سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدارک مورد نیاز برای جلسه کنکور 1400

داوطلبانی که در آزمون کنکور سراسری در هریک از زیرگروه‎ها شرکت می‌کنند، باید پیش از حاضر شدن در جلسه کنکور تمامی چیزهایی که نیاز است به همراه داشته باشند، را تهیه کنند. بخشی از این موارد را مدارک مربوط به داوطلبان، شامل می‌شود. در ادامه این مطلب به مدارک مورد نیاز برای جلسه کنکور 1400 اشاره کرده ایم.

منبع: مدارک مورد نیاز برای جلسه کنکور 1400

مدارک مورد نیاز برای جلسه کنکور 1400 

داوطلبان کنکور سراسری، پیش از حاضر شدن در جلسه کنکور، بایستی مدارکی را که جهت ورود آنها به جلسه الزامی است آماده کنند، تا با خیال راحت و بدون درگیری فکری به مسائل حاشیه ای تنها به موفقیت در جلسه کنکور فکر کنند. آماده کردن وسایل و مدارک موردنیاز برای جلسه کنکور از شب قبل می‌تواند استرس را از شرکت کنندگان، دور کند.

کارت ملی و یا شناسنامه عکس دار 

یکی از مدارک مهمی که داوطلبان باید به همراه داشته باشند، کارت ملی و یا شناسنامه عکس دار برای شناسایی داوطلبان می‌باشد. توصیه مشاوران دانتل، همراه داشتن کارت ملی و شناسنامه عکس دار می‌باشد.

وجود مدارک شناسایی، پیش از حاضر شدن در جلسه کنکور الزامی است، بنابراین داوطلبانی که کارت ملی خود را دریافت نکرده اند، می‌توانند شناسامه خود را به همراه داشته باشند.

کارت ورود به جلسه 

سازمان سنجش آموزش کشور برای تمامی داوطلبانی که در زیرگروه های مختلف، در کنکور سراسری 1400 ثبت نام می‌کنند، کارت ورود به جلسه صادر می‌کند. با نزدیک شدن به زمان برگزاری آزمون سراسری، سازمان سنجش با انتشار اطلاعیه ای از زمان دریافت کارت ورود به جلسه داوطلبان خبر می‌دهد.

داوطلبان بایستی در زمان اعلام شده به سایت سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات خود شامل شماره پرونده، کدپیگیری ثبت نام نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود، اقدام کنند.

کارت ورود به جلسه داوطلبان، شامل اطلاعات مهمی همچون، زیرگروه امتحانی، شماره صندلی و آدرس حوزه امتحانی داوطلب می‌باشد که همه شرکت کنندگان بایستی، شب قبل آن را از سایت گفته شده دریافت کرده و در جلسه کنکور همراه خود داشته باشند.

لازم به ذکر است از ورود داوطلبان بدون کارت ورود به جلسه، ممانعت به عمل خواهد آمد.

مدارک مورد نیاز برای جلسه کنکور 1400 | وسایل مورد نیاز 

علاوه بر مدارکی که داوطلبان باید به همراه داشته باشند، برخی وسایل نیز در جلسه کنکور مورد نیاز می‌باشد که در ادامه سعی کردیم به آنها اشاره کنیم.

  • مداد: داوطلبان باید برای پر کردن پاسخنامه سوالات تستی، از مداد نرم و مخصوص استفاده کنند. توصیه می‌شود داوطلبان دو یا سه عدد مداد همراه خود داشته باشند تا در صورت ایجاد مشکل برای یکی، از دیگری استفاده کنند.
  • پاک کن: وجود پاک کن نیز برای پاک کردن اشتباهات احتمالی لازم می‌باشد.
  • مداد تراش: بهتر است داوطلبان شب قبل از آزمون، مدادهای خود را تراش کرده و آماده کنند و یک مداد تراش نیز در جلسه آزمون همراه خود داشته باشند تا اگر نیاز بود، برای تراش کردن مداد خود استفاده کنند.
  • ساعت مچی: حتما تمامی داوطلبان از اهمیت زمان بندی در حل سوالات کنکور سراسری، آگاه هستند. برای توجه به زمانبندی و مدیریت زمان، داوطلبان باید یک ساعت مچی همراه خود داشته باشند تا با بتوانند از پس سوالات در زمان تعیین شده، برآیند.
  • گیره یا سنجاق: همانطور که گفته شد از مدارک لازم برای ورود به جلسه آزمون، کارت ورود به جلسه می‌باشد که داوطلبان باید آن را به سینه الصاق کنند بنابراین وجود گیره و سنچاق برای نصب این کارت ورود به جلسه الزامی می‌باشد.

مواد خوراکی لازم در جلسه آزمون

  • بطری آب: داوطلبان نیاز است یک بطری آب سرد نیز همراه خود در جلسه کنکور داشته باشند.
  • دستمال کاغذی
  • مواد قندی: بهتر است داوطلبان چندین خوراکی مثل بیسکویت، خرما و یا شکلات همراه خود داشته باشند تا زمانی که دچار افت فشار و یا استرس شدند، از این خوراکی ها بخورند چراکه این کار انرژی از دست رفته را جبران خواهد کرد.

مدارک موردنیاز برای جلسه کنکور | وسایل ممنوعه 

داوطلبان باید به جز بردن وسایل ضروری گفته شده در متن فوق، هیچ گونه وسایل اضافی با خود در جلسه کنکور نبرند. وسایلی شامل گوشی، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، وسایل محاسباتی، وسایل ارتباطی الکترونیکی، پیجر، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتتر هوشمند، جزوه، کتاب، هرگونه نت و یادداشت ممنوع می‌باشد.

لازم به ذکر است بردن هر گونه از وسایل فوق در جلسه کنکور سراسری، تقلب محسوب می‌شود و در صورت مشاهده هرکدام از وسایل فوق در کنار داوطلب، از ادامه‌ دادن داوطلب به پاسخگویی سوالات ممانعت به عمل می‌آید.

در مطلب بالا سعی ما در جهت ارائه مطالبی پیرامون مدارک مورد نیاز برای ورود به جلسه کنکور بوده است. چنانچه سوالی داشتید، می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل به شماره تلفن 02126295595 تماس حاصل بفرمایید.

منبع: مدارک مورد نیاز برای جلسه کنکور 1400