سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش صحیح مطالعه درک عمومی کنکور هنر 1400

درک عمومی هنر از دروس اختصاصی نسبتا سخت کنکور سراسری هنر محسوب می‌شود که کمتر داوطلبی درصد بالای 90 و نزدیک به 100 را در این درس کسب می‌کند. طی کنکور سال گذشته میانگین درصد کل داوطلبان در این درس 7 درصد بوده است بنابراین بر هر داوطلبی لازم است که روش‌های صحیح مطالعه و تست زنی درک عمومی هنر را بداند تا با به کارگیری آنها و همچنین مدیریت زمان در جلسه آزمون، بهترین نتیجه را نسبت به تلاشی که کرده است، کسب کند. در ادامه مطلب شما را با روش صحیح مطالعه درک عمومی هنر آشنا خواهیم ساخت. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه روش صحیح مطالعه درک عمومی کنکور هنر 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: روش صحیح مطالعه درک عمومی کنکور هنر 1400

روش صحیح مطالعه درک عمومی هنر

کنکور هنر شامل 7 درس تخصصی است که هر کدام ضرایب متفاوتی دارند. پراهمیت ترین دروس در این گروه آزمایشی دو درس درک عمومی هنر و خلاقیت تصویری و تجسمی با ضریب 4 می‌باشند البته این به معنای مهم نبودن سایر دروس نیست ولی کسب درصد بالا در این دو درس، رتبه و تراز شما را تا چند هزار نیز بهتر می‌کند.

از درس درک عمومی هنر 30 سوال در کنکور مطرح می‌شود و با توجه به اینکه منابع کنکور هنر آزاد است، به همین دلیل لازم است تا داوطلب برای تسلط بر منابع، روش‌های صحیح مطالعه را بداند که در ادامه تعدادی از این روش ها را شرح داده ایم.

منابع درسی و کمک آموزشی

اشتباهی که اکثر داوطلبان کنکور هنر مرتکب می‌شوند، کنار گذاشتن کتب درسی است. هرگز نباید این کار را انجام دهید و حتما باید مطالعه خود را با کتاب درسی آغاز کنید و موازی با کتاب درسی از کتاب‌های کمک آموزشی که استانداردهای لازم را دارند و مناسب سطح درسی شما هستند، بهره ببرید.

واقعیت این است که در درس درک عمومی هنر بعضی از سوالات ضریب پاسخگویی صفر و نزدیک به صفر دارند و شما باید با تسلطی که از طریق بررسی کتاب درسی و کتاب کمک آموزشی پیدا کرده اید، قادر به شناسایی و  حل سوالات آسان، متوسط و متوسط رو به بالا باشید که حداقل 60 درصد کل سوالات را شامل می‌شوند.

هرچه قدر که یادگیری شما ناقص باشد، احتمال اینکه سوالات شک دار را جواب دهید و در نتیجه نمره منفی نصیبتان شود، بیشتر است. پس سعی کنید بیشتر تمرکزتان بر روی مباحث آسان و متوسط کتاب باشد تا بتوانید درصد مربوط به آن بخش ها را به راحتی به دست آورید.

روش صحیح مطالعه درک عمومی هنر | مباحث را حفظ نکنید

درس درک عمومی هنر حجیم است، پس حفظ کردن این حجم از دروس در طولانی مدت شما را خسته می‌کند و از طرفی در دوران جمع بندی متوجه می‌شوید که بیشتر مباحثی که حفظ کرده اید، در خاطرتان نیست چرا که یاد نگرفته و مطالبی که حفظ کرده اید به مرور از ذهنتان پاک شده اند. سعی کنید که مطالب را درک کنید و نکات را به صورت تصویری و با مجسم کردن در ذهن خود به یاد بسپارید.

حاشیه نویسی و خلاصه نویسی کتاب بهترین راه حل برای یادگیری مطالب است حتی می‌توانید هر آنچه که یاد گرفته اید برای خود یا یگران توضیح دهید .هر مطلبی که از کتاب‌های کمک آموزشی یاد می‌گیرید و به نظرتان نکته جدیدی است حتما در کنار صفحات کتاب درسی خود یاددشت کنید تا همیشه مرور داشته باشید.

خلاصه نویسی‌ها و حاشیه نویسی‌هایی که به مرور در طول سال انجام داده اید، در زمان جمع بندی بسیار به کارتان می‌آیند و در صرفه جویی زمان نیز به شما کمک می‌کنند.

روش صحیح مطالعه درک عمومی کنکور هنر | کامل یاد بگیرید

نه تنها در درس درک عمومی هنر، بلکه در سایر دروس نیز باید سعی کنید یادگیری‌تان کامل باشد. منظور از یادگیری کامل این است که علاوه بر واقف شدن به متن کتاب درسی و درسنامه‌های کتاب کمک آموزشی، حتما تست نیز کار کنید. عده زیادی هستند که با صرف زمان زیادی در یک موضوع خاص، این حس را دارند که تمام جزئیات آن مبحث را متوجه شده اند اما با شرکت در آزمون‌های آزمایشی تازه متوجه می‌شوند که چقدر پاسخ نزده و غلط دارند و دلیل این موضوع در عدم تست زنی یا ندانستن روش‌های تست زنی درست است.

توجه داشته باشید که تست‌هایی که غلط پاسخ می‌دهید، ریشه در آموزش ناقص شما دارد چرا که اگر بر یک مبحث با تمام جزئیات آن احاطه داشته باشید، امکان غلط حل کردن تست وجود ندارد. پس سعی کنید با حل تست‌های متنوع، تله‌های تستی و تکنیک‌های منحصر به فرد حل هر سوال را بشناسید.

بودجه بندی درس درک عمومی هنر

بودجه بندی کنکور هنر سال گذشته را دروس مختلف بررسی کنید تا با مهم ترین و تست خیر ترین بخش ها آشنا شوید. سه مبحث تاریخ هنر در جهان، سیر هنر در تاریخ و آشنایی با مکاتب نقاشی با داشتن 2 الی 4 تست ثابت در هر سال، مباحث مهم درک عمومی هنر محسوب می‌شوند.

بخوانید: بودجه بندی کنکور سراسری هنر 1400

روش صحیح مطالعه درک عمومی هنر | مطالعه مبحث به مبحث

به جای اینکه کتاب‌های درسی را فصل به فصل بخوانید، سعی کنید که مطالعه مبحثی داشته باشید. مثلا اگر رنسانس در سیر تاریخ هنر 2 را مطالعه می‌کنید، همین مبحث را در تاریخ هنر جهان نیز بررسی کنید. این روش مطالعه باعث می‌شود که تمام جزئیات یک مبحث خاص را همزمان یاد بگیرید. از طرفی مبحثی خواندن مزیتی که دارد، صرفه جویی در زمان است از این جهت در زمان شما صرفه جویی می‌شود که دیگر نیازی به برگشتن در مطالعات قبلی خود و یادآوری دوباره مطالب را ندارید.

توجه به تصاویر کتاب درسی

2 الی 4 تست ثابت درک عمومی هنر در کنکور سراسری مربوط به تصاویر کتاب درسی است بنابراین از بررسی تمام تصاویر و ویژگی بناها و آثار موجود در کتاب غافل نشوید. نحوه طراحی تست از تصاویر ممکن است به صورت مستقیم با اشاره به یک تصویر مطرح شود و یا به صورت غیرمستقیم و ترکیب کردن با سایر مباحث کتاب درسی طراحی شود. پس سعی کنید تمام مباحثی که در ارتباط با یک تصویر خاص هستند را نیز بررسی کنید تا قادر به حل سوالات ترکیبی نیز باشید.

روش صحیح مطالعه درک عمومی هنر | منابع کمک آموزشی

یکی از روش‌های کسب موفقیت در کنکورسراسری، رسیدن به تسلط در دروس مختلف است. دروس کنکور هنر به دو دسته تقسیم می‌شوند. دروسی که داوطلبان از میزان پاسخدهی بالایی در آنها برخوردارند و دروسی که داوطلبان درصد کمی در آنها کسب می‌کنند. این یعنی شما برای موفقیت باید سعی کنید بر همه دروس مسلط باشید.

یکی از شیوه‌های کسب تسلط بر مباحث درسی استفاده از منابه مطالعاتی مناسب است. در کنار مطالعه کتاب درسی می‌توانید از منابع کمک آموزشی که در ادامه معرفی می شوند نیز استفاده کنید :

  • تاریخ هنر (گامبریج)
  • هنر در گذر زمان (هلن گاردنر)
  • تاریخ هنر (پرویز مرزبان)
  • کتاب‌ دایره ‌المعارف هنر رویین پاکباز 

برای دریافت مشاوره در زمینه روش صحیح مطالعه درک عمومی کنکور هنر 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: روش صحیح مطالعه درک عمومی کنکور هنر 1400