سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتخاب رشته دکتری 99

داوطلبانی که در سال 99 پس از تعویق‌های مکرر آزمون ورودی مقطع دکتری، بالاخره در جلسه کنکور حضور یافتند، با انتشار نتایج اولیه در اول شهریور، فرآیند انتخاب رشته را پشت سر می گذارند. پس از شرکت در جلسه کنکور، انتخاب رشته آزمون دکتری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است بطوری که تاثیر مستقیم در قبولی داوطلب و آینده شغلی او خواهد داشت. به همین منظور در ادامه این مطلب به انتخاب رشته دکتری 99 می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته دکتری 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: انتخاب رشته دکتری 99

انتخاب رشته دکتری 99

داوطلبانی که در آزمون ورودی مقطع دکتری ثبت نام کرده و در جلسه حضور داشته‌اند پس از اعلام نتایج اولیه و انتشار کارنامه اولیه، شرکت کنندگان در دو دسته قرار می‌گیرند.

دسته اول: در هیچ دوره و کدرشته محلی مجاز به انتخاب رشته نمی‌باشند که متاسفانه نمی‌توانند وارد فرآیند انتخاب رشته شوند.

دسته دوم: مجاز به انتخاب رشته هستند و می‌توانند فرم انتخاب رشته را برای دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه آزاد تکمیل نمایند.

زمان انتخاب رشته دکتری 99

با توجه به زمان برگزاری آزمون دکتری در مردادماه و برخلاف روال سالیان گذشته، نتایج اولیه در قالب کارنامه در تاریخ یکم شهریورماه برای تمامی شرکت کنندگان بر روی سایت سازمان سنجش قابل دسترسی شد. طبق اطلاعیه سازمان سنجش داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از تاریخ سوم شهریورماه تا تاریخ پنجم شهریورماه فرصت دارند تا فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند.

البته سازمان سنجش این تاریخ را تا انتهای روز پنج شنبه، ششم شهریور ماه نیز تمدید کرد و عدم شرکت داوطلبان در انتخاب رشته به منزله انصراف آنها خواهد بود.

دفترچه انتخاب رشته دکتری 

داوطلبان پیش از هراقدامی برای انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری، باید در وهله اول دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی مقطع دکتری را از سایت مشاوره تحصیلی دانتل دانلود کرده و به دقت تمامی نکات و بندهای درج شده در آن را مطالعه کنند و سپس به سراغ چینش الویت‌های خود بروند.

به منظور تسهیل روند دریافت و دانلود دفترچه راهنما انتخاب رشته در این قسمت از مقاله، لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته آزمون ورودی مقطع دکتری 99 را قرار داده ایم؛ با کلیک بر روی لینک زیر دفترچه را دانلود نمایید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری قرار داده شود

چگونگی چینش الویت ها 

داوطلبان ابتدا به کمک کارنامه خود باید متوجه بشند که در چه دوره‌هایی مجاز به انتخاب رشته هستند و سپس کدرشته محل‌های این دوره‌ها و مرتبط با رشته شان را از دفترچه استخراج نمایند.

پس از اینکه تمامی کدرشته محل‌های موجود در دفترچه و متاسب با شرایط هرداوطلب از دفترچه استخراج شد، هر متقاضی باید بنابرعلاقه و تمایل خود یا بصورت رشته محور و یا بصورت دانشگاه محور انتخاب‌هایش را الویت بندی کند و آن ها را در 50 الویت بچینند به طوری که هر انتخاب بالاتر نسبت به انتخاب پایینتر الویت بیشتری داشته و ارجحتر باشد.

لازم به ذکر است انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری بدون پرداخت هیچ هزینه و بصورت رایگان انجام می‌شود.

داوطلبانی که اطلاعات کاملی از انتخاب رشته دکتری ندارند ضمن تماس با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل و دریافت مشاوره، می توانند با مراجعه به سایت سنجش دفترچه شماره دو که با عنوان راهنمای عملی انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری Ph.D (نیمه متمرکز) بر روی سایت قرار گرفته دانلود نمایند. این دفترچه حاوی نکات کاربردی برای کمک به داوطلبان و چینش الویت‌ها می‌باشد.

نحوه ثبت انتخاب رشته دکتری 99 | دانشگاه‌های سراسری

داوطلبان آزمون دکتری چنانچه الویت‌های خود را در دوره‌های مختلف دانشگاه‌های سراسری بچینند و با دفترچه انتخاب رشته تطبیق دهند، نوبت به ثبت این الویت‌ها در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور می‌رسد. برای این کار داوطلبان کافی است مراحل زیر را طی کنند.

مرحله اول: به سایت سازمان سنجش به نشانی ” sanjesh.org ” مراجعه نمایید.

مرحله دوم: بر روی گزینه ” دکتری تخصصی ” از منوی رنگی سمت راست سایت کلیک کنید.

مرحله سوم: در صفحه پیش رو بر روی گزینه ” انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دکترای تخصصی (نیمه متمرکز) سال 99 ” کلیک کنید.

مرحله چهارم: صفحه جدیدی برایتان باز می شود سعی کنید تمامی نکات موجود در آن را به دقت بخوانید و سپس گزینه ” تایید و ادامه – گام بعدی ” را انتخاب نمایید.

مرحله پنجم: دو کادر پیش روی شماست که در کادر اول نیاز به شماره پرونده و شماره پیگیری ثبت نام و در کادر دوم نیاز به شماره پرونده، شماره داوطلبی و کد ملی خواهید داشت؛ یکی از کادرها را انتخاب و اطلاعات را وارد و سپس وارد صفحه انتخاب رشته شوید.

مرحله ششم: الویت‌های انتخاب رشته که قبلا بر روی کاغذ نوشته بودید را وارد فرم موجود در سایت کنید؛ دقت داشته باشید و چندین بار فرم انتخاب رشته را بررسی کنید و سپس بر روی گزینه ثبت نهایی کلیک نمایید و حتما کد پیگیری پانزده رقمی و پریینت رنگی نیز دریافت کنید.

نحوه ثبت انتخاب رشته دکتری 99 | دانشگاه آزاد

تمامی داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون ورودی مقطع دکتری، علاوه بر پرکردن فرم انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش برای دوره‌های مختلفی که در دانشگاه‌های سراسری، مجاز هستند، می‌توانند در انتخاب رشته دانشگاه‌های آزاد نیز شرکت کنند.

مجموعه دانتل به منظور تسهیل روند انتخاب رشته دکتری دانتشگاه آزاد 99 شما داوطلبین عزیز دفترجه انتخاب رشته دکتری را برای دانلود در لینک زیر قرار داده ایم و فقط کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید. برای انتخاب رشته مقطع دکتری دانشگاه آزاد به کدرشته محل‌های این دانشگاه دسترسی یابید و استفاده از کد دسترسی موجود در کارنامه انتخاب رشته دانشگاه آزاد را انجام دهید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 99

داوطلبان توجه داشته باشند، مشاوران مجرب و با تجربه مرکز مشاوره دانتل می توانند در فرآیند انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه آزاد همراهتان باشند و الویت‌های شما را در سایت‌های مربوطه ثبت نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته دکتری 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: انتخاب رشته دکتری 99