سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اشتباهات رایج انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 99

شرکت در آزمون کنکور و پیگیری سایر مراحل آن نیازمند دقت و توجه فراوان می‌باشد. چرا که در صورت انجام اشتباه در هرمرحله از این فرآیند، ممکن است داوطلب از ادامه راه بازمانده و دچار مشکلات اساسی شود. لذا از این روست که به تمامی داوطلبان توصیه می‌شود پیش از شروع هرمرحله به جمع آوری اطلاعات کافی و معتبر در آن رابطه بپردازند. با داشتن اطلاعات جامع می توان از بروز اشتباه پیشگیری نموده و موفقیت در آزمون را تضمین نمود. برخی اشتباهات رایج در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد که به دلیل ناآگاهی داوطلبان صورت می گیرد در ادامه مقاله اشتباهات انتخاب رشته ارشد آزاد 99 عنوان خواهد شد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اشتباهات رایج انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: اشتباهات رایج انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 99

اشتباهات رایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99

پس از اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد، مرحله بسیار مهم و حیاتی انتخاب رشته آغاز می‌شود. داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه مجاز به انتخاب رشته شناخته شده اند، باید پیش از اتمام زمان اعلامی، اقدام مقتضی را به عمل آورند. برای ممانعت از بروز خطا در مرحله انتخاب رشته، لازم است داوطلبان با آگاهی کامل این مرحله را به سرانجام برسانند. بعد از اتمام زمان ثبت و انتخاب رشته، همه ساله شاهد بروز یک سری اشتباهات رایج و تکرار شونده هستیم. لذا برای اطلاع داوطلبان و پیشگیری از بروز خطا، اشتباهات رایج در انتخاب رشته عنوان می شود.

اتکا به اطلاعات مقطع کارشناسی

یکی از اشتباهات رایج در انتخاب رشته کارشناسی ارشد این است که داوطلبان به اطلاعات اکتسابی در کنکور قبلی خود اتکا نمایند. داوطلبانی که بدون مطالعه کامل دفترچه انتخاب رشته اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته خود می‌نمایند، ممکن است دچار اشتباهات فاحشی شوند. پروسه انتخاب رشته در تمامی کنکورها شاید شباهت هایی به هم داشته باشد اما قطعا تفاوت‌های اساسی نیز در این میان وجود خواهد داشت. از این رو به داوطلبان توصیه می‌شود که قبل از هراقدامی از مفاد دفترچه راهنما مطلع شوند.

تحلیل نادرست مندرجات کارنامه

در کارنامه ای که در مرحله اول اعلام نتایج منتشر می‌شود، رتبه، تراز و درصدهای داوطلبان درج شده است. همچنین وضعیت داوطلبان از جهت مجاز بودن به انتخاب رشته نیزاز طریق همین کارنامه منتشر می‌شود. یکی از اشتباهات رایج در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تحلیل نادرست اطلاعات کارنامه است. به عنوان مثال در کارنامه هر داوطلب ستونی تحت عنوان «رتبه داوطلب در سهمیه در دوره‌های غیرروزانه و دانشگاه آزاد» وجود دارد که مشخص کننده شانس قبولی داوطلب در انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد می‌باشد. اگر تحلیل نادرستی از این ستون به عمل آید قطعا مسیر داوطلب را دچار پستی و بلندی خواهد نمود. به همه داوطلبان توصیه می شود که با مشورت با افراد خبره و آگاه مانع از بروز این اشتباه و اشتباهات مشابه شوند.

بی توجهی به اولویت ها

هر داوطلب باید در انتخاب رشته محل‌های مورد نظر خود اولویت‌هایی را لحاظ نماید. شاید برای برخی داوطلبان تنها علاقه‌مندی اولویت باشد اما داوطلبانی وجود خواهند داشت که اولویت آنها سایر مسائل باشد. مسائلی از قبیل هزینه، مسیر رفت و آمد، کیفیت دانشگاه و خدمات رفاهی ارائه شده از سمت دانشگاه برای دانشجویان و غیره. داوطلبان باید در تکمیل فرم انتخاب رشته خود به اولویت‌ها بسیار اهمیت دهند و مبنای انتخاب خود را اولویت‌های از قبل تعریف شده قرار دهند.

اعتماد به افراد ناآگاه

همه داوطلبان پیش از تکمیل فرم انتخاب رشته خود، اقدام به کسب اطلاعات در این زمینه می‌نمایند. اگر در این مرحله اطلاعات از منبع درست استخراج نشود، می‌تواند برای فرد، دردسرساز گردد. انتخاب افرادی برای کسب مشاوره که از آگاهی کافی در زمینه انتخاب رشته برخوردار نیستند می‌تواند اشتباه بسیار خطرناکی باشد. تصمیم گیری براساس اطلاعات نادرست باعث انحراف از مسیر و قرار گرفتن در بیراهه می‌شود. لذا ضروری است که از مشورت مشاوران خبره در زمینه انتخاب رشته بهره گرفته و مانع از بروز یکی دیگر از اشتباهات رایج در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شد.

عدم آگاهی از سایت انتخاب رشته

با توجه به اینکه کنکور دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری به صورت یکپارچه برگزار می‌شود، ممکن است داوطلبان از سایت اختصاصی دانشگاه آزاد بی اطلاع باشند. در نتیجه برای تکمیل فرم انتخاب رشته دچار اشتباه شده واطلاعات را به صورت نادرست وارد فرم انتخاب رشته نمایند.

عدم رعایت زمانبندی ثبت نام

یکی از اشتباهات رایج در انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد آزاد عدم دقت نظر در زمانبندی اعلامی است. اگر داوطلبی در بازه زمان اعلام شده، فرم انتخاب رشته را تکمیل ننماید به منزله انصراف وی از ادامه مسیر تلقی خواهد شد.

اشتباهات رایج انتخاب رشته ارشد آزاد 99 | نکات مهم

برخی از داوطلبین به امید انتقالی گرفتن اقدام به انتخاب رشته می‌کنند. این یکی از اشتباهاتی است که هر داوطلبی ممکن است انجام دهد. توصیه مشاورین این است که براساس رتبه و تراز و با مشورت متخصصین اقدام به انتخاب رشته نمایید. بهتر است واقع بینانه و براساس شانس قبولی اقدام به انتخاب رشته نمایید، پروسه انتقالی در مقطع ارشد دانشگاه آزاد دارای محدودیت‌ها و شرایطی است که ممکن است برای داوطلب میسر نباشد.

همچنین به داوطلبین توصیه می‌کنیم اگر مایل به تحصیل در کدرشته محل خاصی نیستند اقدام به انتخاب نکنند؛ انصراف از تحصیل یا عدم ثبت نام دارای پیامدهایی است. بهتر است انتخاب‌هایی داشته باشید که تحصیل در آنها را بدرستی مورد بررسی قرار داده اید. و اگر چنانچه قصد شرکت مجدد در کنکور ارشد سال بعد را دارید حتما ضوابط و قوانین مربوطه را مطالعه کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اشتباهات رایج انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: اشتباهات رایج انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 99