سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین رتبه و تراز قبولی رشته حقوق 98-99

پرطرفدارترین رشته در میان رشته های ارائه شده در شاخه علوم انسانی، رشته حقوق است. پذیرفته شدن در این رشته ی  پر متقاضی، هدف تحصیلی بسیاری از شرکت کنندگان آزمون سراسری است. رتبه های برتر در کنکور سراسری علوم انسانی جذب این رشته می شوند. افرادی که با اراده قوی و تلاش های منسجم و برنامه ریزی به موقع و دقیق حائز رتبه های بالای کنکور شده اند. قطعا این افراد برای موفقیت خود از منابع اطلاعاتی معتبری برخورداند که از آن میان می توان به تراز و رتبه پذیرفته شدگان سال قبل اشاره کرد.تراز و رتبه قبولی حقوق چند است؟ این سوالی است که بیشتر داوطلبان در جستجوی پاسخ درخور برای آن هستند. ما در این مقاله در جهت کمک به داوطلبان ،پاسخ این سوال را رائه می دهیم.

داوطلبانی که به دنبال اطلاعات دقیق تر و کامل تری از کارنامه های قبولی و رتبه  و تراز قبولی حقوق هستند می توانند با تیم مشاوره ،برنامه ریزی و انتخاب رشته مرکز مشاوره تحصیلی دانتل از طریق شماره تلفن 02126295595 تماس حاصل نمایند.

منبع: آخرین رتبه و تراز قبولی رشته حقوق 98-99

رتبه و تراز قبولی حقوق

 به دلیل نیاز به اطلاعات حقوقی در سطوح مختلف روابط بین فردی، روابط سازمانی و حتی روابط بین المللی ، از رشته حقوق به عنوان یکی از محبوب ترین رشته های گروه آزمایشی علوم انسانی نام برده می شود. رقابت برای کسب رتبه و تراز قبولی لازم برای این رشته بسیار شدید است. لذا ضروری است داوطلبان از برنامه ریزی های هدفمند و دقیقی برای شرکت در آزمون سراسری استفاده کنند. برای انتخاب دقیق برنامه تحصیلی و همین طور انتخاب رشته صحیح، باید از رتبه و تراز پذیرفته شدگان این رشته در سال های گذشته استفاده کرد. تاثیر انتخاب رشته در این مرحله از زندگی تاثیر وافری بر تمام جنبه های زندگی و آینده فرد دارد. به همین دلیل لازم است داوطلبان با صبر و حوصله تمام مراحل را طی نموده و از انتخاب خود مطمئن شوند. هر چند استفاده از تراز پذیرفته شدگان قبلی موثر است، اما نتایج حاصل از تحلیل ها نمی تواند دقیق باشد. مقایسه درصدهای اکتسابی داوطلب با درصد و تراز سال های قبلی فقط باعث ایجاد دید روشن برای داوطلب خواهد شد.

معرفی رشته حقوق

ماهیت جذاب رشته حقوق به خصوص برای کسانی که به استدلال و منطق و درک قوانین و مقررات علاقه مند اند و همین طور درآمدزایی بالا، این رشته را تبدیل به محبوب ترین رشته ی علوم انسانی نموده است. در این رشته ی پر متقاضی دایره کار افراد از فرد تا جهان است و افراد در جستجوی آینده ی بهتر برای انسانها می باشند.

توانایی های لازم برای تبدیل شدن به یک حقوق دان برتر عبارت است از جسارت، قدرت استدلال، خلاقیت ذهنی و فن بیان خوب.  به دست آوردن لیسانس حقوق کار سختی نیست اما حقوقدان شدن کاری بس مشکل و طاقت فرساست که نیازمند همتی عالی است. زیرا امروز روز  علم حقوق با جامعه شناسی، روانشناسی و علوم فلسفی تلفیق شده است و یک حقوقدان باید از این علوم نیز اطلاعات درخور و کافی داشته باشد.همچنین لازم است فرد حقوق دان به زبان و ادبیات فارسی مسلط باشد. یک حقوقدان باید بتواند کسانی را که مورد خطاب قرار می دهد و یا دادگاهی که مامور رسیدگی به دعوا است را   قانع کند، در نتیجه باید به زبان و ادبیات مسلط باشد. ضمنا یک حقوق دان  باید اطلاعاتی درباره ریاضیات نیز داشته باشد.

واضح است که به دلیل وجود تعداد زیاد فارغ التحصیلان این رشته، کسانی  فرصت های شغلی بهتر و بیشتری خواهند داشت که دارای مهارت و دانش بیشتری باشند.

در ایران عزیز ما اصلی ترین گرایش های رشته حقوق عبارت اند از:

  • حقوق خصوصی
  • حقوق عمومی
  • حقوق جزا
  • حقوق خانواده

از عوامل مهم برای کسب موفقیت در این رشته، علاوه بر علاقه، فن بیان خوب، توانایی نوشتن مطلب، روحیه‌ی جستجوگری، تسلط برزبان انگلیسی یا فرانسه و عربی، توانایی تحلیل و ارزیابی می باشد. هیچگاه نباید تصورشود که رشته‌ی حقوق یک رشته‌ی حفظی است.

رتبه و تراز قبولی حقوق | دانشگاه های سراسری به تفکیک سهمیه مناطق

دانشگاه چارک پایین رتبه منطقه1 چارک پایین رتبه منطقه2 چارک پایین رتبه منطقه3
دانشگاه تهران 49 177 140
دانشگاه علامه طباطبایی 148 175 23
دانشگاه شهید بهشتی 125 170 87
دانشگاه فردوسی مشهد 352 297 363
دانشگاه تبریز 843 459 400
دانشگاه اصفهان 462 326
دانشگاه شیراز 465 348 518
دانشگاه کرمانشاه 1618 775
دانشگاه امام خمینی قزوین 889 547 322
دانشگاه کردستان 1942 421 995

داوطلبانی که به دنبال اطلاعات دقیق تر و کامل تری از کارنامه های قبولی و رتبه  و تراز قبولی حقوق هستند می توانند با تیم مشاوره ،برنامه ریزی و انتخاب رشته مرکز مشاوره تحصیلی دانتل از طریق شماره تلفن 02126295595 تماس حاصل نمایند.

منبع: آخرین رتبه و تراز قبولی رشته حقوق 98-99