سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش صحیح مطالعه درک عمومی ریاضی و فیزیک کنکور هنر 1400

درس درک عمومی ریاضی و فیزیک از دروس تخصصی مهم برای داوطلبان کنکور هنر می‌باشد. داوطلبانی که در حال مطالعه برای این آزمون سراسری هستند باید توجه داشته باشند از روش صحیح مطالعه این درس بهره ببرند که ما نیز در ادامه این مقاله به موضوع روش صحیح مطالعه درک عمومی ریاضی و فیزیک می‌پردازیم. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه روش صحیح مطالعه درک عمومی ریاضی و فیزیک کنکور هنر 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: روش صحیح مطالعه درک عمومی ریاضی و فیزیک کنکور هنر 1400

روش صحیح مطالعه درس درک عمومی ریاضی و فیزیک

کنکور هنر جزو رشته‌های شناور می‌باشد. یعنی اگر داوطلبی در گروه آزمایشی دیگری نیز در رشته‌های علوم تجربی، ریاضی فیزیک و علوم انسانی شرکت کرده باشد، می‌تواند در کنکور هنر نیز شرکت کند.

بنابراین اگر داوطلبان کنکور هنر، دیپلم ریاضی یا تجربی داشته باشند، پاسخگویی به سوالات این درس برایشان چندان سخت نخواهد بود چرا که از مباحث پایه ریاضی و فیزیک در آن سوالاتی طرح می‌شود. همین دلیل باعث شده است که میانگین پاسخدهی به سوالات درک عمومی ریاضی و فیزیک بین داوطلبان کنکور هنر بالا باشد.

داوطلبان برای شروع مطالعه درس درک عمومی ریاضی و فیزیک کنکور هنر، ابتدا باید از کتاب درسی شروع کنند و سعی کنند فرمول‌ها را یاد گرفته و حفظ کنند و مفاهیم اولیه را به خوبی درک کنند. پس از آن داوطلبان برای درک بیشتر مباحث می‌توانند از تمرینات کتاب درسی خود شروع کنند.

روش صحیح مطالعه درک عمومی ریاضی و فیزیک کنکور هنر | تست های آموزشی

داوطلبان چنانچه به مباحث کتاب درسی خود، اشراف کامل پیدا کرده و تمرینات آن را نیز حل کردند، نوبت به حل تست‌های آموزشی، خواهد رسید. داوطلبان باید چند تست را از مبحثی که مطالعه کرده اند، انتخاب کنند و شروع به تست زدن کنند. هر زمان که در حین حل سوالی به مشکل خوردند، می‌توانند به پاسخنامه رجوع کنند و از راه حل سوال مطلع شوند.

بهتر است داوطلبان در این مرحله، یک دفتر را برای یادگیری نکات موجود در پاسخنامه و یا حتی گزینه‌های غلط تهیه کنند و موارد گفته شده را در آن یادداشت کنند و یا حتی می‌توانند تست‌های حاوی نکته را علامت بزنند تا در زمان مرور و پیش از حل تست‌های زمان دار آنها را حل کنند.

روش صحیح مطالعه درک عمومی ریاضی و فیزیک کنکور هنر | تست های زمان دار

تست‌های زمان‌دار باید با فاصله چند روزه از تست‌های آموزشی، انجام شود. بدین صورت که داوطلبان باید چند تست را برای خود انتخاب کنند و با توجه به زمانی که در جلسه کنکور دارند، زمانی را برای حل سوالات اختصاص دهند.

داوطلبان در حین حل سوالات به هیچ وجه نباید به پاسخنامه نگاه کنند و با اتمام زمان نیز باید حل کردن سوالات را متوقف کنند و در انتها برای پاسخ‌های خود درصد بگیرند. این عمل به تدریج سرعت عمل داوطلبان را افزایش داده و باعث مدیریت زمان نیز خواهد شد.

بودجه بندی درس درک عمومی ریاضی و فیزیک هنر

سهم درس درک عمومی ریاضی و فیزیک از سوالات دفترچه اختصاصی کنکور هنر، 30 سوال است که 25 سوال از آن مربوط به درس هندسه و محاسبات عددی و 5 سوال دیگر نیز مربوط به مباحث فیزیک می‌باشد.

درس درک عمومی ریاضی و فیزیک در تمامی زیرگروه‌ها به جز زیرگروه دو، دارای ضریب “یک” بوده و در زیرگروه دو نیز دارای ضریب “سه” می‌باشد. این مطلب به معنای کم اهمیت بودن این درس در زیرگروه‌های دیگر نیست و تمامی داوطلبان باید به این درس توجه داشته باشند.

یکی از روش‌های صحیح مطالعه درس درک عمومی ریاضی و فیزیک، برنامه ریزی برای مطالعه می‌باشد. داوطلبان باید سعی کنند پیش از شروع مطالعه، برای خود یک برنامه طراحی کنند و درنظر داشته باشند در صورتی برنامه شان راه به جایی می‌برد که بر پایه علم و دانش طراحی شده باشد. یکی از ابزارهایی که برنامه را اصولی و آگاهانه می‌کند استفاده از بودجه بندی است.

انتظار می‌رود برای مباحثی که دارای بودجه بندی بیشتری هستند، زمان مطالعه بیشتری نیز درنظر گرفته شود. جدول زیر بودجه بندی درس درک عمومی ریاضی و فیزیک کنکور هنر را در سال‌های گذشته نشان می‌دهد.

مبحث 96 95 94
نسبت و تناسب 1 1 0
درصد 0 1 0
اعداد گویا 2 1 1
توان 0 0 0
چندجمله ای ها و اتحاد 1 1 0
ب.م.م و ک.م.م 0 0 0
دستگاه مختصات 0 0 0
اعداد حقیقی 1 1 1
نسبت های مثلثاتی 0 0 0
معادلات درجه اول 0 0 2
معادلات درجه دوم 0 1 1
آنالیز ترکیبی و احتمال 1 0 1
هندسه مثلث 4 4 3
هندسه چندضلعی ها 1 1 2
هندسه دایره 2 4 2
هندسه فضایی 1 1 3
تبدیلات هندسی و شکل 2 3 3
هوش 3 5 5
الگوسازی ریاضی 6 0 1
گسترده 0 1 0
شناخت احجام 0 0 0
انواع انرژی 1 0 0
رسانایی گرمایی 0 1 1
تعادل گرمایی 0 0 0
گرمای ویژه 0 0 0
ویژگی های ماده 0 0 1
فشار 0 1 0
جرم حجمی 1 0 0
امواج 0 0 0
فیزیک نور 2 1 1
الکتریسیته 0 1 0
نیروها و بردارها 0 0 0
قوانین نیوتن 0 1 1
کار و انرژی و توان 1 0 1

روش مطالعه درک عمومی ریاضی و فیزیک | منابع کمک آموزشی

استفاده از کتب کمک آموزشی علاوه بر منابع اصلی کمک زیادی در به تسلط رسیدن داوطلبان می‌کند. پیشنهاد مشاوران دانتل استفاده از یکی از کتاب‌های “درک عمومی ریاضی و فیزیک به تالیف رحمت مشیدی و نیلوفر براری از انتشارات کارنامه کتاب”، “درک عمومی ریاضی و فیزیک از انتشارات راه اندیشه” و یا استفاده از “منابع مشترک با رشته های ریاضی و تجربی” می‌باشد.

بخوانید: کتب کمک درسی کنکور هنر 1400

بهتر است داوطلبان یکی از کتابهای پیشنهادی را تهیه کرده و به جای مطالعه چندین منبع، یک منبع را چندین بار بخوانند. اگر داوطلبان بتوانند با برنامه ریزی تمامی مباحث را مطالعه کنند، حتما زمانی را برای مرور تست‌های نشان دار خود، قرار دهند تا آمادگی بیشتری برای کنکور سراسری بدست آورند.

برای دریافت مشاوره در زمینه روش صحیح مطالعه درک عمومی ریاضی و فیزیک کنکور هنر 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: روش صحیح مطالعه درک عمومی ریاضی و فیزیک کنکور هنر 1400