سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش صحیح مطالعه شیمی کنکور تجربی 1400

از درس شیمی در کنکور تجربی، 35 سوال طرح می‌شود که داوطلبان بایستی در مدت 35 دقیقه پاسخ دهند. در سال‌های اخیر شاهد سوالات سطح بالا و ترکیبی در درس شیمی کنکور تجربی بوده ایم. داوطلبان در صورتی می‌توانند نسبت به پاسخگویی درست سوالات اقدام کنند که از آمادگی خوبی برخوردار باشند. لازمه آمادگی خوب در درس شیمی آگاهی از روش‌های صحیح مطالعه در این درس می‌باشد. به همین منظور در ادامه این مطلب به موضوعات پیرامون روش صحیح مطالعه درس شیمی تجربی می‌پردازیم. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه روش صحیح مطالعه شیمی کنکور تجربی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: روش صحیح مطالعه شیمی کنکور تجربی 1400

روش صحیح مطالعه شیمی تجربی

همانطورکه گفته شد با توجه به تعداد سوالات درس شیمی و زمانی که داوطلبان در جلسه کنکور برای حل سوالات در اختیار دارند باید سرعت عمل خوبی در پاسخگویی به سوالات داشته باشند.

یعنی به طور میانگین برای حل یک سوال، یک دقیقه زمان دارند حال باید سوالات وقت گیر را نیز در نظر گرفت، بنابراین داوطلبان اگر به دنبال درصد بالا در این درس هستند بایستی از تسلط خوبی در درس شیمی کنکور تجربی برخوردار باشند.

کسب آمادگی در درس شیمی کنکور تجربی، نیازمند انجام برخی موارد می‌باشد که داوطلبان باید در طول تحصیل و مطالعه خود بدان توجه کنند. برای مشاهده منابع کنکور سراسری 1400 کلیک کنید.

روش صحیح مطالعه شیمی تجربی | کتاب‌های کمک درسی

منبع اصلی طراحان کنکور سراسری، کتاب های درسی داوطلبان در پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم است. داوطلبان برای شروع، باید به مباحث کتاب درسی تسلط داشته باشند اما همانطورکه اشاره شده از بسیاری از مباحث درس شیمی تجربی، سوالات ترکیبی طرح می‌شود، توصیه مشاوران دانتل استفاده از یک کتاب کمک آموزشی معتبر از اساتید برجسته کشور شامل درسنامه و تست، در کنار کتاب درسی می‌باشد.

بخوانید: کتب کمک درسی کنکور تجربی 1400

کتابهای آموزشی اغلب شامل تست‌های تالیفی و بانک تست‌های شیمی کنکورهای سال گذشته بصورت یکجا می‌باشد. حل این تست ها در زمانهای مختلف دید خوبی از سبک سوالات به داوطلب می‌دهد و می تواند با حل تیپ های مختلف سوالات، از آمادگی خوبی برای درس شیمی کنکور سراسری برخوردار شود. برای مشاهده و اطلاع از بودجه بندی دروس عمومی کنکور سراسری 1400 و بهترین منبع تست دروس عمومی کنکور 1400 کلیک کنید.

روش صحیح مطالعه شیمی تجربی | توجه به بودجه بندی

پیش از شروع مطالعه، از بودجه بندی درس شیمی در کنکور تجربی آگاه شوید. گاه برخی مباحث دارای بودجه بندی بیشتری بوده و برخی مباحث نیز اهمیت کمتری دارند و در سالهای مختلف از آنها سوالی طرح نشده است.

بخوانید: بودجه بندی کنکور سراسری تجربی 1400

در روش صحیح مطالعه درس شیمی تجربی، باید دروس با بودجه بندی بیشتر را در الویت بالاتر قرار دهید و زمان بیشتری به آنها اختصاص بدهید؛ به عبارت دیگر با این کار هدفگذاری داوطلب برای کنکور سراسری ،مشخص می‌شود.

برنامه ریزی اصولی

با داشتن یک منبع کمک درسی خوب و آگاهی از بودجه بندی، پشتکار، اراده و انگیزه و طرح یک برنامه ریزی اصولی، صحیح خواندن درس شیمی میسر می‌شود.

داوطلبان بایستی یک برنامه کوتاه مدت یعنی هفتگی و یک برنامه بلند مدت یعنی ماهانه، برای درس شیمی تجربی داشته باشند و سعی کنند برنامه ریزی خود را اصولی و منطقی بچینند تا به آن عمل کنند.

پیش خوانی پیش از شروع کلاس درس

اگر مطلبی را پیش از تدریس معلم بخوانید، باعث می‌شود سرجلسه کلاس درس، مطالب را بهتر متوجه شوید چراکه با پیشخوانی کردن در ناخودآگاه سوالاتی ایجاد می‌شود که در میان توضیحات استاد یا معلم پاسخ این سوالات را درمی‌یابید.

بنابراین داوطلبان اگر سعی کنند در برنامه ریزی درسی زمانی را برای پیشخوانی مطالب جدید درس شیمی تجربی بگنجانند حتما نتیجه آن را مشاهده خواهند کرد.

روش صحیح مطالعه شیمی تجربی | حاشیه نویسی

داوطلبان می‌توانند زمانی که سرکلاس درس هستند، نکات مهمی را که استاد و یا معلم یادآور می‌شود را بصورت حاشیه نویسی یادداشت کرده و برای خود داشته باشند. و در زمان‌های مرور مطالب خواندن این نکات مهم که حاشیه نویسی شده می‌تواند مطالب را به کل وارد ذهن کند. برای مشاهده منابع کنکور سراسری تجربی 1400 کلیک کنید.

حل تست‌های آموزشی

زمانی که یک مبحث درس شیمی کنکور تجربی را مطالعه می کنید، وارد حافظه کوتاه مدت شده برای ثبت این مطالب و اطلاعات در حافظه بلند مدت نیاز به تکرار و تمرین دارید.

داوطلبان پس از مطالعه یک مبحث برای درک مفهوم مبحث و همینطور آشنایی با سبک سوالات و تست‌های آن، باید به سراغ تست آموزشی بروید و سعی کنید بدون در نظر گرفتن زمان و یا اینکه پاسخ درست و یا غلط داده اید، سوالات را حل کنید.

بهتر است در زمان حل تست‌های آموزشی، یک دفترچه نکات داشته باشند، تا اگر در حین حل سوالات با نکته و مورد جدیدی در صورت سوال، گزینه‌ها و یا پاسخنامه برخورد کردید آن را به صورت نکته در دفترچه خود یادداشت کنید.

روش صحیح مطالعه شیمی تجربی | حل تست‌های زماندار

مطالعه صحیح نیازمند ارزیابی است. یعنی بعد از مطالعه باید از خودتان بپرسید چقدر درس را یاد گرفته اید. تست‌های مختلف برای اهداف متفاوت طراحی شده اند. بعد از مطالعه دروس و حل تست‌های آموزشی، نوبت به تست‌های زمان دار می‌رسد.

داوطلبان پیش از شروع تست زنی چندین سوال را آماده کرده و برای آنها با توجه به تعداد سوالات، زمان مشخصی را تعیین کنند، سپس بدون نگاه کردن به پاسخنامه سعی کنند در زمان تعیین شده، به سوالات پاسخ دهند.

پس از اتمام زمان در نظر گرفته شده داوطلبان می‌توانند برای خود درصد بگیرند، این کار دید خوبی از میزان تسلط بر مباحث به آنها می‌دهد چراکه اگر درصد خوبی را کسب کرده باشند نیاز به مطالعه مجدد نیست و باید از این پس مطلب را مرور و تست‌های زمان دار حل کنند اما اگر قادر به پاسخگویی سوالات نبودند یعنی زمان کافی برای یادگیری مبحث اختصاص نداده اند و بایستی مجدد مبحث را بخوانند.

حل تست‌های زمان دار علاوه بر مطالب فوق، شما را از نحوه مدیریت زمان نیز مطلع می کند سعی کنید برای حل هر سوال یک دقیقه زمان اختصاص دهید این کار به تدریج سرعت عمل شمارا افزایش خواهد داد. برای مشاهده بهترین منبع تست کنکور تجربی 1400 کلیک کنید.

توصیه پایانی

  • سوالات شیمی تجربی، شامل سوالات حفظی، مفهومی و مسئله است. در زمان حل تست های آموزشی و زماندار سعی کنید کنار سوالات این موارد را یادداشت کنید تا بعدا اگر خواستید سوالات را مجدد حل کنید به سراغ دسته ای بروید که مایل هستید حل کنید.
  • خواندن مباحث کتاب درسی شیمی مانند خواندن درس تاریخ نیست و باید سعی کنید حفظی را حفظ، مفهومی ها را درک و مسئله ها را حل کنید.
  • برای یادداشت های خود از جلسه کلاس درس، و یا توضیح یک مبحث به زبان خودتان و همینطور نکاتی که در زمان حل تست در گزینه ها و پاسخنامه با آنها مواجه می‌شوید،  یک دفتر جداگانه با عنوان دفتر نکات تهیه کنید چراکه در زمان مرور بسیار کاآمد خواهد بود.

روش مطالعه سایر دروس تخصصی کنکور تجربی

در ادامه لینک مقالات روش صحیح مطالعه سایر دروس تخصصی کنکور سراسری تجربی 1400 برای شما داوطلبین گرامی گردآوری شده است و با کلیک بر روی آن می توانید روش مورد استفاده و نفرات برتر کنکور سال های گذشته مطالعه نمایید.

بخوانید: روش صحیح مطالعه زمین شناسی کنکور تجربی 1400

بخوانید: روش صحیح مطالعه زیست شناسی کنکور تجربی 1400

بخوانید: روش صحیح مطالعه ریاضی کنکور تجربی 1400

بخوانید: روش صحیح مطالعه فیزیک کنکور تجربی 1400

برای دریافت مشاوره در زمینه روش صحیح مطالعه شیمی کنکور تجربی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: روش صحیح مطالعه شیمی کنکور تجربی 1400