سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 99

داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت کرده اند، در صورتی که مجاز به انتخاب رشته باشند و فرآیند انتخاب رشته خود را به پایان رسانده اند، منتظر اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری می‌باشند تا از نتیجه عملکرد خود آگاه شوند. سازمان سنجش آموزش کشور که مسئول برگزاری این آزمون می‌باشد نتایج را پس از یک بازه کوتاه پس از اتمام مهلت انتخاب رشته، منتشر می‌کند. در ادامه به زمان اعلام نتایج انتخاب رشته و دعوت به مصاحبه دکتری 99 می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 99

اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 99

آزمون دکتری نیز همانند آزمون سراسری و کارشناسی ارشد، برای دانشگاه های سراسری و آزاد بصورت یکپارچه و در قالب یک آزمون برگزار می‌شود و تمامی متقاضیانی که مایل به تحصیل در مقطع دکتری هستند باید در آزمونی که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود، شرکت کنند.

داوطلبانی که در آزمون دکتری ثبت نام کرده و در جلسه آزمون حضور داشتند، چنانچه پس از رویت کارنامه اولیه خود، مجاز به انتخاب رشته بودند، بایستی پس از مطالعه دفترچه، فرآیند انتخاب رشته خود را تکمیل می‌کردند.

داوطلبانی که طبق مراحل بالا پیش رفته اند، می‌توانند در زمان اعلام نتایج انتخاب رشته، وارد سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” شده و نتایج انتخاب رشته دکتری خود را دریافت کنند.

نتایج انتخاب رشته، به معنای قبولی داوطلبان در آزمون دکتری نیست و باید در مصاحبه کدرشته محل‌هایی که دعوت به مصاحبه شده اند، شرکت کنند.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 99

نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری اواخر شهریورماه از طریق سایت سنجش اعلام شده است و داوطلبان این آزمون می‌توانند با مراجعه به سایت مربوطه نتایج خود را دریافت کنند.برای سهولت کار در دریافت نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری، در این بخش از مقاله، لینک ورود به بخش دریافت نتایج را قرار داده ایم کافی است بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

لینک دریافت نتایج انتخاب رشته دکتری 1399

نحوه دریافت نتایج انتخاب رشته دکتری

داوطلبان می‌توانند از طریق لینک فوق، نسبت به دریافت نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری اقدام کنند. در ادامه راهنمای تصویری نحوه دریافت نتایج انتخاب رشته دکتری شرح داده شده است. داوطلبان بایستی به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی  ” sanjesh.org ” مراجعه کنند و بر روی گزینه ” کارنامه انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری سال 1399 ”  کلیک نمایند.

طبق تصویر زیر، صفحه ای برای داوطلبان نمایش داده می‌شود که داوطلبان به دو روش می‌توانند نتایج انتخاب رشته خود را دریافت کنند.

 

  • روش اول جستجو براساس مشخصات فردی: در این روش داوطلبان برای دریافت نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری خود بایستی شماره داوطلبی، شماره شناسنامه و سال تولد خود را وارد کنند و پس از وارد کردن عبارت امنیتی نتیجه خود را رویت کنند.
  • روش دوم جستجو براساس شماره پرونده و شماره شناسنامه: در این روش داوطلبان برای دریافت نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری خود بایستی شماره پرونده، شماره شناسنامه خود را وارد کنند و سپس پس از وارد کردن عبارت امنیتی نتیجه خود را رویت کنند.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 99 | مصاحبه

داوطلبان باید پس از رویت نتایج انتخاب رشته خود، درصورتی که حداقل در یکی از انتخاب‌هایشان دعوت به مصاحبه شدند، خود را برای مصاحبه دکتری آماده کنند. تاریخ‌های شرکت در مصاحبه آزمون دکتری توسط سازمان سنجش آموزش کشور، اعلام می‌شود و داوطلبانی که در حداقل یکی از کدرشته انتخابی‌شان، دعوت به مصاحبه شده اند، بایستی در تاریخ های اعلام شده، وارد سایت سنجش به نشانی اینترنتی “ sanjesh.org ” شده و کارت اعتباری ورود به مصاحبه را دریافت کنند.

بنابراین داوطلبان برای حضور در جلسه مصاحبه، ابتدا باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و با استفاده از اطلاعات ثبت نامی خود که بر روی کارت ورود به جلسه آزمون دکتری نیز ثبت شده است، کارت اعتباری مربوط به حضور در جلسه مصاحبه را خریداری کنند و همینطور فرم صلاحیت عمومی دکتری را نیز تکمیل نمایند.

لازم به ذکر است چنانچه داوطلبی در چند کدرشته محل دعوت به مصاحبه شده باشد باید برای هرکدام هزینه جداگانه پرداخت کرده و کارت اعتباری هرکدام را دریافت کند و خود را برای مصاحبه آن دانشگاه یا دانشگاه ها آماده نماید.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 99 | نکات پایانی

قبولی نهایی داوطلبان در آزمون دکتری در گرو قبولی در مصاحبه می‌باشد بنابراین داوطلبان پس از شرکت در مصاحبه باید منتظر اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری بمانند و چنانچه داوطلبی در مصاحبه کد رشته محلی پذیرفته نشود، باید سال دیگر در یک فرصت مجدد شانس خود را امتحان کند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

داوطلبانی که با استفاده از کد دسترسی انتخاب رشته آزمون دکتری در دانشگاه آزاد اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد کرده بودند، بایستی برای اطلاع از قبولی در مصاحبه کد رشته محل های انتخابی در دانشگاه آزاد به  سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.org ” مراجعه کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 99