سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اعتبار مدرک دانشگاه مجازی

با توجه به اهمیت روزافزون تحصیلات تکمیلی در تمام لایه‌های جامعه، آموزش عالی به دنبال رفع نیاز آحاد جامعه در این زمینه است. از این روست که امروزه ما شاهد برگزاری دوره‌های مختلفی در دانشگاه‌های کشور می‌باشیم. اما اینکه کدام دانشگاه و دوره متناسب با شرایط فرد است، باید مورد بررسی قرار بگیرد. دانشگاه مجازی نیز جز گروه‌های نوین ارائه شده در دانشگاه‌هاست. اما اینکه مدرک ارائه شده توسط این دانشگاه اعتبار کافی دارد یا خیر، مورد ابهام است. علاقه‌مندان به تحصیل در دانشگاه‌ها لازم است ابتدا به درستی از تمامی دوره‌های موجود مطلع شوند. سپس با توجه به شرایط و امکانات خود اقدام به ثبت نام نمایند. برای مطلع شدن از میزان اعتبار مدارک صادره دانشگاه‌های مجازی مقاله را تا انتها دنبال نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتبار مدرک دانشگاه مجازی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: اعتبار مدرک دانشگاه مجازی

 

اعتبار مدرک دانشگاه مجازی

دانشگاه‌های مجازی که بر پایه‌ی اینترنت و کامپیوتر بنا شده اند، امروزه جزئی ازموسسات و دانشگاه‌های آموزش عالی محسوب می‌شوند. بسیارند افرادی در جامعه که علاقه‌مند به تحصیلات دانشگاهی هستند اما شرایط شرکت در کلاس‌های دانشگاه را ندارند. برای اینگونه افراد استفاده از دوره‌های مجازی دانشگاه‌ها مفید و سودمند خواهد بود.

با ثبت نام در دوره‌های مجازی دیگر نیازی به حضور در زمان و مکان مشخص برای شرکت در کلاس‌ها نیست. هر دانشجو متناسب با شرایط زندگی خود می‌تواند در زمان و مکان دلخواه خود از آموزش‌ها استفاده نماید. حتی ارزیابی در این دانشگاه‌ها نیز به صورت مجازی انجام می‌شود. دیگر نیازی به طی مسافت و سپری کردن زمان در طی روز برای شرکت در کلاس وجود ندارد. این دوره‌ها هم باعث کاهش هزینه‌های دانشجویان برای حمل و نقل می‌شوند و هم آرامش روان آنها را تامین می‌نمایند. اما نکته‌ای که تردید برای انتخاب این دانشگاه‌ها را ایجاد می‌کند، میزان اعتبار مدارک دانشگاه‌های مجازی است. متقاضیان تحصیل در این دانشگاه‌ها باید تمام مزایا و معایب این دوره‌ها را در کنار هم قرار داده و تصمیم نهایی را اتخاذ نمایند.

اعتبارسنجی مدرک دانشگاه مجازی

بر اساس اعلام وزارت علوم، مدارک این دانشگاه مورد تایید این وزارتخانه و سایر مراکز برای استخدام می‌باشد. مدارک صادر شده از سوی دانشگاه مجازی در سطح جهانی نیز دارای اعتبار هستند ومی‌توان با استفاده از آنها به ادامه تحصیل در مقاطع بعدی پرداخت.

دانشگاه‌های مجازی در سطح دکتری اقدام به جذب دانشجو نمی‌نمایند. اما دارندگان مدارک کارشناسی ارشد از دانشگاه مجازی می‌توانند برای ثبت نام در مقطع دکتری در سایر دانشگاه‌ها اقدام نمایند. هرچند که دانشجویان دارای مدرک دانشگاه‌های دیگر نسبت به این گروه دانشجویان در اولویت قرار دارند.

عبارت ” دوره الکتریکی” در متن دانشنامه فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه مجازی درج می‌شود. و در مصاحبه‌های استخدامی این دانشجویان را در نقطه ضعف قرار می‌دهد. البته داشتن توانمندی‌های علمی بالا می‌توانند این ضعف را پوشش دهد.

لازم به ذکر است اعتبار مدرک دانشگاهی، با اعتبار دانشگاه برگزار کننده دوره در ارتباط تنگاتنگ قرار دارد. قطعا مدارک دانشگاه‌هایی که با رتبه بهتر اقدام به پذیرش دانشجو می‌نمایند، از درجه اعتبار بالاتری برخوردار خواهد بود. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتبار مدرک دانشگاه مجازی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

 
منبع: اعتبار مدرک دانشگاه مجازی