سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتخاب رشته کنکور سراسری 99

پس از برگزار شدن کنکور سراسری و اعلام نتایج، به مرحله حساس انتخاب رشته می رسیم. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شدند از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org می توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند. اطلاع از زمان و مهلت انتخاب رشته برای داوطلبان بسیار مهم می باشد. زیرا درصورت عدم اگاهی ممکن است جا بمانند و فرصت قبولی در رشته و دانشگاه را از دست بدهند. ما در این مقاله زمان و مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری 99 را برایتان میگوییم پس تا انتها با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته کنکور 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: انتخاب رشته کنکور سراسری 99

زمان برگزاری کنکور سراسری 99 با توجه به شیوع کرونا

نام آزمون گروه‌های آزمایشی، روز و تاریخ برگزاری آنها
سراسری 99 گروه آزمایشی هنر- صبح چهارشنبه 99/05/29
گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی – صبح پنجشنبه 99/05/30
گروه آزمایشی علوم تجربی – صبح جمعه 99/05/31
گروه آزمایشی زبان – صبح شنبه 1399/6/1

سازمان سنجش در دومرحله نتایج را به داوطلبان اعلام میدارد. مرحله ی اول اعلام نتایج اولیه است که پس از برگزاری آزمون و پیش از انتخاب رشته خواهد بود. اعلام نتایج اولیه شامل رتبه و تراز و همچنین نتایج درصدهای داوطلبین است. پس از اعلام نتایج و انتخاب رشته، سازمان سنجش در مرحله دوم اقدام به اعلام نتایج نهایی کنکور می نماید. در این مرحله کدرشته قبولی به داوطلبین اعلام می شود. در هردو این مراحل امکان اعتراض به نتایج امکان پذیراست.

زمان اعلام نتایج و انتخاب رشته کنکور سراسری 99

امسال بدلیل شرایط کرونایی پیش آمده، همه زمانبندی های قبلی دستخوش تغییر شده است. طبق آخرین اعلام سازمان سنجش زمان برگزاری آزمون سراسری روزهای انتهایی مرداد 99 خواهد بود. اما در مورد زمان اعلام نتایج یا زمان انتخاب رشته اظهار نظر قطعی از طرف سازمان سنجش صورت نگرفته است.

با توجه به روال سالهای گذشته زمان اعلام نتایج و انتخاب رشته تاحدودی قابل پیش بینی خواهد بود. اما لازم است داوطلبین مرتب از طریق سایتهای معتبر مثل سایت مجموعه تحصیلی دانتل یا سایت سازمان سنجش پیگیر آخرین خبرها باشند.

مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری 99

هرسال سازمان سنجش فرصت مقتضی برای انتخاب رشته درنظر میگیرد. این فرصت حدود یک هفته و قابل تمدید خواهد بود. این انتخاب رشته بصورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. هر داوطلب مجاز به انتخاب 150 کدرشته خواهد بود.

بهتر است پیش از ثبت کدرشته های خود داخل سایت آنها را بدقت انتخاب و اولویت بندی کنید و چندبار مورد بررسی قرار دهید. همچنین بعد از ورود به سایت دقت کنید که کدرشته های انتخابی را بدرستی وارد کرده اید.

توجه:

بهتر است پروسه تحقیقات در مورد انتخاب رشته را بلافاصله بعد از اتمام آزمون شروع کنید. و پس از اعلام نتایج شروع به انتخاب رشته کنید. انتخاب رشته خود را به روزهای آخر موکول نکنید. ممکن است بدلیل مشکلات اینترنتی یا نیاز به اصلاح کدرشته ها در لحظات آخر فرصت کافی نداشته باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته کنکور 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: انتخاب رشته کنکور سراسری 99