سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زمان انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 99

امسال با تعویق چندین باره آزمون ورودی مقطع دکتری تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش 99، بالاخره این آزمون در مردادماه برگزار شد و داوطلبانی که در این آزمون شرکت کرده‌اند، در حال حاضر به دنبال زمان انتشار نتایج اولیه و در پی آن زمان انتخاب رشته هستند تا نتیجه عملکرد خود را ببینند. به همین منظور در این مطلب به زمان انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 99 می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: زمان انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 99

 

انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 99

پس از برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور در مردادماه سال 99، طبق روال هرسال نتایج اولیه این آزمون از طریق سایت این مرکز، به فاصله دوماه، در قالب کارنامه اولیه منتشر خواهد شد و پس از آن شرکت کنندگان آزمون ورودی مقطع دکتری وزارت بهداشت در دو دسته مجزا قرار می‌گیرند.

دسته اول: دسته اول رتبه مناسی کسب نکرده‌اند بنابراین مجاز به انتخاب رشته نمی‌باشند به همین دلیل امکان انتخاب رشته برایشان وجود ندارد.

دسته دوم: دسته دوم حد نصاب رتبه قبولی در دانشگاه‌های سراسری و آزاد را کسب کرده‌اند و مجاز به انتخاب رشته می‌باشند که می‌توانند در انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری در دوره‌های مختلف روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان و در انتخاب رشته دانشگاه آزاد و یا هر دو انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری و آزاد شرکت کنند و در صورت قبولی در هر کد رشته انتخابیشان دعوت به مصاحبه خواهند شد.

خالی از لطف نیست که اشاره کنیم انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری و آزاد در یک فرم انتخاب رشته و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام می‌شود.

داوطلبان پس از انتخاب رشته، در صورتی که در یکی از کد رشته‌های انتخابیشان قبول شوند، از سوی هیئت کارشناسان علمی منتخب دانشگاه، دعوت به مصاحبه می‌شوند و پذیرش نهایی آنها وابسته به قبولی در مصاحبه خواهد بود.

زمان انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 99

در سالهای گذشته با برگزاری آزمون دکتری در زمان مقرر، داوطلبان در اواخر تیرماه انتخاب رشته دکتری برای ورود به دانشگاه های وزارت بهداشت را انجام دادند.

متاسفانه شیوع ویروس منحوس کرونا تمامی جنبه های زندگی امروزه را تحت تاثیر قرار داده است. تعویق زمان برگزاری آزمون دکتری بهداشت نیز به همین دلیل، سبب شده داوطلبان این آزمون به کارنامه اولیه و صفحه انتخاب رشته، دسترسی نداشته باشند.

تا به امروز سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی، اطلاعیه ای مبنی بر انتشار کارنامه‌های اولیه داوطلبان و زمان انتخاب رشته منتشر نکرده است. به محض انتشار اطلاعیه ای از سوی این سایت مطلب فوق بروزرسانی خواهد شد.

دفترچه انتخاب رشته 

پس از انتشار کارنامه اولیه، از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی، دفترچه‌ای با عنوان دفترچه انتخاب رشته ورودی مقطع دکتری تخصصی وزارت بهداشت منتشر خواهد شد. داوطلبانی که طبق متن فوق در دسته دوم قرار می‌گیرند و مجاز به انتخاب رشته هستند باید به طور کامل تمام شرایط و ضوابط موجود در دفترچه را مطالعه کنند و در صورتی که تمامی آنها را دارا بودند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

داوطلبان ابتدا باید تمامی کد رشته محل‌های مرتبط با رشته‌شان را استخراج کنند و به ترتیب الویت در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی ثبت نمایند؛ در ضمن داوطلبان می توانند به تعداد کدرشته‌های مرتبط با رشته شان که در دفترچه انتخاب رشته موجود است، در فرم انتخاب رشته، کد رشته قرار دهند. انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت کاملا رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه ای انجام می‌شود.

تمدید مهلت انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 99

اگر طبق روال سالهای گذشته بخواهیم زمان انتخاب رشته را بررسی کنیم، باید بگوییم که در سال 99 نیز امکان تمدید مهلت انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت وجود دارد و ممکن است یک تا سه روز این زمان تمدید شود و فرصت بیشتری در اختیار داوطلبان قرار گیرد.

اما بهتر است داوطلبان در زمان مقرر شده از سوی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی انتخاب رشته خود را انجام دهند و در صورت نیاز به ویرایش، تغییرات لازم را اعمال نمایند.

در صورت اعلام زمان انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت و تمدید مهلت تعیین شده مطلب بروزرسانی خواهد شد.

داوطلبان توجه داشته باشند که عدم انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت، در زمان تعیین شده، به معنی انصراف از پذیرش در دانشگاه‌های ارائه دهنده می‌باشد و اگر مهلت انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت به پایاین برسد پذیرش و ورود به مرحله مصاحبه امکان پذیر نخواهد بود.

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: زمان انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 99