سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99

به دنبال اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99، داوطلبانی که در زیر گروه های مختلف موفق به کسب قبولی نشده اند می توانند در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99، برای امتحان مجدد شانس خود، در این انتخاب رشته شرکت نمایند. دانشگاه های مختلف پس از اعلام نتایج نهایی، ظرفیت های خالی خود را که در فرآیند انتخاب رشته تکمیل نشده است را اعلام می کنند تا داوطلبان ناکام از مرحله اول انتخاب رشته، مجددا در این ظرفیت ها اقدام به انتخاب رشته کنند. در ادامه این مطلب به موضوع تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99 می پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد فرصت مناسبی برای داوطلبانی است که در هیچ یک از انتخاب های خود قبول نشده و یا از کدرشته قبولی خود رضایت ندارند. دانشگاه آزاد طبق روال سالهای گذشته دو نوبت مهر و بهمن بصورت تکمیل ظرفیت دانشجو جذب می‌کند. برای مشاهده کارنامه سبز کنکور 99 کلیک کنید.

به توجه به اینکه ظرفیت رشته ها در مرحله انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99، محدود است داوطلبان باید از زمان و نحوه ثبت نام آن مطلع باشند به همین منظور می‌توانند به مطلب زمان تکمیل ظرفیت کنکور آزاد 99 که پیشتر از سایت دانتل منتشر شده است، مراجعه کنند.

زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99

تا سال 96، به تصویب شورای سنجش و پذیرش دانشجو دانشگاه آزاد برای تکمیل ظرفیت رشته هایش در دو ورودی مهر و بهمن اقدام به جذب دانشجو می‌کرد. اما طی سال های اخیر تکمیل ظرفیت رشته های با آزمون دانشگاه آزاد برای وردی مهر، 2 مهر آغاز و تا 10 مهر ادامه داشت و تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور ازاد 99 نیز از روز 28 آبان ماه آغاز و تا روز 18 بهمن ماه ادامه داشت.

امسال به دلیل شرایط کرونایی و تعویق آزمون سراسری و در پی آن تعویق اعلام نتایج نهایی، زمان تکمیل ظرفیت نیز به تعویق می‌افتد.

تا کنون اطلاعیه ای از سوی سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مبنی بر تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99، منتشر نگردیده است اما به محض انتشار این مقاله، طبق اخبار جدید بروز رسانی می‌شود.

نکته: تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99 به صورت مجزا از دانشگاه آزاد از طریق سایت سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ”  انجام می‌شود.

دفترچه تکمیل ظرفیت 

دانشگاه آزاد اسلامی پس از مشخص شدن نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری 99؛ در رشته هایی که ظرفیت آنها تکمیل نشده است دانشجو جذب می‌کند. این رشته های تکمیل ظرفیت نشده توسط دانشگاه آزاد در قالب یک دفترچه منتشر می‌شود.

داوطلبین می‌توانند با دانلود و مطالعه این دفترچه از شرایط و ضوابط دانشگاه آزاد و همچنین رشته های ارائه شده مطلع شوند.

دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99

شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی

افرادی می‌توانند در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99 شرکت کنند که دارای شرایط و ضوابط انتخاب رشته این دانشگاه باشند. علاوه بر شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه آزاد اسلامی؛ تکمیل ظرفیت دارای شرایط اختصاصی می باشد. شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد به شرح زیر است:

  • تمامی داوطلبین برای ثبت نام دوره تکمیل ظرفیت می بایست در کنکور سراسری 99 شرکت کرده باشند.

نکته: داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نکرده اند می‌توانند در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد 99 ثبت نام کنند.

  • برای شرکت در دوره تکمیل ظرفیت لازم است تا داوطلبان از کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد برخوردار باشند.

بخوانید: کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد

  • ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد مستلزم تکمیل فرم های ثبت نام، پرداخت هزینه و ارائه مدارک کامل شناسایی و تحصیلی است.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

برای ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بعد از مطالعه دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت و در زمان مقرر نسبت به ثبت نام اقدام نمایید. برای ثبت نام ابتدا باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی azmoon.org مراجعه کنید.

نکته: در حال حاضر لینک تکمیل ظرفیت در سایت فعال نیست؛

  • در زمان مقرر و با فعال شدن لینک؛ عبارت “انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزمون سراسری 1399 دانشگاه آزاد اسلامی” فعال می شود؛ بر روی این لینک کلیک کنید.
  • بعد از انتخاب لینک بالا وارد صفجه ای می‌شوید که از شما می‌خواهد کد دسترسی انتخاب رشته و کد ملی را وارد کنید. کد دسترسی انتخاب رشته در انتهای کارنامه شما قرار داده شده است.
  • سپس وارد سامانه می شوید و می توانید فرم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت را براساس اطلاعات دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد تکمیل کنید.

نکاتی پیرامون تکمیل ظرفیت

داوطلبانی که طبق کارنامه اولیه شان در آزمون سراسری سال 99، مجاز به انتخاب رشته بوده و به کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد دسترسی دارند، می‌توانند در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99، شرکت کنند. لازم به ذکر است هر داوطلب می تواند حداکثر 100 کد رشته محل را در فرم انتخاب رشته خود قرار دهد. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

بخوانید: کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد

  • داوطلبانی که به صورت مجزا از زیرگروه آزمایشی خود در زیرگروه‌های هنر و یا زبان نیز شرکت کرده اند؛ در صورت مجاز به انتخاب رشته بودن، مجاز به انتخاب کدرشته محل های هر دو زیرگروه می‌باشند.
  •  اگر داوطلبی حتی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد سال 99 نیز شرکت نکرده باشد می‌تواند در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99، شرکت کند.
  •  برخی داوطلبان که در انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری نیز شرکت کرده و در زمان اعلام نتایج نهایی، در کدرشته محلی پذیرفته شده اند؛ در صورتی که در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد شرکت کنند و در کد رشته محلی پذیرفته شوند، قبولی آن‌ها در دانشگاه سراسری لغو نمی‌شود و می‌توانند بین قبولی دانشگاه پسراسری و دانشگاه آزاد، یکی را به دلخواه انتخاب و ثبت نام کنند.

بخوانید: تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 99

             ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی 99

برای دریافت مشاوره در زمینه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99