سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اعتراض به نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی

هر ساله برای ورود به دوره جدید دبیرستان،  تعداد زیادی از دانش آموزان ممتاز را گزینش می کنند. دانش آموزان با شرکت در آزمون مدارس نمونه دولتی شانس خود را برای ورود به مدارس نمونه دولتی امتحان میکنند. پس از اعلام نتایج، در صورتی که نسبت به نتیجه خود اعتراضی دارید، می توانید با مراجعه به سامانه azmoon.medu.ir اعتراض خود را ثبت کنید. برای ثبت نام در آزمون باید حد نصاب معدل را در پایه نهم بدست آورید. برای اطلاع کامل از شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی پیشنهاد می شود مقاله مربوطه را مطالعه کنید. در ادامه این مطلب ، قصد داریم که به زمان و نحوه ثبت اعتراض به نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی بپردازیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتراض به نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: اعتراض به نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی

زمان و نحوه ثبت اعتراض به نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی

آزمون مدارس نمونه دولتی بدلیل شرایط پیش آمده امسال به 20 تیرماه تغییرکرده است. همانطور که می دانید ،  شرط تحصیل در مدارس نمونه دولتی ، قبولی در آزمون مدارس نمونه دولتی می باشد. داوطلبانی که به نتایج خود اعتراض دارند ، می­توانند از اواخر مرداد ماه با مراجعه به سایت آموزش و پرورش استان خود، اعتراض خود را ثبت نمایند.

داوطلبان آزمون مدارس نمونه دولتی می توانند با داشتن کد رهگیری و کد ملی خود وارد سایت آموزش و پرورش استان مورد نظر شده و اعتراض خود را ثبت کنند. دقت داشته باشید که کد رهگیری در زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی در اختیار شما قرار می­گیرد. همچنین برای مشاهده نتیجه اعتراض ، می بایست در زمان اعلام شده ، با ورود به سایت آموزش و پرورش استان خود نتیجه اعتراض را مشاهده کنید. اگر نتیجه اعتراض برای شما در سایت مشخص نشده باشد، باید به اداره آموزش و پرورش منطقه خود مراجعه کنید.

مدارسی که بعد از جذب دانش­ آموزان پذیرفته شده، هنوز ظرفیت خالی در کلاس ها برای پذیرش دانش­ آموز را داشته باشند، در مرحله تکمیل ظرفیت، دانش­ آموزان متقاضی را ثبت نام می کنند که استفاده از گزینه تکمیل ظرفیت مدارس نمونه دولتی می تواند امکان قبولی را برای رد شدگان این آزمون فراهم کند.

زمان ثبت درخواست انتقال مدارس نمونه دولتی

ممکن است تا زمان اعلام نتایج قبول شدگان در آزمون مدارس نمونه دولتی، محل سکونت دانش ­آموز تغییر کند. در این صورت دانش­ آموزانی که در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی قبول شده­ اند، می­توانند درخواست انتقالی خود را در صورت نیاز در سایت آموزش و پرورش استان ثبت نمایند. البته باید در مدرسه ی مورد نظر، ظرفیت خالی برای رشته وجود داشته باشد. ولی این شرایط برای درخواست انتقالی مدارس نمونه دولتی کافی نیست. بلکه داوطلب باید حداقل نمره امتیاز آخرین فرد قبولی در مدرسه ای که قصد تحصیل در آن دارد را گرفته باشد. بعد از اینکه درخواست دانش­آموز در سایت ثبت و با آن موافقت شد، قبولی در مدرسه قبلی لغو شده و دیگر امکان اعتراض وجود ندارد. پس باید در مرحله ثبت انتقالی دقت کافی داشته باشیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتراض به نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: اعتراض به نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی