سفارش تبلیغ
صبا ویژن

منابع آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 1400 – 1401

مدارس نمونه دولتی در دو مقطع متوسطه اول و دوم اقدام به پذیرش دانش آموزان می‌نمایند. رقابت تنگاتنگی بین متقاضیان این مدارس وجود دارد. اما در نهایت کسانی موفق به تحصیل در این مدارس می‌شوند که در آزمون ورودی موفق تر عمل نمایند. لازمه شرکت در آزمون ورودی، اطلاع از منابع آزمون است. از این رو اطلاعات جامع در رابطه با منابع آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 1400 – 1401 در ادامه ارائه می‌شود.

 

برای دریافت مشاوره در منابع آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: منابع آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 1400 – 1401

منابع آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 1400 – 1401

گزینش مدارس نمونه دولتی در مقطع متوسطه اول براساس سوابق تحصیلی است و آزمونی جهت انتخاب دانش آموزان برگزار نمی‌شود. اما گزینش دانش آموزان پایه نهم براساس نمرات اکتسابی آنها از آزمون نمونه دولتی  است. این آزمون به صورت هماهنگ در تمام استان‌ها برگزار می‌شود. اما نتایج آزمون در هر استانی به صورت مجزا اعلام می‌گردد.

شرکت در هر آزمونی بدون اطلاع از منابع آن آزمون، نمی‌تواند منجر به حصول نتیجه مطلوب شود. لذا اطلاع از مواد درسی مطرح شده در آزمون و منابع طرح سوالات ضروری است. در ادامه منابع آزمون نمونه دولتی نهم جهت سهولت دسترسی داوطلبان  اطلاع رسانی می‌شود.

مواد درسی آزمون

برای کلیه داوطلبان ضروری است از مواد درسی موجود در آزمون مطلع شوند. برنامه ریزی تحصیلی و انتخاب منابع مطالعاتی صحیح بدون اطلاع از مواد درسی غیرممکن است. همچنین میزان تاثیر دروس مختلف در نتیجه آزمون یکسان نیست. به عبارت دقیق تر هر درس در آزمون دارای ضریب می‌باشد. قطعا داوطلبان باید برای دروس با ضریب بیشتر وقت زیادتری صرف نمایند. مواد درسی و ضریب آنها در آزمون از این قرار است:

  • پیام های آسمانی با ضریب اثرگذاری 2
  • فارسی با ضریب تاثیر 2
  • عربی با ضریب تاثیر 1
  • مطالعات اجتماعی شامل تاریخ، جغرافیا و مدنی با ضریب تاثیر 1
  • زبان انگلیسی با ضریب اثرگذاری 1
  • علوم تجربی با ضریب اثرگذاری 2
  • ریاضیات با ضریب تاثیر 3

منابع و تعداد سوالات آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 1400 – 1401

منابع اصلی طرح سوالات آزمون کتب درسی پایه هشتم و نهم می‌باشد. تعداد سوالات هر درس موجود در آزمون متغییر است. در جدول زیر تعداد سوالات و منابع اعلامی برای آزمون عنوان می‌گردد.

 

سوال دروس پیام‌های آسمانی برای داوطلبان مسلمان از بخش مشترک بین اهل تسنن وتشیع طرح می‌شود. اقلیت های دینی باید به سوالات طرح شده از کتاب تعلیمات ادیان الهی و اخلاق ویژه اقلیت های دینی پاسخگو باشند.

منابع آزمون نمونه دولتی نهم | معرفی منابع مطالعاتی

منابع اصلی آزمون در جدول  فوق عنوان شده اند. اما از آنجا که متقاضیان شرکت در این آزمون زیاد هستند، توصیه می‌شود داوطلبان از منابع کمک درسی نیز بهره گیری نمایند. انتخاب منابع کمک درسی در بازار کنونی کتاب کشور، دارای پیچیدگی های زیادی است. چنانچه داوطلبی منابع مناسبی را برای مطالعه انتخاب نماید، شانس موفقیت خود را در آزمون بالا خواهد برد. از این رو مشورت با اهل فن در این زمینه بسیار حیاتی است. مشاوران خبره مرکز مشاوره تحصیلی دانتل آماده پاسخگویی به سوالات داوطلبان در این رابطه هستند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

شرایط لازم برای شرکت در آزمون نمونه دولتی نهم

متقاضیان شرکت در این آزمون باید شرایط زیز را احراز نموده باشند:

  • متقاضیان باید تابعیت ایرانی داشته باشند.
  • مشغول به تحصیل در پایه نهم باشند.
  • معدل پایه نهم آنان بالای 17 باشد.
  • ممکن است در محدوده محل سکونت داوطلب دو مدرسه نمونه دولتی وجود داشته باشد. در این صورت داوطلبان می‌توانند نام هر دو مدرسه را در فرم خود درج نمایند.
  • برای دانش آموزان عشایری که کوچ رو هستند، امکان ثبت نام در هر مدرسه ای وجود دارد.
  • متقاضیان ورود به هنرستان های فنی حرفه ای نمونه دولتی، می‌توانند بدون درنظر گرفتن منطقه سکونت خود فرم را تکمیل نمایند.

نکات مهم:

  1. این آزمون به صورت تستی برگزار می‌شود.
  2. برای آزمون نمره منفی لحاظ می‌گردد.
  3. هر پاسخ صحیح داوطلب باعث افزوده شدن 3 امتیاز به نمره وی خواهد شد.
  4. هر پاسخ نادرست باعث کسر 1 امتیاز از مجموع نمرات داوطلب می‌گردد.
  5. طول زمان برگزاری آزمون 120 دقیقه است.
  6. تعداد کل سوالات آزمون 100 سوال است.

برای دریافت مشاوره در زمینه منابع آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: منابع آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 1400 – 1401