سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاثیر سهمیه در آزمون نمونه دولتی 1400 – 1401

تحصیل در مدارس نمونه دولتی، به دلیل امکانات خوبی که به دانش آموزان ارائه می‌دهد، رویای بسیاری از محصلان در مقاطع مختلف می‌باشد. در سالهای اخیر نیز با توجه به افزایش متقاضیان و همینطور ظرفیت محدود مدارس نمونه دولتی، دانش آموزان به دنبال راه هایی برای ورود به این مدارس هستند. یکی از عواملی که در ورود دانش آموزان به مدارس نمونه دولتی تاثیر گذار است، سهمیه های شاهد، جانبازان و روستایی می‌باشد که در ادامه اطلاعاتی را پیرامون تاثیر سهمیه شاهد و جانبازان و روستایی در آزمون نمونه دولتی 1400 – 1401 ارائه می‌دهیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تاثیر سهمیه در آزمون نمونه دولتی 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: تاثیر سهمیه در آزمون نمونه دولتی 1400 – 1401

تاثیر سهمیه در آزمون نمونه دولتی 1400 – 1401

همانطورکه اشاه کردیم، در سالهای اخیر دانش آموزان و البته والدین آنها، به دنبال قبولی در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی هستند و سوالی که در مورد ورود به این مدارس وجود دارد، این است که چه سهمیه هایی در این مدارس موثر است و چه میزان در قبولی دانش آموزان، در این آزمون تاثیر گذار است.

در آزمون نمونه دولتی، سهمیه های شاهد، ایثارگران و روستایی موثر می‌باشد که در ادامه به ارائه اطلاعاتی پیرامون هرکدام از این سهمیه ها، پرداخته ایم،

 سهمیه شاهد و جانبازان

در آزمونهای برگزاری برای ورود به مدارس نمونه دولتی، سهمیه شاهد و سهمیه جانبازان موثر می‌باشد و می‌تواند در قبولی داوطلب تاثیرات مثبتی داشته باشد. آز آنجایی که ورود به مدارس نمونه دولتی در دو مقطع هفتم و نهم انجام می‌شود، بنابراین در ادامه میزان تاثیر این سهمیه را در دو مقطع بررسی کرده ایم.

سهمیه شاهد و جانبازان | ششم به هفتم

در سالهای اخیر شاهد حذف آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در مقطع هفتم بوده ایم و دیگر آزمونی برای مدارس نمونه دولتی از مقطع ششم به هفتم برگزار نمی‌گردد.

جذب در مدارس نمونه دولتی پایه هفتم براساس سوابق تحصیلی داوطلب صورت می‌پذیرد و دانش آموزان بایستی به صورت حضوری مراحل ثبت نام خود را در مدارس نمونه دولتی تکمیل کنند، بنابراین با توجه به این که مدارس نمونه دولتی در مقطع هفتم به صورت هیئت امنایی مدیریت می‌شود و داوطلبان نیز براساس سوابق تحصیلیشان در آن پذیرفته می‌شوند، سهمیه شاهد و جانبازان در این ورودی بی تاثیر است.

سهمیه شاهد و جانبازان | نهم به دهم

دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی نهم به دهم را دارند و می‌خواهند از سهمیه شاهد و جانبازان نیز استفاده کنند باید ضمن داشتن شرایط زیر، این نکات را نیز درنظر بگیرند.

  • دانش آموزی مشمول استفاده از سهمیه شاهد و سهمیه جانبازان در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 1400 – 1401 می‌باشد، که حداقل 70 درصد از نمره کل آخرین نفر قبولی در رشته و مدرسه ای که انتخاب کرده است را بدست آورده باشد.
  •  چنانچه داوطلبی 70 درصد از نمره آخرین فرد قبول شده در رشته و مدرسه انتخابی خود را بدست آورد و مجاز به استفاده از سهمیه شاهد و سهمیه جانبازان نیز باشد، بایستی اصل مدارکی که او را در این سهمیه قرار می‌دهد به مدرسه نمونه دولتی محل قبولی خود، ارائه دهد تا ضمیمه پرونده دانش آموز شود و برایش مشکلی پیش نیاد.
  • چنانچه داوطلبی مدارک مربوط به سهمیه شاهد و سهمیه جانبازان را به مدرسه محل قبولی ارائه و تحویل ندهد، قبولی او لغو خواهد شد.
  • 10 درصد از ظرفیت مدارس نمونه دولتی در دبیرستان های دوره دوم، به دانش آموزان با سهمیه شاهد و سهمیه جانبازان تعلق می‌گیرد.
  • چنانچه تعداد متقاضیان و پذیرفته شدگان با سهمیه شاهد و سهمیه ایثارگر بیش از ظرفیت یک مدرسه نمونه دولتی باشد، پذیرش دانش آموزان طبق الویت ها انجام خواهد شد؛ بدین صورت که در ابتدا الویت با فرزندان شاهد می‌باشد و پس از آن نیز الویت به ترتیب با  فرزندان جانباز 50 درصد به بالا و آزادگان با بیش از 3 سال سابقه اسارت، فرزندان جانباز 25 درصد تا 49 درصد و آزادگان با بیش از 6 ماه سابقه اسارت و فرزندام جانباز زیر 25 درصد و آزادگان با کمتر از 6 ماه سابقه اسارت می‌باشد.

تاثیر سهمیه در آزمون نمونه دولتی 1400 – 1401 | سهمیه روستایی

20 درصد از ظرفیت کل هر مدرسه نمونه دولتی به پذیرفته شدگان با سهمیه روستایی اختصاص دارد. دانش آموزانی که در مدارس روستایی تحصیل کرده اند، می‌توانند از سهمیه روستایی در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی استفاده کنند، در صورتی که دارای شرایط زیر بوده و به نکات گفته شده در متن زیر نیز توجه داشته باشند.

  • دانش آموزانی در آزمون ورودی مدرسه نمونه دولتی مشمول سهمیه روستایی می‌باشند که محل تحصیل دانش آموز در پایه های هشتم و نهم مدارس روستایی باشد
  • دانش آموزان در صورتی می توانند از این سهمیه استفاده کنند که در آزمون ورودی حداقل 50 درصد نمره کامل را بدست آورده باشند
  • دانش آموزانی که می‌خواهند از سهمیه مناطق روستایی استفاده کنند، بایستی توجه داشته باشند که در هنگام ثبت نام، سهمیه مدارس روستایی را انتخاب کنند تا این سهمیه، در صورتی که واجد شرایط باشند، برایشان اعمال شود، چنانچه داوطلبی نسبت به انتخاب سهمیه مدارس روستایی اقدام نکند، این سهمیه برایش اعمال نخواهد شد.

سهمیه شهری

  • 70 درصد از ظرفیت هر مدرسه نمونه دولتی به سهمیه شهری اختصاص دارد.
  • سهمیه شهری در نتیجه قبولی داوطلب تاثیر مثبتی ندارد و یک امتیاز مثبت محسوب نمی‌شود.
  • سهمیه شهری که بیشترین ظرفیت را نیز به خود اختصاص داده است، بدین صورت است که؛ چنانچه داوطلبی، سهمیه شاهد، جانبازان و روستایی نداشته باشد، دارای سهمیه شهری است.
  • چنانچه 30 درصد از ظرفیت هر مدرسه نمونه دولتی که قرار بر تکمیل آن با سهمیه شاهد، جانبازان و روستایی بوده است، تکمیل نشود؛ با داوطلبان سهمیه شهری تکمیل خواهد شد. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه ثبت نام آزمون دکتری آزاد 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: تاثیر سهمیه در آزمون نمونه دولتی 1400 – 1401