سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زمان برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی 1400 – 1401

وزارت آموزش و پرورش کشور هرساله طی ابلاغ بخشنامه به آموزش و پرورش استان ها، آزمونی را تحت عنوان آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی برای دانش آموزان برگزار می‌کند. تمامی دانش آموزانی که قصد ورود به مدارس نمونه دولتی را دارند، بایستی ضمن تکمیل فرم اینترنتی مربوط به ثبت نام نمونه دولتی، در تاریخ های اعلام شده نیز در جلسه این آزمون حضور داشته باشند. به همین منظور در ادامه این مطلب به زمان برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی 1400 – 1401 می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: زمان برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی 1400 – 1401

آزمون مدارس نمونه دولتی 1400 – 1401

مدارس نمونه دولتی به دلیل اینکه امکانات ویژه ای در اختیار دانش آموزان قرار می‎دهند، بسیار مورد توجه والدین و دانش آموزان هستند. به دلیل ظرفیت محدود و تقاضای بالا قبولی در آزمون این مدارس نیازمند تلاش و مطالعه است.

ورود به مدارس نمونه دولتی در مقطع ششم برای ورود به مقطع هفتم و در مقطع نهم برای ورود به مقطع دهم امکان پذیر است که در ادامه در مورد هرکدام به اختصار توضیحاتی ارائه کرده ایم.

زمان برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی 1400 | ششم به هفتم

طی سالهای اخیر آزمون ورود به مدارس نمونه دولتی در مقطع ششم برای ورود به مقطع هفتم حذف گردیده است و پذیرش در این مدارس براساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد.

بنابراین تمامی متقاضیان بایستی درنظر داشته باشند که آزمون ورود به مدارس نمونه دولتی در مقطع هفتم حذف گردیده است. این مدارس به صورت هیئت امنایی مدیریت می‌شوند و چنانچه داوطلبی می‌خواهد وارد این مدارس شود باید بصورت حضوری به این مدارس مراجعه کند و همانند دیگر مدارس مراحل ثبت نام را طی کند.

از آنجایی که پذیرش در این مدارس براساس سوابق تحصیلی داوطلبان خواهد بود، چنانچه مشکلی نداشته باشند می‌توانند فرآیند ثبت نام خود را تکمیل کرده و وارد این مدارس شوند.

زمان برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی 1400 | نهم به دهم

بنابراین طبق توضیحات بالا می‌توانیم نتیجه بگیریم که آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی فقط در مقطع نهم و برای ورود به مقطع دهم برگزار می‌شود.

آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی به صورت مستقل از آزمون تیزهوشان برگزار می‌شود، همانطورکه اشاره کردیم قبولی در آن نیز کار چندان آسانی نخواهد بود.

تمامی دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 1400 – 1401 را دارند، بایستی در زمان های اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش استان محل سکونت خود، به سایت ثبت نام آزمون نمونه دولتی اختصاصی استان مراجعه کنند. و پس از دریافت و مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون نمونه دولتی، فرم اینترنتی مخصوص به ثبت نام این آزمون را تکمیل کنند.

پس از تکمیل روند ثبت نام، داوطلبان بایستی در روزهای نزدیک به برگزاری آزمون که از سوی آموزش و پرورش هر استان اعلام می‌شود، کارت ورود به جلسه خود را تهیه و در جلسه آزمون به همراه داشته باشند.

زمان برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی 1400 – 1401

طی سالهای گذشته آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی ابتدای فصل تابستان و در اواسط تیرماه برگزار می‌گردید. در سال آینده نیز احتمالا آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 1400 – 1401 در همین بازه برگزار شود و یا به دلایل مجازی شدن آموزش‌ها به زمان دیگری موکول شود. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

تاکنون اطلاعیه ای مبنی بر زمان برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی 1400 – 1401 از سوی وزارت آموزش و پرورش منتشر نشده است اما به محض دریافت اخبار جدید، این مقاله نیز بروزرسانی خواهد شد.

برای دریافت مشاوره در زمینه برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: زمان برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی 1400 – 1401