سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیش ثبت نام اول ابتدایی مدارس شاهد 1400 – 1401

انتخاب مدرسه برای کودکی که برای اولین بار می‌خواهد وارد فضای مدرسه شود، از دغدغه‌های خانواده‌ها می‌باشد. به همین دلیل خیلی ها به سراغ مدارس شاهد که از لحاظ امکانات آموزشی و همینطور از لحاظ مدیریت و اهمیت به مسائل تربیتی خوب عمل کرده است، می‌روند. ثبت نام مدارس شاهد برای مقطع اول ابتدایی تحت شرایط خاصی صورت می‌گیرد که بهتر است اولیا و دانش آموزان پیش از ثبت نام از آنها مطلع باشند. در راستای این توضیحات مطالبی را پیرامون پیش ثبت نام اول ابتدایی مدارس شاهد 1400 – 1401 ارائه کرده ایم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه پیش ثبت نام اول ابتدایی مدارس شاهد 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: پیش ثبت نام اول ابتدایی مدارس شاهد 1400 – 1401 

ثبت نام مدارس شاهد 

بسیاری از خانواده ها برای انتخاب مدرسه برای دانش آموز کلاس اول ابتدایی خود، بسیار حساسیت به خرج می‌دهند و انتخاب مدرسه مناست برای فرزندانشان دغدغه آنهاست. مدلرس شاهد در سال‌های فعالیتش توانسته خدمات آموزشی و مدیریتی خوبی را به دانش آموزان ارائه دهد از این رو انتخاب مناسبی برای شروع تحصیل می‌باشد.

دانش آموزان برای ورود به مدارس شاهد نیازی به شرکت در هیچ آزمونی را ندارند، چرا که مدارس شاهد آزمون ورودی برگزار نمی‌کنند، اما پذیرش دانش آموز را تحت شرایط خاصی انجام می‌دهند. مدارس شاهد درابتدا به منظور ایجاد بستری برای دانش آموزانی که از سهمیه شاهد یعنی خانواده شهدا و فرزندان آزادگان و جانبازان 50 درصد و بالاتر برخوردار بودند تاسیس شد اما از آنجایی که با گذشت زمان تعداد این دانش آموزان کاهش پیدا کرد و ظرفیت ها خالی ماند به همین دلیل مدارس شاهد اقدام به جذب دانش آموزان غیرشاهد تحت شرایط خاصی کردند.

دانش آموزان غیر شاهد با اولویت ایثارگری و غیر ایثارگر، چنانچه واجد شرایط ورود به مدارش شاهد باشند، می‌توانند در تمامی مقاطع  ابتدایی، دوره متوسطه اول ودوره متوسطه دوم وارد این مدارس شوند.

زمان پیش ثبت نام اول ابتدایی مدارس شاهد 1400 – 1401

ثبت نام مدارس شاهد برای مقاطع تحصیلی مختلف، در بازه های زمانی متفاوتی انجام می‌شود. دانش آموزانی که قصد ثبت نام در مقطع اول ابتدایی 1400 – 1401 را دارند، پیش بینی می‌شود بتوانند از اوایل خرداد پیش ثبت نام خود را از طریق سامانه سجا انجام دهند. پس از اعلام نتایج اولیه در اواسط خردادماه، چنانچه شرایط لازم را برای ثبت نام در مدارس شاهد داشته باشند، بایستی در اواخر خرداد ماه، مدارک خود را برای قطعی کردن ثبت نام به صورت حضوری به مدرسه موردنظرشان ارائه دهند.

لازم است اشاره کنیم که اعلام نتایج نهایی و تعیین وضعیت داوطلب جهت قطعی شدن ثبت نام آنها در مدارس شاهد اواخر خرداد و یا اوایل تیر مشخص خواهد شد.

اولیا گرامی و دانش آموزان باید توجه داشته باشند که زمان های اعلام شده مربوط به سال گذشته بوده است و تاکنون زمان دقیق ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401 مشخص نگردیده است، اما به محض دریافت اخبار جدید مطالب این قسمت از مقاله بر اساس زمان دقیق ثبت نام مدارس شاهد بروزرسانی خواهد شد.

دفترچه پیش ثبت نام اول ابتدایی مدارس شاهد 1400 – 1401

تمامی اولیا که قصد دارند دانش آموزشان را در مقطع اول ابتدایی در مدارس شاهد، ثبت نام کنند در ابتدا بایستی بدانند که فرزندشان واجد شرایط ورود به مدارس شاهد می‌باشند یا خیر. برای این امر می‌توانند دفترچه ای را که با عنوان دفترچه پیش ثبت نام مدارس شاهد از سوی سامانه سجا دراختیار خانواده‌ها، قرار می‌گیرد را دریافت و به دقت مندرجات آن را که شامل اطلاعاتی از جمله جدول زمان بندی ثبت نام اول ابتدایی، مراحل ثبت نام در مقطع اول ابتدایی، شرایط و ضوابط ثبت نام، نحوه امتیاز بندی و بررسی الویتها می‌باشد را مطالعه کنند.

جزئیات دفترچه پیش ثبت نام مدارس شاهد

دانش آموزان برای ورود به مدرسه شاهد بایستی یکسری شرایط عمومی و اختصاصی داشته باشند. طبق دفترچه تمامی دانش آموزان شاهد وغیرشاهد که می‌خواهند وارد این مدارس شوند بایستی از یکسری شرایط عمومی برخوردار باشد که ادامه لیست این شرایط را آورده ایم.

  • تمامی دانش آموزان بایستی از صلاحیت اخلاقی و رفتاری برخوردار باشند.
  • دانش آموزان دختر و پسر ملزم به رعایت شئونات اسلامی و البته پوشش اسلامی می‌باشند. لازم است اشاره کنیم که دانش آموزان دختر بایستی حجاب برتر داشته باشند.
  • خانواده‌ای که دانش آموز در آن رشد و تربیت یافته بایستی به شئونات و ارزش های اسلامی و تربیت بدنی پایبند باشند.
  • دانش آموزان بایستی تمامی مقررات و آئین نامه انضباطی و تربیتی را رعایت بفرمایند.
  • داوطلبان بایستی مدرسه شاهدی را انتخاب کنند که در محدوده محل سکونتشان قرار دارد.

لازم است اشاره کنیم هر دانش آموز غیر شاهد با توجه به امتیازی که برخوردار است طبق جدول امتیاز بندی مدرسه شاهد، امتیازی را دریافت خواهد کرد و قبولی نهایی آنها وابسته به امتیازی است که کسب می‌کنند و در واقع هر داوطلبی امتیاز بیشتری کسب کند، در الویت ثبت نام مدارس شاهد خواهد بود.

امتیازاتی که می‌تواند در قبولی داوطلبان غیرشاهد جهت ثبت نام در مدارس شاهد موثر باشد؛ شامل اولویت‌های ایثارگری، امتیازات مربوط به حافظان قرآن کریم، امتیاز فرزندان کارمندان رسمی و پیمانی آموزش پرورش و شاغل در طرح شاهد و …. است.

چنانچه داوطلبان در زمان پیش ثبت نام مقطع اول ابتدایی امتیازات خود را ذکر کنند، در صورت کسب امتیاز بایستی برای قطعی کردن ثبت نام، مدارک خود را جهت صحت ادعای خود به مدرسه موردنظر ارائه دهند.

بخوانید: ثبت نام میان پایه مدارس شاهد 1400

نحوه پیش ثبت نام اول ابتدایی مدارس شاهد 1400 – 1401

متقاضیان ورود به مدارس شاهد در مقطع اول ابتدایی در دو دسته قرار دارند، دسته اول دانش آموزانی هستند که دارای سهیمیه شاهد می‌باشند و از یکی از سهمیه های فرزندان شهدا، آزادگان و جانبازان 50% و بالاتر برخوردارند که برای این دسته از دانش آموزان پیش ثبت نام معنا ندارد و ثبت نام اولیه آنها قطعی تلقی خواهد شد چراکه اکثر ظرفیت مدارس شاهد به این دسته از داوطلبان اختصاص دارد.

دسته دوم دانش آموزانی هستند که سهمیه شاهد ندارد و دارای اولویت‌های ایثارگری و سایر اولویت ها شامل امتیازات مربوط به حافظان قرآن، امتیازات مربوط به افرادی که مقام اول تا سوم را در مسابقات سالانه قرآن کریم و نهج البلاغه و همینطور مسابقات فرهنگی، ورزشی و علمی کسب کرده اند و … می‌باشد. این دانش آموزان بایستی فرم پیش نویس ثبت نام اولیه خود را در سامانه سجا تکمیل کنند و چنانچه امتیاز لازم را کسب کنند بایستی برای قطعی کردن ثبت نام خود در این مدارس اقدام کنند.

نحوه پیش ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی | دانش آموزان شاهد

شانس قبولی داوطلبانی که از سهمیه شاهد برخوردار هستند، برای مقطع اول ابتدایی مدارس شاهد بسیار بالا است. به طوری که داوطلبانی که دارای یکی از سهمیه های شاهد شامل فرزندان شهدا، آزادگان و جانبازان 50 درصد و بالاتر باشند، بایستی در موعد مقرر جهت ثبت نام در مقطع اول ابتدایی به سامانه سجا امور شاهد و ایثارگران به نشانی اینترنتی “ saja.medu.ir ” مراجعه کنند و جهت ثبت نام اینترنتی اقدام کنند.

چنانچه داوطلبان ثبت نام اینترنتی خود را با موفقیت انجام داده باشند، بایستی در تاریخ های اعلام شده از سوی سامانه سجا، مدارک مربوط به خود و همینطور مدارک مربوط به سهمیه ای که استفاده کرده اند را همراه یکی از اولیا خود تحویل مدرسه دهند و ثبت نام خود را قطعی نمایند.

نحوه پیش ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی | دانش آموزان غیر شاهد

همانطورکه پیشتر نیز اشاره کردیم، ثبت نام دانش آموزان غیر شاهد در مدارس شاهد در دو مرحله تکمیل فرم پیش ثبت نام به عنوان مرحله موقت و کسب امتیاز و ارائه مدارک به مدرسه شاهد مورد نظر به عنوان مرحله قطعی، انجام می‌شود.

داوطبان برای انجام ثبت نام موقت و تکمیل فرم پیش ثبت نام بایستی به سامانه سجا مراجعه کنند و دفترچه راهنمای پیش ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401 را دریافت نمایند و چنانچه طبق مندرجات دفترچه نامبرده واجد شرایط بودند، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مرحله تکمیل فرم پیش ثبت نام

داوطلبان غیر شاهد برای تکمیل فرم پیش ثبت نام و ثبت نام موقت خود، طبق مراحل زیر پیش بروند.

  • مرحله اول: داوطلبان بایستی به سامانه سجا به نشانی اینترنتی “ saja.medu.ir ” مراجعه کنند و در قسمت تکمیل فرم پیش ثبت نام مدارس شاهد بر روی گزینه ” ورود دانش آموزان ” کلیک کنند.

 

  • مرحله دوم: داوطلبان در این مرحله بایستی در صفحه ایجاد شده، کد ملی و شماره سریال شناسنامه خود را وارد کنند.
  • مرحله سوم: در این مرحله اطلاعات شناسایی دانش آموز نمایش داده می‌شود که بایستی پس از بررسی این اطلاعات بر روی گزینه ” تایید ” کلیک کنند.
  • مرحله چهارم: فرمی برای دانش آموزان نمایش داده می‌شود که بایستی در فیلدهای مربوطه، استان و منطقه محل سکونت، آدرس، کد پستی، نام شهر، شماره تلفن ثابت و شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” تایید ” کلیک کنند.
  • مرحله پنجم: در این مرحله فرم جدیدی نمایش داده خواهد شد که بایستی اطلاعات والدین دانش آموز شامل نام، کد ملی و کد پرسنلی پدر و مادر است را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” تایید ” کلیک نمایند.
  • مرحله ششم: دانش آموزان بایستی در این مرحله، مدرسه خود را انتخاب کرده و تایید نمایند.
  • مرحله هفتم: پس از این اقدامات، فرم امتیاز بندی برای داوطلب نمایش داده می شود که داوطلبان  بایستی با توجه به الویت هایی که دارند، فرم را تکمیل و سپس بر روی گزینه ” اطلاعات ایثارگری ام را تایید می کنم ” کلیک نمایند.
  • مرحله هشتم: در مرحله آخر، فرم پیش ثبت نام دانش آموز طبق اطلاعاتی که وارد کرده است، نمایش داده می شود که چنانچه اطلاعات صحیح بود باید بر روی گزینه ” تایید ” کلیک کنند و سپس رسید ثبت نام خود را دریافت کنند.

اعلام نتایج فرم پیش ثبت نام مدارس شاهد 

تمامی دانش آموزانی که قصد ورود به مدرسه شاهد را در مقطع اول ابتدایی داشته و طبق مراحل گفته شده در متن فوق، فرم پیش ثبت نام مدارس شاهد را تکمیل کرده باشند، می‌توانند پس از یک بازه زمانی یک تا دو هفته پس از ثبت نام، مجدد به سامانه سجا مراجعه کنند و نتایج خود را دریافت کنند.

دانش آموزانی که طبق اعلام نتایج اولی، امتیاز لازم را برای ورود به مقطع ابتدایی در مدارس شاهد کسب کرده باشند، بایستی برای قطعی کردن ثبت نام خود به صورت حضوری به مدرسه مورد نظر مراجعه کنند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پیش ثبت نام اول ابتدایی مدارس شاهد 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: پیش ثبت نام اول ابتدایی مدارس شاهد 1400 – 1401