سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تابستان دانش آموزان موفق

دانش آموزان موفق در کل کسانی هستند که در زمینه تحصیلی یک قدم از دیگر افراد جلوتر هستند. به راحتی می توان نتیجه گرفت قدم اصلی پیشرفت درسی، درس خواندن در تابستان می باشد که با توجه به آمارهای موجود، تنها پنج درصد دانش آموزان تابستان خود را با درس خواندن سپری می کنند پس اگر شما نیز می خواهید جز این پنج درصد باشید در ادامه مطالب همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تابستان دانش آموزان موفق می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: تابستان دانش آموزان موفق

تابستان دانش آموزان موفق

همه دانش آموزان به میزان توانایی خودشان درس می خوانند اما در بین آنها، دانش آموزانی موفق هستند که 3 ماه تابستان را نیز جزئی از بازه درس خواندن خود می بینند و برای آن برنامه ریزی می کنند.

متاسفانه با شرایط پیش آماده در سال تحصیلی 98 _ 99 و شیوع ویروس جدید شرایط تحصیل برای دانش آموزان تغییر کرده است و با توجه به اینکه بسیاری از آنها در تغییر مقطع مهم هستند استفاده از تابستان بیش از گذشته حائز اهمییت می باشد.

دانش آموزانی موفق هستند که برای تابستان خود در ابتدا یک برنامه عقب بینی داشته باشند، چراکه به دلایل مختلفی ممکن است مطالبی را از سال گذشته به درستی نیاموخته باشند و باید حتما اشکالات خود را برطرف کنند و پس از آن به پیش خوانی مطالب جدید از سال تحصیلی پیش رو، بروند.

تابستان دانش آموزان موفق | اوقات فراغت

برخی از دانش آموزان گمان می کنند اوقات فراغت تابستانی فرصتی برای رهایی از درس خواندن و گاها ثبت نام در برخی کلاس های تفریحی و گذراندن زمان به استراحت می باشد.

اما در یک نگاه منطقی تر می توان تابستان را یک فرصت دید. و آن هم نه، به صورت تک بعدی صرفا برای درس خواندن، بلکه با یک برنامه ریزی اصولی می توان از این بازه طلایی استفاده بهینه کرد که این امر، در واقع کاری است که دانش آموزان موفق انجام می دهند.

اگر جز دانش آموزانی هستید که هر سال در تابستان برنامه ای برای درس خواندن نیز داشته اید که دچار مشکل نمی شوید اما اگر نبوده اید باید گفت، سال تحصیلی جدید به دلیل شرایط خاصی که دارد، سال متفاوتی است و بهتر است هرچه زودتر شروع کنید و برنامه خود را بنویسید.

برنامه ریزی درسی، اصل مهم تابستان

دانش آموزان برای نوشتن یک برنامه اصولی برای تابستان و عمل به آن، باید نکات زیر را در نظر بگیرند :

  • برنامه اصولی، منطقی و با توجه به شرایط خود تهیه کنید چرا که یک برنامه با ساعات مطالعه طولانی، بی حوصلگی و دلسردی در پی خواهد داشت بنابراین برنامه باید ساعات مطالعه معقول و متناسب با توان هر شخص باشد.
  • کلاس های تفریحی نیز باید در برنامه هر دانش آموز وجود داشته باشد چرا که خود انگیزه ای برای ادامه درس خواندن در تابستان می باشد. اگر به دلیل وجود ویروس جدید در خانه می مانید می توانید تفریح خود را محدود به خانه کنید.
  • دانش آموزان در برنامه درسی تابستان خود باید به نحوی برنامه ریزی کنند که کم اما همیشه و مداوم درس بخوانند.
  • اگر در سال تحصیلی با توجه به تدریس مجازی، مطلبی را کامل فرانگرفته اند ابتدا آن مطالب را در الویت قرار دهند.
  •  در یک برنامه خوب، دروس سختی که نیاز به تمرین و تکرار بیشتری دارند باید در الویت قرار بگیرند.
  • دانش آموزان برنامه خود را باید طوری بچینند که دارای تنوع و تعادل درسی باشد، یعنی یک درس را بیش از اندازه نخوانند و در برنامه خود همه درس ها را جای دهند.
  • برای استفاده بهتر از تابستان، برای برنامه ریزی از افراد و مشاوران آگاه در این زمینه کمک بگیرند.

تابستان دانش آموزان موفق | برنامه درسی و فواید آن

دانش آموزانی که در طول سال، نسبت به بقیه موفق تر هستند سعی کرده اند در تابستان علاوه بر جبران اشکالاتشان از سال های گذشته، پیش خوانی بر دروس مهم از سال تحصیلی جدید نیز داشته باشند. این عمل فوایدی به همراه دارد که به شرح زیر هستند :

  • اگر در سال تحصیلی جدید، مطلبی تدریس می شود که نیاز به پیش نیاز از سال گذشته دارد به دلیل رفع اشکالات سال های گذشته در تابستان، پایه دانش آموز قوی می شود و نیاز به بازگشت به درس های سال قبل نیست.
  • در هنگام تدریس مطالب سال تحصیلی جدید توسط معلم، به دلیل اینکه مطالب جدید پیش خوانی شده است، میزان فهم و درک دانش آموز افزایش می باید.
  • دانش آموزان با داشتن پیش زمینه ، با اعتماد به نفس بیشتری در کلاس ها حاضر می شوند.
  • دانش آموزان با درس خواندن در تابستان نسبت به اشکالات خود از سال تحصیلی جدید واقف می شوند و در جهت به برطرف کردن مشکلاتشان درس می خوانند.

در مطلب بالا، تلاش مشاوران ما در جهت استفاده بهینه از 3 ماه تابستان می باشد. بسیاری از دانش آموزان در برنامه ریزی برای خود دچار مشکل هستند . مشاوران مجرب مرکز مشاوره دانتل آماده پاسخگویی و و ارائه برنامه کاربردی و جامع برای شما می باشند،  در صورت هر گونه سوال با ما تماس حاصل بفرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تابستان دانش آموزان موفق می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: تابستان دانش آموزان موفق