سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفترچه ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد 1400

چند سالی است که با ادغام شدن آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد، ثبت نام کنکور ارشد این دو دانشگاه همزمان انجام می‌گیرد و سازمان سنجش به عنوان مجری برگزاری آزمون، معمولا در نیمه دوم آذرماه فرصت چند روزه ای را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد تا با مراجعه به سایت الکترونیکی این سازمان به نشانی sanjesh.org برای ثبت نام خود اقدام نمایند. اطلاعات لازم برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در داخل دفترچه راهنمای ثبت نام توضیح داده می‌شود و متقاضیان ثبت نام آزمون در قدم اول باید دفترچه ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد 1400 را مطالعه کنند و در جریان تمام شرایط و ضوابط مربوطه باشند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: دفترچه ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد 1400

دفترچه ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد 1400

همانطورکه در ابتدا نیز اشاره شد، کنکور ارشد دانشگاه آزاد مجزا برگزار نمی‌شود و در چند سال اخیر این آزمون با آزمون ارشد سراسری ادغام شده است. لذا داوطلبان علاقه مند به تحصیل در رشته محل های دانشگاه آزاد، باید همان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری را در سایت سنجش انجام دهند و پس از شرکت در آزمون و اعلام نتایج، جهت انتخاب رشته به سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه فرمایند.

بنابراین فرایند پذیرش در دانشگاه آزاد فقط تا مرحله اعلام نتایج اولیه با دانشگاه های سراسری مشترک است و از مرحله انتخاب رشته به بعد جداگانه انجام می‌گیرد. با توجه به هماهنگ بودن ثبت نام، جهت دانلود دفترچه راهنما می بایست از سایت سنجش اقدام کنید.

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد آزاد 1400

(همزمان با انتشار دفترچه این لینک فعال می شود)

لازم به ذکر است که دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد مربوط به سال 1400 در زمان شروع ثبت نام منتشر می‌گردد و فعلا در دسترس نیست. به محض انتشار دفترچه، لینک آن را در این مطلب قرار خواهیم داد.

زمان انتشار دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

مهلت درنظر گرفته برای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد معمولا در نیمه دوم آذرماه می‌باشد و حدود یک هفته الی 10 روز نیز به داوطلبان فرصت داده می‌شود تا نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. در سال 99 ثبت نام آزمون ارشد از تاریخ 16 آذرماه آغاز و تا 23 آذر ماه ادامه داشت و لینک دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام نیز در روز 16 آذر ماه در سایت سنجش فعال گردید و در دسترس داوطلبان قرار گرفت.

مراحل ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد | طبق توضیحات دفترچه

با مشخص شدن زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد لازم است که در همان روزهای اول درنظر گرفته شده جهت ثبت نام، مراحل زیر را برای نام نویسی و ثبت اطلاعات خود طی کنید :

  • مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org
  • دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام مربوط به کنکور 1400
  • بررسی دفترچه (شرایط و ضوابط ثبت نام ، شرایط مربوط به اتباع غیرایرانی، قوانین مربوط به وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا، فرم های مورد نیاز برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و …)
  • تهیه مدارک لازم جهت ثبت نام طبق مدارک گفته شده در دفترچه
  • تکمیل فرم پیش نویس ثبت نام که در انتهای دفترچه قرار داده شده است. (تکمیل فرم پیش نویس ثبت نام علاوه بر اینکه شما را از اطلاعات لازم جهت ثبت نام مطلع می‌سازد، امکان ایجاد خطا در زمان تکمیل فرم اصلی ثبت نام نیز کاهش می‌دهد)
  • واریز هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و خرید کارت اعتباری ثبت نام
  • دریافت فرم ثبت نام وتکمیل آن با اطلاعات خواسته شده
  • اسکن عکس 4*3
  • تایید نهایی فرم و دریافت کد پیگیری و شماره پرونده

مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام ضروریست زیرا ممکن است شرایطی باشد که شما از آنها مطلع نباشید و پس از انتخاب رشته و پذیرش نهایی، در ورود به دانشگاه مشکلی ایجاد شود. بنابراین حتما پس از بررسی دفترچه، اقدامات لازم را برای واریز هزینه و ثبت نام خود انجام دهید. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد 1400 تحصیلی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: دفترچه ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد 1400