سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان 1400 – 1401

آزمون تیزهوشان توسط مرکز ملی پرورش استعداد درخشان هر ساله و برای دو مقطع تحصیلی برگزار می‌شود. داوطلبانی که در مقاطع ششم و نهم هستند، می‌توانند در این آزمون ها شرکت کنند. نکته ای که داوطلبان بایستی درنظر داشته باشند؛ اینست که این آزمون چه زمانی برگزار می‌شود تا باتوجه به آن برنامه ریزی کنند و به آمادگی خوبی برای شرکت در جلسه آزمون برسند. به همین منظور در ادامه این مطلب به ارائه اطلاعاتی پیرامون زمان برگزاری آزمون تیزهوشان 1400 – 1401 می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان برگزاری آزمون تیزهوشان 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: زمان برگزاری آزمون تیزهوشان 1400 – 1401

آزمون تیزهوشان 1400 – 1401

مدارس تیزهوشان به دلیل ارائه امکانات ویژه و برخورداری از اساتید برجسته و با تجربه و سایر امکانات برجسته مثل آزمایشگاه طرفداران زیادی در بین دانش آموزان در مقاطع مختلف دارد. سازمان ملی پرورش استعداد درخشان یا همان سمپاد نیز برای جذب دانش آموزان با استعداد از بین تمامی دانش آموزان در حال تحصیل در مدارس مختلف، اقدام به برگزاری آزمون ورودی مدارس تیزهوشان می‌نماید.

تمام دانش آموزان می‌توانند دوبار در طول تحصیل خود در آزمون تیزهوشان شرکت کنند؛ چراکه این آزمون یکبار در مقطع ششم و برای ورود به مقطع هفتم و یکبار در مقطع نهم برای ورود به مقطع دهم، شرکت کنند.

دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان در هر دو مقطع دارند بایستی ثبت نام تیزهوشان خود را در سایت مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و سامانه همگام مدارس نهایی کرده و هزینه مربوط به آن را پرداخت کنند و سپس با اطلاع از زمان برگزاری آزمون تیزهوشان، در جلسه نیز حضور داشته باشند.

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم 1400 – 1401 

تما‌می متقاضیانی که از طریق درگاه ورود به آزمون های وزارت آموزش و پرورش و سمپاد پایه هفتم ثبت نام خود را تکمیل کرده اند بایستی در تاریخ های اعلام شده از سوی سازمان ملی پرورش استعداد درخشان در جلسه آزمون حضور داشته باشند.

لازمه ورود و شرکت در جلسه آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم، کارت ورود به جلسه می‌باشد، به طوری که اگر داوطلبان کارت ورود به جلسه خود را دراختیار نداشته باشند نمی‌توانند در جلسه آزمون شرکت کنند و از ورود آنها ممانعت به عمل خواهد آمد.

چند روز پیش از برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم، تمامی شرکت کنندگان می‌توانند به سامانه و درگاه ورودی آزمون های ورودی وزارت آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی “ azmoon.medue.ir ” مراجعه کرده و از طریق سمپاد هفتم کارت ورود به جلسه خود را تهییه کنند.

طی سالهای گذشته آزمون تیزهوشان ششم به هفتم اوایل اردیبهشت ماه برگزار شد. پیش بینی می‌شود سال آینده نیز، آزمون تیزهوشان در این بازه زمانی برگزار شود اما باید توجه نیز داشت به دلیل شیوع وبروس کرونا، بایستی منتظر اعلام زمان قطعی برگزاری این آزمون باشیم.

بخوانید: زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400

داوطلبان بایستی توجه داشته باشند، تاکنون اطلاعات دقیقی از زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400 – 1401 منتشر نگردیده است، اما به محض دریافت اخبار جدید، مطالب این مقاله نیز بروزرسانی خواهد شد.

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم 1400 – 1401

متقاضیان شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم نیز همانند داوطلبان آموزن تیزهوشان هفتم ابتدا بایستی به درگاه ورود به آزمون های وزارت آموزش و پرورش و سمپاد پایه دهم، مراجعه کنند و ثبت نام خود را در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400 – 1401  نهایی کنند.

تمامی این شرکت کنندگان بایستی در تاریخ های اعلام شده از سوی سازمان ملی پرورش استعداد درخشان نیز در جلسه آزمون حضور داشته باشند و البته پیش از حاضر شدن در جلسه کارت ورود به جلسه خود را نیز همراه کنند.

بخوانید: زمان برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400

داوطلبان بایستی توجه داشته باشند، تاکنون اطلاعات دقیقی از زمان برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 – 1401 منتشر نگردیده است، اما به محض دریافت اخبار جدید، مطالب این مقاله نیز بروزرسانی خواهد شد.

کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان 1400 – 1401

همانطورکه گفته شد، داوطلبان بایستی برای ورود به جلسه آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم، کارت ورود به جلسه را همراه خود داشته باشد، چراکه نداشتن کارت ورود به جلسه به معنای نداشتن مجوز برای شرکت در آزمون می‌باشد و مراقبان از این کارت جهت شناسایی داوطلبان استفاده می‌کنند.

البته لازم است اشاره کنیم داوطلبانی که در مرحله اول، فرم ثبت نام خود را تکمیل کرده اند و پس از آن نیز هزینه مربوط به آزمون تیزهوشان پایه ثبت نامی خود را پرداخت کرده اند، می‌توانند بدون هیچ مشکلی کارت ورود به جلسه خود را برای شرکت در آزمون تیزهوشان 1400 – 1401 دریافت کنند.

بخوانید: کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان 1400

زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه | ششم به هفتم

همانطورکه گفته شد کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان طبق روال سالهای گذشته یک هفته قبل از برگزاری آزمون تیزهوشان قابل دریافت می‌باشد. داوطلبان می‌توانند با اطلاع از زمان برگزاری آزمون تیزهوشان، نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود نیز اقدام کنند و کافی است طبق مراحل زیر پیش بروند. برای اطلاع زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان 1400 کلیک کنید.

  • مرحله اول: تمامی شرکت کنندگان برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان خود بایستی به سامانه و درگاه ورودی آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی  ” azmoon.edue.ir ” مراجعه نمایند.
  • مرحله دوم: داوطلبانی که در آزمون ششم به هفتم ثبت نام کرده اند بایستی بر روی گزینه ” سمپاد هفتم ” و داوطلبانی که در آزمون نهم به دهم ثبت نام کرده اند بایستی بر روی گزینه ” سمپاد دهم ” کلیک کنند.
  • مرحله سوم: در این مرحله بایستی در کادرهای مربوطه ” کد ملی ” و ” رمز ورود همگام ” خود را وارد کنند.
  • مرحله چهارم: در صفحه ایجاد شده، کافی است بر روی لینک فعال ” دریافت کارت ورود به جلسه ” کلیک کنید.

بخوانید: نحوه ی دریافت کارت ورود به جلسه تیزهوشان 1400

تاکنون لینک مربوط به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان مقاطع هفتم و دهم، فعال نشده است اما به محض دریافت اخبار جدید و فعال شدن لینک دریافت کارت ورود به جلسه در ایام نزدیک به برگزاری آزمون تیزهوشان، راهنمای تصویری را نیز به مطالب فوق اضافه خواهیم کرد.

نکته

  • چنانچه داوطلبان کارت ورود به جلسه خود را دریافت کردند بایستی تمامی مشخصات و مندرجات آن را به دقت بررسی کنند تا با اطلاعات شناسنامه ای و ثبت نامی آنها هیچگونه تفاوتی نداشته باشد و مطابق با مشخصات هر داوطلب باشد.
  • چنانچه داوطلبان در کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان خود، متوجه مغایرتی با مشخصات خود شدند بایستی نسبت به رفع نقص موجود در کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند.
  • داوطلبان با توجه به مندرجات کارت ورود به جلسه خود می‌توانند آدرس حوزه ای که بایستی در آن حضور داشته باشند را دریافت کنند و از آدرس مکان برگزاری آزمون تیزهوشان مطلع شوند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان برگزاری آزمون تیزهوشان 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: زمان برگزاری آزمون تیزهوشان 1400 – 1401