سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1400

سازمان سنجش آموزش کشور، هرسال با نزدیک شدن به زمان ثبت نام کنکور 1400، دفترچه ای را منتشر می‌کند. تمامی متقاضیان ورود به دانشگاه ها، بایستی این دفترچه را از سایت سنجش دریافت کنند و نسبت به مطالعه شرایط عمومی، اختصاصی، نظام وظیفه، سهمیه‌های اعمالی در کنکور سراسری و … در آن اقدام کنند. در ادامه به ارائه مطالبی پیرامون دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1400 می‌پردازیم. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1400

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1400

هرسال یک آزمون یکپارچه برای ورود به دانشگاه‌های آزاد و دانشگاه‌های سراسری در دوره‌های روزانه، شبانه و یا نوبت دوم، غیرانتفاعی پیام نور و پردیس خودگردان برگزار می‌شود.

متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها، پیش از هراقدامی ابتدا باید بررسی کنند که آیا واجد شرایط ورود به دانشگاه هستند و یا خیر و در صورت ثبت نام نمره نهایی آنها به چه مواردی بستگی داشته و براساس چه سهمیه ای محاسبه خواهد شد.

برای اطلاع در مورد تمامی این موارد و البته جزئیات بیشتر آزمون سراسری، داوطلبان بایستی دفترچه راهنمای کنکور سراسری را دریافت کرده و به دقت مطالعه کنند و پس از ان نسبت به تکمیل فرم ثبت نام کنکور 1400، اقدام کنند.

زمان انتشار دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1400

دفترچه راهنما ثبت نام کنکور سراسری، هرسال برای تمامی پنج زیرگروه، پیش از شروع فرآیند ثبت نام کنکور سراسری منتشر می‌شود. اگر طبق روال سال‌های گذشته باشد، پیش بینی می‌شود این دفترچه در دهه سوم بهمن منتشر شود.

تاکنون اطلاعیه ای مبنی بر زمان انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر نگردیده است اما به محض دریافت اخبار جدید، مطلب فوق نیز بروزرسانی خواهد شد.

سایت انتشار دفترچه

سازمان سنجش آموزش کشور مسئول برگزاری آزمون سراسری در زیر گروه های مختلف می‌باشد. پس از اعلام زمان دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری، داوطلبان بایستی به سایت این سازمان به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنند و از طریق لینک فعال دریافت دفترچه، آن را دانلود نمایند.

تا این لحظه سازمان سنجش اقدام به انتشار دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1400 نکرده است. به محض انتشار از طریق همین مقاله می‌توانید دفترچه را دانلود نمایید.

بخش های مختلف دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری

دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری، در کل شامل دو بخش اساسی می‌باشد که در ادامه سعی کرده‌ایم به صورت مختصر و مفید توضیح داده‌ایم.

بخش اول  

بخش اول دفترچه شامل راهنما عملی ثبت نام می‌باشد که در آن به اقدامات قبل از ثبت نام کنکور سراسری شامل موارد جدول زمانی مراحل آزمون، شرایط عمومی و اختصاصی، مدرک تحصیلی لازم برای شرکت در آزمون سراسری، انتخاب گروه آزمایشی، نحوه شرکت دانشجویان انصرافی، تعیین وضعیت نظام وظیفه، ضوابط استفاده از سهمیه ها، نحوه شرکت داوطلبان غیر ایرانی، هزینه‌های ثبت نام و نحوه پرداخت آن، مدارک لازم ثبت نام کنکور 1400 و نحوه دریافت کدهای سوابق تحصیلی پرداخته است.

در ادامه به قصد راهنمایی اقدام به ثبت نام کنکور سراسری، مواردی شامل ورود به صفحة ثبت نام آزمون سراسری، مراحل ثبت نام و راهنمای عملی انجام ثبت نام، نحوه تکمیل تقاضانامه اینترنتی و دریافت کدرهگیری را شرح داده است و و همینتطور با ارائه یک راهنمایی عملی بری ثبت نام کنکور سراسری، داوطلبان را از امکان ویرایش و تصحیح فرم ثبت نام نیز مطلع می‌سازد.

در بخش آخر به اقدامات پس از ثبت نام به بررسی امکان ویرایش و تصحیح فرم ثبت نام پرداخته می شود.

بخوانید: نحوه ثبت نام کنکور 1400

بخش دوم 

بخش دوم دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری به شرایط و مقررات شرکت در آزمون سراسری می‌پردازد.

این بخش با یک عنوان راهنمای شرکت در آزمون و آشنایی با دوره‌های تحصیلیشروع میشود و در ادامه موارد: شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری، مقررات‌ وظیفه‌ عمومی، ضوابط استفاده ازسـهمیه‌ها، شرایط و ضوابط ثبت نام اتباع خارجی، آشنایی با آزمون های عمومی و اختصاصی، دروس و کتاب های منبع سوالات، شرایط و ضوابط اختصاصی پذیرش دانشجو در دوره های مختلف تحصیلی، تعریف اصلاحات دفترچه، پذیرش دانشجو در برخی از دانشگاه ها با شرایط خاص، حدول های شماره 1 تا 7 و در آخر فرم ها  را شرح می‌دهد.

بخوانید: شرایط ثبت نام کنکور 1400

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1400