سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99

تکمیل ظرفیت را می‌توان فرصتی دوباره در نظر گرفت که به داوطلبان این امکان را می‌دهد که یکبار دیگر شانس خود را برای رسیدن به رشته تحصیلی موردعلاقه خود امتحان کنند. با اعلام نتایج کنکور و سپس ثبت نام دانشجویان در دانشگاه‌ها، نوبت به زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99 می‌رسد. در صورتی تعداد ثبت نام دانشجویان به حد نصاب نرسد، توسط دانشگاه آزاد با اعلام تکمیل ظرفیت پر می‌شود. داوطلبان پس از انتخاب رشته منتظر اعلام نتایج آن خواهند بود. در این مقاله به اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99 می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99

تکمیل ظرفیت به این منظور است که ظرفیت‌های خالی دانشگاه‌ها را دانشجویانی که هیچ رشته‌ای قبول نشده یا از رشته دانشگاهی خود و محل تحصیل ناراضی هستند پر کنند. برای مثال اگر یک دانشگاه 40 نفر پذیرش داشته باشد، ولی 32 نفر ثبت نام کرده باشند، صندلی های خالی با تکمیل ظرفیت پر می‌شود.

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99 مشابه کنکور سراسری می‌باشد. به این صورت که اگر تعداد ثبت نام کنندگان رشته های دانشگاه آزاد به حد نصاب نرسد با اعلام این موضوع به داوطلبان کنکور اقدام به انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99 می‌کند و به داوطلبان بار دیگر با توجه به رشته های موجود مهلت انتخاب رشته می‌دهد.شرکت کنندگان باید با توجه به دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد حداکثر 100 کد رشته محل، از میان رشته های دانشگاهی با توجه به گروه تحصیلی که در کنکور آن شرکت کرده است انتخاب کنند.

زمان دقیق انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد هنوز مشخص نیست؛ به محض اعلام شروع تکمیل ظرفیت این مقاله بروز رسانی خواهد شد.

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99

پس از اتمام مراحل تکمیل ظرفیت و انتخاب رشته، اعلام نتایج توسط سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می‌شود. با اینکه اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد سال  98 در پایان شهریور انجام شده اما امسال با توجه به شرایط موجود، دانشگاه آزاد در رابطه با زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت خبر یا اطلاعیه ای منتشر نکرده است.

در حال حاضر هنوز تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد شروع نشده است؛ طبق تجربیات سال‌های گذشته فرایند تکمیل ظرفیت نزدیک به یک ماه زمان می برد، تا یک ماه بعد از انتخاب رشته تکمیل ظرفیت نتایج منتشر خواهد شد.

مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99

همانطور که گفتیم اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99 از طریق سایت پذیرش دانشگاه آزاد azmoon.org صورت می‌گیرد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت و وارد کردن کد دسترسی انتخاب رشته و همینطور کد ملی داوطلب، نتایج انتخاب رشته خود را ملاحظه نمایید.

با اعلام نتایج و قبولی در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت باید با مراجعه به دانشگاه مورد نظر که در آن قبول شدید نسبت به ثبت نام اقدام کنید. داوطلبانی که در مرحله انتخاب رشته در یکی از کدرشته ها قبول شده اما بدلیل نارضایتی از رشته قبولی در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کرده اند باید ضمن تکمیل ثبت نام و ارائه مدارک به محل قبولی تکمیل ظرفیت از دانشگاه قبلی انصراف دهید. برای مشاهده مقاله تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور آزاد 99 و ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی 99 کلیک کنید

با توجه به اینکه پروسه شرکت در تکمیل ظرفیت از اوایل مهر آغاز شده و ممکن است با اعلام نتایج آن تا اواسط پاییز ادامه یابد شروع ترم جدید از نیمه دوم سال تحصیلی و اوایل بهمن می باشد.

نکات تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99

  • انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بر اساس سوابق تحصیلی و فقط برای رشته های علوم پزشکی  می باشد.
  • دانشجویانی که در تکمیل ظرفیت شرکت می کنند مانند دانشجویان انتقالی به شمار می آیند و در بعضی موارد ممکن است از برخی امکانات مانند خوابگاه برخوردار نباشند.

اعتراض نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99

با اعلام نتایج پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ممکن است تعداد زیادی از شرکت کنندگان نسبت به نتایج اعلام شده اعتراض داشته باشند. به همین دلیل اگراطمینان دارید که ممکن است نتیجه اعلام شده شما دارای اشتباهاتی مانند تفاوت در درصدها، عدم اعمال سهمیه و یا مشکلات این چنینی است می‌توانید نسبت نتایج اعتراض کنید. به همین دلیل پذیرش دانشگاه آزاد امکانی را فراهم کرده که با مراجعه به سامانه پاسخگویی دانشگاه آزاد با طی کردن مراحلی اعتراض خود را ثبت کنید. با اینکه در سازمان معتبر کمتر شاهد اینطور اشتباهات هستیم اما نمی توان گفت درصد آن صفر است. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

سوالات متداول

چه کسانی می‌توانند در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد شرکت کنند؟

به طور کلی همه داوطلبان کنکور سراسری که کارنامه آنها دارای کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 باشد مجاز به شرکت در این تکمیل ظرفیت می‌باشند.

شرکت در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت نیاز به پرداخت هزینه ای می باشد؟

بله، سال گذشته شرکت کنندگان برای شرکت در انتخاب رشته باید مبلغ 44 هزار تومان را پرداخت می کردند، با اینکه هنوز اعلام نشده ولی داوطلب برای ورود به سامانه و انجام  آن نیاز به پرداخت هزینه می‌باشد.

آیا داوطلبان قبول نشده در انتخاب رشته می‌توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند؟

تمامی داوطلبان کنکور مجاز به شرکت در انتخاب رشته می‌باشند. ولی کسانی که به طور کلی در انتخاب رشته شرکت نکرده باشند یا مجاز به انتخاب رشته نباشند، نمی توانند در تکمیل ظرفیت نیز شرکت کنند.

برای اطلاع از اخبار و اطلاعیه های تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد به چه سایتی مراجعه کنیم؟

تمامی اخبار و اطلاعیه های مربوط به تکمیل ظرفیت و اعلام نتایج را می‌توانید از طریق سایت azmoon.org  دنبال کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99