریافت مشاوره در زمینه راهکارهای موفقیت در مصاحبه دکتری 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: راهکارهای موفقیت در مصاحبه دکتری 99