سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 99

داوطلبانی که دیپلم دوازدهم خود را از هنرستان‌های فنی حرفه ای و کاردانش دریافت می‌کنند، برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و ورود به دانشگاه باید در آزمون کاردانی فنی و حرفه ای که به دو صورت با آزمون و بدون آزمون و صرفا باساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرد، ثبت نام نمایند. در ادامه این مطلب به کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 99 می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 99

زمان ثبت نام کنکور کاردانی‌ فنی و حرفه ای

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون کاردانی فنی و حرفه ای برگزار شده توسط سازمان سنجش را دارند؛ باید توجه داشته باشند که مهلت ثبت نام برای ورود به رشته‌های این آزمون درسال 99، به پایان رسیده است.

زمان ثبت نام آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی99 در روز یکشنبه مورخ 99/03/11 شروع شد و تا روز یکشنبه مورخ 99/03/18 ادامه داشت و کسانی که در این زمان توانستند بصورت اینترنتی ثبت نام کنند، حق شرکت در جلسه آزمون را خواهند داشت.

لازم به ذکر است ثبت نام و انتخاب رشته آزمون کاردانی فنی حرفه ای بصورت همزمان انجام می‌شود و داوطلبان بابد در همان زمان کدرشته محل‌های باآزمون خود را نیز در سایت مربوطه ثبت نمایند.داوطلبان برای دریافت اطلاعات بیشتر از انتخاب رشته این آزمون می توانند به مطلب ” انتخاب رشته کاردانی فنی و حرفه ای ” که پیش تر از سایت دانتل منتشر شده مراجعه کنند.

زمان برگزاری کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 99

سازمان سنجش در تاریخ پنجم شهریورماه سال 99 اطلاعیه‌ای با مضمون اعلام تاریخ برگزاری، نحوه پرینت کارت و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون کاردانی فنی حرفه ای 99، منتشر کرده است. طبق متن این اطلاعیه زمان برگزاری این آزمون در صبح روز جمعه مورخ 99/06/14 خواهد بود.

تمامی داوطلبان باید در تاریخ تعیین شده با در دست داشتن کارت ورود به جلسه در حوزه مشخص شده حضور داشته باشند و سعی کنند برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

متقاضیان رشته‌های بدون آزمون کاردانی فنی و حرفه ای در صورتی که در زمان مقرر در انتخاب رشته این آزمون ثبت نام کرده‌اند می‌توانند برای ویرایش اطلاعات خود و همینطور بررسی کدرشته‌های انتخابی که در زمان ثبت نام وارد کرده‌اند، در تاریخ 99/06/11 لغایت 99/06/14 به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه نمایند و البته ناگفته نماند این تاریخ فرصتی برای ثبت نام جاماندگان پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی نیز می باشد.

دفترچه راهنما ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 99

هر ساله سازمان سنجش و آموزش کشور برای متقاضیان کنکور کاردانی فنی و حرفه ای، دفترچه راهنما ثبت نام و انتخاب رشته را منتشر می‌کند تا داوطلبان از لیست رشته‌های باآزمون و رشته‌های صرفا براساس سوابق تحصیلی این آزمون مطلع شوند و بتوانتد کدرشته محل‌های موردنظر خود را در فرم انتخاب رشته قرار دهند.

داوطلبان از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور، می‌توانند به این دفترچه دسترسی داشته و نسبت به دانلود آن اقدام نمایند اما در این قسمت از متن برای راحتی داوطلبان در دریافت و دانلود دفترچه راهنما ثبت نام و انتخاب رشته آزمون کاردانی فنی و حرفه ای سال 99، لینک دانلود این دفترچه را در این قسمت از مطلب قرار داده ایم. با کلیک بر روی لینک زیر می توانید دفترچه را دانلود نمایید.

لینک دانلود دفترچه کاردانی فنی و حرفه ای 99

البته قابل ذکر است در تاریخ 99/06/11 اطلاعیه‌ای منتشر خواهدشد که حاوی اطلاعاتی از کدرشته محل‌های جدید و اصلاحاتی در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای خواهد بود و تمامی متقاضیان رشته‌های با آزمون و بدون آزمون و صرفا با سوابق تحصیلی آن را بطور کامل مطالعه نمایند و درصورت تمایل فرم انتخاب رشته خود را تا زمانی که مهلت دارند، ویرایش کنند.

شرایط شرکت در کنکور کاردانی فنی و حرفه ای

داوطلبانی مایل به ادامه تحصیل و شرکت در آزمون کاردانی فنی و حرفه ای هستند، برای ثبت نام در آزمون مربوطه باید دارای یکسری شرایط عمومی و اختصاصی باشند.

لازم به ذکر است داوطلبان علاوه بر این شرایط باید از شرایط و مقررات وظیفه عمومی، شرایط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه درج شده در دفترچه ثبت نام نیز اطلاع باشند.

شرایط عمومی

شرایط عمومی شرکت در آزمون کاردانی به شرح موارد زیر می‌باشد :

  • داوطلبان باید به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی معتقد باشند.
  • داوطلبان همینطور باید به انتقلاب اسلامی و آرمان‌های آن و نظام جمهوری اسلامی ایران پایبند باشند.
  • از توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی برخوردار باشند.
  •  اعتیادی به مواد مخدر نداشته باشند.
  • عضویت و وابستگی به سازمان های خلاف جمهوری اسلامی ایران نداشته باشند.

شرایط اختصاصی

شرایط اختصاصی شرکت در آزمون کاردانی به شرح موارد زیر می‌باشد :

  • متقاضیان باید دارای مدرک دیپلم نظام جدید در یکی از شاخه‌های رشته فنی حرفه ای یا کاردانش باشند.
  • به جز داوطلبان با مدرک دیپلم نظام جدید هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کاردانش، متقاضیان با داشتن مدرک دیپلم رشته‌های نظری نیز مجاز به شرکت در این آزمون هستند، اما فقط می‌توانند یکی از رشته‌های کاردانی ناپیوسته انتخاب کنند.
  • داوطلبانی که در سال 98 در آزمون کاردانی فنی حرفه ای شرکت کرده‌اند و در یکی از کدرشته محل‌های روزانه پذیرفته شده‌اند، در سال 99 نمی‌توانند کدرشته محل‌های دوره روزانه را انتخاب کنند.
  • متقاضیانی که در سال 98 در کدرشته محلی از دوره‌های نوبت دوم و غیرانتفاعی پذیرفته شده‌اند، در سال 99 می‌توانند بدون انصراف از رشته  فعلی خود در این آزمون، شرکت کنند و در صورت قبولی مجدد از رشته قبلی خود انصراف دهند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 99