سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی 99

با برگزاری آزمون کاردانی به کارشناسی، دسته‌ای از داوطلبان به دنبال ورود به دانشگاه بصورت بدون آزمون هستند. سازمان سنجش هرساله لیست رشته‌های کاردانی به کارشناسی را به دو صورت باآزمون و بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی ارائه می‌دهد. درادامه این مطلب قصد داریم به ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور کاردانی به کارشناسی 99 بپردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی 99

زمان ثبت نام رشته‌های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته

زمان ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته، چه برای رشته‌های باآزمون و چه برای رشته‌های بدون آزمون در اردیبهشت‌ماه بود و داوطلبان می‌بایست از روز چهارشنبه به تاریخ 17 اردیبهشت‌ماه تا روز شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 99، به سایت سنجش مراجعه می‌کردند و پس از ثبت نام فرم انتخاب رشته خود را تکمیل می‌نموند.

تمدید مهلت ثبت نام کاردانی به کارشناسی ناپیوسته براساس سوابق تحصیلی 99

برای داوطلبانی که در تاریخ تعیین شده اول موفق به ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور کاردانی به کارشناسی نشده بودند،  فرصتی در تاریخ  25 الی 31 خردادماه سال 99، فراهم شد.

طبق اطلاعیه سازمان سنجش داوطلبانی که در فرصت‌های تمدید مهلت ثبت نام و انتخاب رشته، در رشته‌های پذیرش براساس سوابق تحصیلی کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1399 موفق به ثبت نام نشده‌اند، می‌توانند برای شرکت در این رشته‌ها از روز سه‌شنبه مورخ 99/06/11 تا روز جمعه مورخ 99/06/14 به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

داوطلبان برای دریافت اطلاعات بیشتر از انتخاب رشته بدون کنکور کاردانی به کارشناسی می توانند به مطلب ” انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی | کنکور کاردانی به کارشناسی 99 ” که پیش تر از سایت دانتل، منتشر شده مراجعه کنند.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته

سازمان سنجش برای در اختیار گذاشتن اطلاعات ثبت نام و انتخاب رشته، دفترچه‌ای با عنوان دفترچه راهنما ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی ناپیوسته منتشر می‌کند که لیست رشته‌های بدون کنکور مقطع کارشناسی ناپیوسته نیز در این دفترچه قرار دارد.

دفترچه ذکر شده در متن فوق از سایت ستجش قابل دریافت می‌باشد اما برای تسهیل در روند دریافت، در این قسمت از مطلب، لینک دانلود این دفترچه قرار داده شده است و کافی است بر روی لینک زیر کلیک کنید تا دفترچه را دریافت نمایید.

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور کادانی به کارشناسی

اسامی رشته‌های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته

پذیرش در رشته‌های بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی کاردانی به کارشناسی ناپیوسته علاوه بردانشگاه‌های سراسری در دانشگاه‌های غیرانتفاعی نیز انجام می‌شود.

پذیرش در آزمون کاردانی به کارشناسی در شش گروه آموزشی پزشکی، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پایه، علوم انسانی، هنر و دامپزشکی انجام می‌شود که لازم به ذکر است داوطلبان گروه آموزشی پزشکی باید در رشته‌های باآزمون کاردانی به کارشناسی ثبت نام و انتخاب رشته نمایند.

در جدول زیر فقط اسامی برخی رشته‌های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته، آورده شده است و داوطلبان برای دریافت جزئیات هررشته مثل دانشگاه‌های ارائه دهنده، کدرشته محل، نوع دوره پذیرش، میزان ظرفیت و … باید به دفترچه رجوع کنند.

نوع دانشگاه های ارائه دهنده اسامی رشته های ارائه شده

دانشگاه های سراسری در دو دوره ی روزانه، نوبت دوم و پردیس خودگردان

مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار، مرتع و آبخیزداری، مهندسی بهداشت محیط، بازیافت
ساخت پروتزهای دندانی، آمار، مدارک پزشکی، آموزش ریاضی، ایمنی صنعت و محیط کار، آموزش حرفه و فن، ساخت و تولید، آموزش دینی و عربی، صنایع چوب و کاغذ-سازه های چوبی، آموزش راهنمایی و مشاوره، صنایع شیمیایی، زبان انگلیسی
مواد، زبان و ادبیات فارسی، معدن، آموزش علوم تجربی، نقشه برداری، روانشناسی و اموزش کودکان استثنایی، شهرسازی، تربیت معلم مطالعات اجتماعی، صنایع نساجی، آموزش و پرورش ابتدایی
مهندسی آبیاری، باستان شناسی، مهندسی منابع طبیعی – محیط زیست، تربیت معلم قرآن کریم
پرورش طیور، علوم انتظامی، پرورش گاو و گاومیش ( پذیرش منحصرا برای دانشگاه آزاد اسلامی )، علم اطلاعات و دانش شناسی
تولیدات دامی، مدیریت، تولیدات گیاهی، حقوق قضایی– علوم ثبتی، جنگلداری، صنایع دستی
شیلات، مرمت و احیای بناهای تاریخی، چوب شناسی و صنایع چوب، نوازندگی ساز ایرانی، علوم و صنایع غذایی، طراحی پوشاک، گیاه پزشکی، 1-علوم ازمایشگاهی دامپزشکی 2-بهداشت مواد غذایی، ماشین های کشاورزی، بهداشت مواد غذایی با منشاء دامی

دانشگاه های غیرانتفاعی

برق، شیلات، ایمنی صنعتی و محیط کار *، معدن **، ساخت و تولید، چوب شناسی و صنایع چوب شهرسازی *، مکانیک **، صنایع شیمیایی علوم و صنایع غذایی، بازیافت * ، مرمت و احیای بناهای تاریخی **، کامپیوتر، گیاه پزشکی، آمار *،  آموزش دینی و عربی ***، معماری، مهندسی ماشین های کشاورزی، باستان شناسی *، آمورش راهنمایی مشاوره ***، نقشه برداری، مرتع و آبخیزداری، تربیت معلم قرآن کریم *، آموزش و مترجمی زبان انگلیسی ***، مهندسی اجرایی عمران، حسابداری، علم اطلاعات و دانش شناسی *، روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی ***، مهندسی آبیاری، تکنولوژی و طراحی دوخت، مدیریت *، آموزش و پرورش ابتدایی ***، محیط زیست، طراحی پوشاک، حقوق قضایی *، علوم ورزشی ***، تولیدات دامی، موسیقی *، صنایع چوب و کاغذ **، هنرهای تجسمی ***، تولیدات گیاهی، بهداشت مواد غذایی با منشا دامی *، مواد **

توضیح جدول

در مقابل برخی رشته‌های ارائه شده در دانشگاه غیرانتفاعی که در جدول بالا ذکر شده است، یک الی سه ستاره مشاهده می‌شود که هرکدام دارای مفهمومی می‌باشد که به شرح مطلب زیر است.

  • یک ستاره: رشته‌هایی که یک ستاره دارند به معنی آن است که انتخاب این رشته‌ها نیاز به پرداخت هزینه و تهیه کارت اعتباری جداگانه برای دانشگاه غیرانتفاعی 99 ندارند.
  • دو ستاره: وجود دو ستاره به این معنی است که این رشته‌ها علاوه براین که نیاز به پرداخت هزینه و تهیه کارت اعتباری جداگانه برای دانشگاه غیرانتفاعی 99 ندارند، فقط متقاضیان خانم مجاز به انتخاب رشته آنها هستند.
  • سه ستاره: وجود سه ستاره به این معنی است که این رشته‌ها علاوه براین که نیاز به پرداخت هزینه و تهیه کارت اعتباری جداگانه برای دانشگاه غیرانتفاعی 99 دارند، مختص فرهنگیان شاغل رسمی و پیمانی وزارت آموزش و پرورش می‌باشند.

نحوه ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 99

ابهامی که برای داوطلبان رشته‌های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته وجود دارد در مورد انتخاب رشته این آزمون است. باید توجه داشت برای پذیرش بدون کنکور در مقطع کارشناسی ناپیوسته، داوطلبان باید به صورت همزمان ثبت نام و انتخاب رشته خود را انجام دهند.

نحوه ثبت انتخاب رشته در سایت سنجش

داوطلبان برای ثبت نام و انتخاب رشته، کافی است مراحل زیر را طی کنند.

  • مرحله اول: در وهله اول باید به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی اینترنتی” sanjesh.org  ” مراجعه کنند.
  • مرحله دوم: دفترچه راهنما ثبت نام و انتخاب رشته آزمون کاردانی به کارشناسی را دانلود کرده و کدرشته محل‌های موردنظر خود را از داخل آن استخراج کنند.
  • مرحله سوم: در این مرحله داوطلبان باید هزینه ثبت نام را از طریق لینک مربوط به آن در سایت سنجش پرداخت کنند اما توجه داشته باشند این مبلغ فقط برای انتخاب کدرشته محل‌های دانشگاه‌های دولتی است، کسانی که تمایل به انتخاب دانشگاه غیرانتفاعی دارند باید کارت اعتباری جداگانه برای آنها تهیه نمایند تا مجاز به انتخاب کدرشته محل‌های دانشگاه غیرانتفاعی نیز باشند.
  • مرحله چهارم: پس ازخرید کارت اعتباری، باید برروی گزینه ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی کلیک کرده و فرم انتخاب رشته را دریافت کنند.
  • مرحله پنجم: سپس باید فرم دریافتی را بر اساس کدرشته‌های استخراج شده مربوط به رشته‌های بدون آزمون، تا حداکثر 50 کدرشته محل تکمیل نمایند.
  • مرحله ششم: چندین مرتبه فرم را بررسی کرده و سپس گزینه تایید نهایی را انتخاب کنند؛ توجه داشته باشید پس از ثبت، امکان ویرایش وجود ندارد.

شرایط شرکت در انتخاب رشته بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 99

برای شرکت در انتخاب رشته بدون کنکور کاردانی به کارشناسی، یکسری شرایط عمومی، شرایط مربوط به نظام وظیفه و شرایط مربوط به اتباع خارجی وجود دارد که برای آگاهی از آنها نیاز است داوطلبان به دفترچه راهنما ثبت نام و انتخاب رشته مراجعه کنند اما برخی از شرایط اختصاصی مهم شرکت در انتخاب رشته بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته به شرح موارد زیر می‌باشد:

1. متقاضیان آزمون کاردانی به کارشناسی همانطور که از نامش نیز مشخص است باید دارای مدرک کاردانی و مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری باشند.

2. متقاضیانی که در آزمون کاردانی به کارشناسی سال گذشته شرکت کرده‌اند و دریکی از دوره‌ها به جز دوره روزانه پذیرفته شده و در حال تحصیل باشند، با صرف نظر از نظام وظیفه برای متقاضیان آقا، می‌توانند در آزمون کاردانی به کارشناسی سال جاری شرکت کنند و درصورت قبولی در رشته‌ای، از رشته قبلی انصراف دهند.

3. داوطلبان کنکور کاردانی به کارشناسی سال جاری، در صورتی که در سال گذشته نیز در این آزمون شرکت کرده باشند و در دوره روزانه پذیرفته شده باشند، فقط می توانند در دوره‌های نوبت دوم، غیرانتفاعی و … انتخاب رشته کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی 99