سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش صحیح مطالعه زمین شناسی کنکور تجربی 1400

زمین شناسی کنکور تجربی جز درس هایی است که میانگین درصد اکتسابی کل داوطلبان بسیار پایین است و تقریبا از 500 هزار داوطلب حدود 8 هزار نفر این درس را بالای 20 درصد میزنند. البته کم بودن میانگین درصد به دلیل سخت بودن آن نیست بلکه خیلی از داوطلبان وقت زیادی را صرف مطالعه درس زمین شناسی نمی‌کنند زیرا اکثرا رشته‌های زیرگروه یک کنکور تجربی را مثل پزشکی و دندانپزشکی مدنظر دارند که برای قبولی در این رشته‌ها درصد زمین شناسی تاثیر زیادی ندارد. اما اگر جزو داوطلبانی هستید که به داروسازی علاقه دارید، حتما می‌دانید که تاثیرزمین شناسی برای قبولی دراین رشته بالاست پس باید بخشی از ساعات مطالعاتی هفته خود را به مطالعه این درس اختصاص دهید. در ادامه شما را با روش صحیح مطالعه زمین شناسی تجربی آشنا خواهیم ساخت. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه روش صحیح مطالعه زمین شناسی کنکور تجربی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: روش صحیح مطالعه زمین شناسی کنکور تجربی 1400

نداشتن افراط مطالعاتی

در مطالعه درس زمین شناسی افراط نداشته باشید یعنی ساعت مطالعه شما در این درس نباید در حدی باشد که از ساعت مطالعه سایر درس‌ها مخصوصا دروس تخصصی کم کنید زیرا این درس کمترین ضریب را در کنکور تجربی دارد و حتی برای قبولی در رشته داروسازی نیز دارای ضریب یک است یعنی از سایر دروس تخصصی کم اهمیت‌تر می‌باشد. پس در هفته بیشتر از 4 یا 5 ساعت وقت صرف نکنید و به نسبت ضریب درس ها در کنکور، بیشتر وقت را به سایر دروس اختصاص دهید. برای مشاهده منابع کنکور سراسری 1400 کلیک کنید.

شناخت مباحث پر اهمیت | بودجه بندی

زمین شناسی کنکور نظام جدید فقط شامل یک کتاب درسی در پایه یازدهم است که تمام 20 سوال کنکور فقط از این کتاب مطرح می‌شود. حتی دانش آموزان نظام قدیم نیز باید این کتاب را مطالعه کنند زیرا در کنکور 1400 با ادغام کنکور نظام قدیم و نظام جدید، منبع طراحی سوالات کتاب‌های درسی نظام جدید خواهند بود.

اگر بدنبال درصد بالا در درس زمین شناسی نیستید، می‌توانید چندفصل را که پرتکرار و تست خیز تر هستند شناسایی و تمام وقت خود را فقط به آن فصول اختصاص دهید. فصل یک با 5 تست و فصل سه با 4 تست بیشترین سوالات زمین شناسی کنکور را در برمیگیرند و به راحتی می‌توانید با تمرین کردن این دو فصل، درصد بالای 40 را کسب کنید. برای مشاهده و اطلاع از بودجه بندی دروس عمومی کنکور سراسری 1400 و بهترین منبع تست دروس عمومی کنکور 1400 کلیک کنید.

بخوانید: بودجه بندی کنکور سراسری تجربی 1400

روش صحیح مطالعه زمین شناسی تجربی | تست زنی

برای تسلط در درس زمین شناسی فقط مطالعه کردن کتب درسی کافی نیست بلکه باید تست هم بزنید. تست زنی اصول خاص خودش را دارد و باید به مرور زمان با حل تست‌های متنوع، تیپ بندی سوالات را بشناسید و با دیدن یک تست بلافاصله راه حل را پیدا کنید.

پس از مطالعه کتاب درسی، درسنامه‌های کتاب کمک آموزشی یا جزوه مدرسه و استاد، باید تست‌های آموزشی را حل کنید، این تست‌ها فقط جنبه یادگیری دارند تا بتوانید نکات بیشتری را از داخل تست پیدا کنید. زمان حل تست آموزشی پس از مطالعه است و هر نکته جدیدی را که به آن برخوردید، حتما در حاشیه کتاب یا جزوه خود یادداشت کنید. دقت داشته که مجموعه تستی که برای تمرین کردن انتخاب می‌کنید باید جامع باشد تا تمام جزئیات یک مبحث خاص را پوشش دهد.

پس از تست آموزشی، بهتر است تست‌های زماندار نیز حل کنید تا به مرور بتوانید مدیریت زمان در حل تست این درس را نیز به دست آورید و در جلسه کنکور سریعتر پاسخگوی سوالات باشید تا زمان بیشتری را برای دروس پراهمیت‌تر ذخیره کنید. برای مشاهده بهترین منبع تست کنکور تجربی 1400 کلیک کنید.

مرور کردن

زمین شناسی به دلیل جزئیات ریزی که دارد درس فراری به حساب می آید. برای آنکه مطالب فراموش نشوند باید زمانی را برای مرور کردن نیز اختصاص دهید. مرور را می‌توانید به صورت هفتگی و ماهانه انجام دهید و مرور کردن از روی جزوه و کتاب، تست زنی و یا مطالعه خلاصه نویسی‌ها بهترین روش‌های مرور هستند البته مطالعه کتاب ممکن است زمان زیادی را از شما بگیرد و پینشهاد می‌شود که از روش خلاصه نویسی مرور کنید.

کتب کمک آموزشی

توصیه آخر برای یادگیری بهتر درس زمین شناسی تهیه یک کتاب کمک آموزشی مناسب است. البته اکثر انتشارات برای زمین شناسی کتاب‌های مناسبی را چه برای تست و چه برای آموزش تالیف کرده‌اند ولی پیشنهاد ما این است که کتاب میکروطلایی گاج را تهیه کنید.

بخوانید: کتب کمک درسی کنکور تجربی 1400

کتاب میکروطلایی گاج زمین شناسی هم دارای درسنامه جامع است که تمام نکات کتاب درسی را ریز به ریز بررسی کرده و هم پس از هرمبحث تست‌های آموزشی قرار داده و برای تست‌ها نیز پاسخنامه تشریحی نیز دارد.

البته بازهم تاکید میکنیم که انتشارات دیگر نیز کتابهای مناسبی برای زمین شناسی دارند و اگر یکی از این کتابها را دارید، نیازی به تهیه کتاب میکروطلایی گاج  نیست. برای مشاهده منابع کنکور سراسری تجربی 1400 کلیک کنید.

روش مطالعه سایر دروس تخصصی کنکور تجربی

در ادامه لینک مقالات روش صحیح مطالعه سایر دروس تخصصی کنکور سراسری تجربی 1400 برای شما داوطلبین گرامی گردآوری شده است و با کلیک بر روی آن می توانید روش مورد استفاده و نفرات برتر کنکور سال های گذشته مطالعه نمایید.

بخوانید: روش صحیح مطالعه ریاضی کنکور تجربی 1400

بخوانید: روش صحیح مطالعه زیست شناسی کنکور تجربی 1400

بخوانید: روش صحیح مطالعه شیمی کنکور تجربی 1400

بخوانید: روش صحیح مطالعه فیزیک کنکور تجربی 1400

برای دریافت مشاوره در زمینه روش صحیح مطالعه زمین شناسی کنکور تجربی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: روش صحیح مطالعه زمین شناسی کنکور تجربی 1400