سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 99

داوطلبانی که در آزمون نیمه متمرکز ورودی مقطع دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد شرکت کرده اند، پس از برگزاری آزمون به دنبال اعلام نتایج هستند تا از عملکرد خود آگاه شوند. داوطلبانی که طبق نتایج اولیه آزمون دکتری، مجاز به انتخاب رشته شده باشند، می‌توانند وارد فرآیند انتخاب رشته این آزمون شوند. در ادامه به ارائه اطلاعاتی پیرامون اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 99 می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 99

اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 99

داوطلبان آزمون دکتری، پس از ثبت نام و شرکت در جلسه آزمون، نتایج اولیه خود را در قالب یک کارنامه دریافت می‌کنند. این کارنامه حاوی اطلاعات مهمی برای ادامه فرآیند آزمون می‌باشد.

کارنامه اولیه شرکت کنندگان آزمون دکتری از طریق سایت سنجش آموزش کشور، بصورت یکپارچه برای دانشگاه های سراسری و آزاد منتشر می‌شود و ضمن دربرداشتن درصدهای اکتسابی داوطلبان، رتبه، نمره کل و شرح وضعیت مجاز بودن برای انتخاب رشته را نیز مشخص می‌کند.

داوطلبانی که طبق کارنامه اولیه آزمون دکتری مجاز شده باشند، می‌توانند وارد فرآیند انتخاب رشته دانشگاه های سراسری شوند. همچنین داوطلبانی که طبق کارنامه اولیه به کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد داشته باشند یعنی مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد هستند و باید از طریق سایت مربوطه، اقدام به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد نمایند.

زمان انتشار کارنامه آزمون دکتری

با توجه به تعویق‌های پیش آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا، نتایج اولیه آزمون نیمه متمرکز ورودی مقطع دکتری اوایل شهریورماه از طریق سایت سنجش اعلام شده است و داوطلبان این آزمون می‌توانند با مراجعه به سایت مربوطه نتایج اولیه خود را در قالب کارنامه دریافت کنند.

برای سهولت کار در دریافت نتایج اولیه آزمون دکتری، در این بخش از مقاله، لینک ورود به بخش دریافت نتایج را قرار داده ایم کافی است بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

لینک دریافت نتایج اولیه دکتری 1399

نحوه دریافت نتایج اولیه آزمون دکتری 99

داوطلبان می‌توانند از طریق لینک فوق، نسبت به دریافت نتایج اولیه آزمون دکتری 1399 اقدام کنند؛ در ادامه نحوه دریافت نتایج اولیه یا کارنامه آزمون دکتری برای داوطلبان را بصورت تصویری شرح داده ایم. ابتدا باید وارد لینک بالا شوید.

طبق تصویر زیر، صفحه ای برای داوطلبان نمایش داده می‌شود که داوطلبان به دو روش می‌توانند نتایج اولیه خود را دریافت کنند.

 

  • روش اول جستجو براساس مشخصات فردی: در این روش داوطلبان برای دریافت نتایج اولیه آزمون دکتری خود بایستی شماره داوطلبی، شماره شناسنامه و سال تولد خود را وارد کنند و پس از وارد کردن کد امنیتی تصویر درج شده، نتیجه خود را رویت کنند.
  • روش دوم جستجو براساس شماره پرونده و شماره شناسنامه: در این روش داوطلبان برای دریافت نتایج اولیه آزمون دکتری خود بایستی شماره پرونده، شماره شناسنامه خود را وارد کنند و سپس پس از وارد کردن کد امنیتی تصویر درج شده نتیجه خود را رویت کنند.

اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 99 | انتخاب رشته

آزمون دکتری برای دانشگاه های سراسری و آزاد بصورت یکپارچه برگزار می‌شود اما پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری مسیر دانشگاه های سراسری و آزاد از هم جدا می‌شود؛ به طوری که بعد از اعلام نتایج اولیه، داوطلبان در سه دسته قرار می‌گیرند.

دسته اول در دانشگاه های سراسری و آزاد مجاز به انتخاب رشته نشده اند بنابراین نمی‌توانند وارد فرآیند انتخاب رشته شوند و باید در سال آینده با آمادگی بیشتری در آزمون دکتری شرکت کنند.

دسته دوم مجاز به انتخاب رشته هستند و مایل به انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری می باشند که باید از طریق سایت سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” و دفترچه انتخاب رشته آزمون نیمه متمرکز ورودی مقطع دکتری فرم انتخاب رشته خود را در حداکثر 50 کد رشته محل تکمیل کنند.

دسته سوم مجاز به انتخاب رشته هستند و مایل به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد می‌باشند که بایستی به سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.org ” مراجعه کنند و فرم انتخاب رشته خود را به کمک دفترچه منتشر شده از طریق همین سایت در حداکثر 80 کد رشته محل تکمیل کنند.برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

توجه: چنانچه داوطلبی مجاز به انتخاب رشته باشد و مایل باشد می‌تواند در هر دو دانشگاه های سراسری و آزاد انتخاب رشته نماید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 99