سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانشکده دین و رسانه

یکی از دانشکده‍‌های دانشگاه صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران، دانشکده دین و رسانه در استان قم می‌باشد. نحوه پذیرش دانشجو در این دانشگاه و ساختار آن کمی متفاوت‌تر از دانشگاه مادر در استان تهران است. به همین منظور در ادامه این مطلب به معرفی دانشکده دین و رسانه در استان قم می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دانشکده دین و رسانه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: دانشکده دین و رسانه

معرفی دانشکده دین و رسانه

دانشکده دین و رسانه استان قم بصورت زیرمجوعه‌ای از دانشگاه صدا و سیما استان تهران و با هدف تربیت نیرو متعهد و متخصص حوزه علمیه برای تولید محتوای دینی در رسانه ملی، با تصویب شورای سیاست گذاری سازمان صدا و سیما در مهرماه 1376 در شهر مقدس قم برای جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد تأسیس شد.

این دانشکده هرساله با برگزاری آزمون اختصاصی در مقطع کارشناسی ارشد از بین داوطلبان با مدرک سطح دوحوزه علمیه که معادل مدرک لیسانس می‌باشد در رشته‌های مختلف از میان براداران و خواهران طلبه حوزه‌های علمیه سراسر کشور دانشجو جذب می‌کند.

داوطلبان برای دریافت جزئیات بیشتر در مورد دانشگاه صدا و سیما و دیگر دانشکده‌های این دانشگاه می‌توانند به مطلب ” دانشگاه صدا و سیما _ معرفی کامل ” که پیشتر از طریق سایت دانتل منتشر شده مراجعه کنند.

شرایط ورود به دانشکده دین و رسانه

داوطلبان برای ورود به دانشکده دین و رسانه، باید شرایط ورود به دانشگاه صدا و سیما که یکسری شرایط عمومی و اختصاصی است به همراه شرایط مربوط به دانشکده دین و رسانه، که در ادامه مطلب به آنها می‌پردازیم را داشته باشند.

شرایط عمومی

  • داوطلبان باید به دین مبین اسلام اعتقاد داشته باشند.
  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران داشته باشند و ایرانی الاصل باشند.
  • به ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی کشور معتقد باشند.
  • پیشینه کیفری و سوء سابقه نداشته باشند.
  • دانشجویان در صورت پذیرفته شدن ملزم به رعایت کامل مقررات، آیین نامه ها و ضوابط دانشگاه صدا و سیما هستند.
  • داوطلبان آقا باید کارت پایان خدمت یا معافیت داشته باشند و به هیچ وجه غیبت از نظر نظام وظیفه برای برادران قابل قبول نخواهد بود.

شرایط اختصاصی

  • داوطلبان و طلاب باید دارای مدرک تحصیلی سطح دو حوزه علمیه و یا فارغ التحصیل از دانشگاه جامع رضوی و مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، برای مقطع کارشناسی ارشد باشند.
  • داوطلبان در بدو ورود به دانشگاه باید حداکثر 30 سال داشته باشند که این سن با احتساب دوران خدمت نظام وظیفه برادران در نظر گرفته شده است.
  • دانشجویان روزانه پس از پذیرش در دانشگاه صدا و سیما بابد یک تعهد محضری مبنی بر اینکه پس از فارغ التحصیلی در صورت معرفی دانشگاه و نیاز سازمان صدا و سیما در صورتی که شرایط استخدامی دانشگاه صدا وسیما را داشته باشد، در هر یک از مراکز مورد نیاز سازمان باید به میزان دو برابر مدت تحصیل و با دریافت حقوق ماهانه، خدمت نمایند.
  • ارائه مجوز کتبی در زمان پذیرش مصاحبه حضوری در رابطه با موافقت با ادامه تحصیل کارمندان رسمی یا پیمانی سازمان صدا و سیما و دانشجویان دانشگاه صدا و سیما که متعهد به خدمت در سازمان می‌باشند.
  • ادامه تحصیل فارغ التحصیلان در مقاطع بالاتر و متعهد به خدمت در سازمان مانعی نخواهد داشت.
  • اگر دانشجویان در دوره  تحصیل خود به دلایل مختلفی همچون انتقالی، انصراف و یا اخراج و یا پس از فارغ التحصیلی، در صورتی که حائز شرایط استخدامی در سازمان صدا و سیما نباشند، ملزم به پرداخت کلیه هزینه‌های تحصیلی و خسارات مالی ناشی از آن خواهند بود.
  • دانشجویان در صورت قبولی در دوره‌های روزانه و قبولی با رتبه های دورقمی در کنکور از کمک هزینه ویژه بهره مند خواهند شد.

نحوه ثبت نام و ورود به دانشکده دین و رسانه

داوطلبان برای ورود به دانشگاه صدا و سیمای مادر که در استان تهران می‌باشد، باید در زمان تعیین شده در کنکور سراسری ثبت نام نمایند و در صورت مجاز بودن برای انتخاب رشته، کد رشته محل‌های این دانشگاه را در فرم انتخاب رشته خود قرار دهند. در صورتی که رتبه داوطلب مناسب رشته انتخابی در دانشگاه صدا و سیما باشد از سوی کارشناسان این دانشگاه دعوت به مصاحبه خواهد شد.

به دلیل اینکه دعوت شدگان به مصاحبه، چندبرابر ظرفیت می‌باشد، پذیرش نهایی داوطلبان مشروط به پذیرفته شدن در مصاحبه خواهد بود.

دانشکده دین و رسانه

دانشکده دین و رسانه در استان قم نیز زیر مجموعه‌ای از دانشگاه صدا و سیما استان تهران می‌باشد اما پذیرش دانشجو در آن برای مقطع کارشناسی ارشد و کمی متفاوت خواهد بود.

داوطلبانی که دارای مدرک حوزوی معادل لیسانس دارند می‌توانند برای ورود طبق مراحل زیر پیش بروند.

مرحله اول: داوطلبان علاقه مند به رشته های دانشکده دین و رسانه باید به سایت ثبت نام آزمون ورودی دانشکده دین و رسانه به نشانی اینترنتی golestan.iribu.ac.ir مراجعه کنند و فرم تقاضا نامه را تکمیل نمایند.

مرحله دوم: مدارک مربوطه را پس از تکمیل فرم تقاضانامه در سایت مربوطه بارگذاری نمایند. مدارک مورد نیاز شامل عکس 3×4، کپی از صفحه اول شناسنامه و کپی از صفحه آخر شناسامه در صورتی که توضیحات داشته باشد، اسکن کارت ملی پشت و رو، مدرک تحصیلی سطح دو حوزوی، کارت معافیت یا کارت پایان خدمت داوطلب، می‌باشد.

مرحله سوم: داوطلبان باید، مبلغ تعیین شده در سایت که معمولا 40.000 تومان می باشد را از طریق درگاه اینترنتی پرداخت کنند.

مرحله چهارم: داوطلبان باید در زمان تعیین شده، کارت ورود به جلسه را دریافت و سرجلسه آزمون حضور داشته باشند و در صورت کسب حد نصاب نمره قبولی، دعوت به مصاحبه خواهند شد. لازم به ذکر است پذیرش نهایی در دانشکده دین و رسانه در گرو قبولی در مصاحبه خواهد بود.

نکات مرتبط

نکته اول: داوطلبانی که موفق به اخذ مدرک سطح دو حوزوی خود تا تاریخ مشخص نشده اند، می‌توانند گواهی اشتغال به تحصیل در حوزه همراه با ریزنمرات خود به جای مدرک سطح دو حوزوی را در سایت مربوطه بارگذاری نمایند، در صورتی که در مرحله اول پذیرفته شوند، دانشگاه زمانی را برای تحویل مدرک برایشان تعیین خواهد کرد.

نکته دوم: داوطلبان در صورت تمایل برای دریافت اطلاعات بیشتر و تکمیلی همچون زمان برگزاری آزمون و … که مربوط به آزمون اختصاصی دانشکده دین و رسانه است، می‌توانند به سایت رسمی دانشکده صداوسیما ـ قم به نشانی اینترنتی  qomirib.ac.ir مراجعه کنند.

نکته سوم: داوطلبان با مدرک سطح دو حوزوی در صورت داشتن هرگونه سوال مربوط به آزمون اختصاصی دانشکده دین و رسانه، جدا از سایت مربوط به این دانشگاه، می‌توانند در ساعات اداری با شماره تماس 32904450– 025  تماس حاصل بفرمایند.

رشته‌های ارائه شده در دانشکده دین و رسانه

دانشکده دین و رسانه از دو گروه آموزشی که هرکدام دو رشته در زیرمجموعه خود دارد، تشکیل شده است. این موارد به شرح جدول زیر است.

گروه آموزشی دانشکده دین و رسانه رشته آموزشی مرتبط با گروه
هنرهای رسانه ای تولید سیما، ادبیات نمایشی گرایش فیلمنامه نویسی
فرهنگ و ارتباطات اسلامی علوم ارتباطات اجتماعی ، دین و رسانه

ظرفیت رشته‌های دانشکده دین و رسانه

دانشکده دین و رسانه از میان داوطلبان شرکت کننده، هم از میان داوطلبان خانم و هم از میان داوطلبان آقا در رشته‌های مختلف پذیرش دارد ؛ اما رئیس دانشکده  دین و رسانه قم در مورد ظرفیت رشته‌ها و پذیرش داوطلبان در سال 99 اینطور گفته : پذیرش هم از میان طلاب زن و هم طلاب مرد انجام می‌شود، البته در رشته تولید فقط ده نفر از میان برادران طلبه جذب دانشکده خواهند شد، ولی در رشته‌های ادبیات نمایشی و علوم ارتباطات اجتماعی، ده نفر آقا و ده نفر طلبه خانم پذیرش می‌شوند، لذا تمامی طلاب خواهر در سراسر کشور می‌توانند در دو رشته گفته شده در متن فوق در آزمون تخصصی این دانشکده شرکت کنند.

منابع آزمون تخصصی دانشکده دین و رسانه

داوطلبان طلبه برای شرکت در آزمون باید منابع دروس امتحانی آورده شده در جدول زیر را مطالعه نمایند.

رشته تحصیلی دروس امتحانی
رشته علوم ارتباطات اجتماعی
  • فقه،اصول، فلسفه، تفسیر (ضریب 2)
  • مبانی ونظریه‌های ارتباطات (ضریب2)
  • روش تحقیق (ضریب 1)
  • تاریخ معاصرایران وجهان (ضریب1)
  • اصول روزنامه نگاری (ضریب1)
  • زبان انگلیسی (ضریب 1)
رشته ادبیات نمایشی
  • فقه،اصول، فلسفه، تفسیر (ضریب 2)
  • مبانی نظریه سینما (ضریب3)
  • فرهنگ هنروادبیات ایران وجهان (ضریب2)
  • زبان انگلیسی (ضریب2)
رشته تولید سیما
  • فقه، اصول، فلسفه، تفسیر (ضریب2)
  • شناخت وسایل ارتباط جمعی (رادیو وتلویزیون) (ضریب2)
  • دانستنی‌های هنری  (ضریب2)
  • مبانی نظری هنری  (ضریب 2)
  • زبان انگلیسی (ضریب2)

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دانشگاه دین و رسانه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: دانشکده دین و رسانه