سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین رتبه و تراز قبولی رشته روانشناسی 98-99

روانشناسی یکی از رشته  های محبوب داوطلبین گروه آزمایشی علوم انسانی می باشد. هر ساله تعداد زیادی از افراد شرکت کننده در آزمون کنکور سراسری، در شاخه علوم انسانی، هدف خود را قبولی در این رشته تعریف می کنند . به همین منظور نیز برنامه ریزی های دقیقی برای مطالعه دروس خود و انتخاب رشته انجام می دهند. قطعا برای انتخاب درست و برنامه ریزی هدفمند، داوطلبین نیازمند بهره گیری از رتبه و تراز پذیرفته شدگان سنوات پیشین می باشند. آیا می دانید رتبه و تراز قابل قبول برای پذیرش در رشته روانشناسی چند است؟ در این مقاله قصد داریم با توجه کارنامه پذیرفته شدگان سالهای گذشته به رتبه و تراز قبولی روانشناسی بپردازیم.

داوطلبانی که به دنبال اطلاعات دقیق تر و کامل تری از کارنامه های قبولی و رتبه  و تراز قبولی روانشناسی هستند می توانند با تیم مشاوره ،برنامه ریزی و انتخاب رشته مرکز مشاوره تحصیلی دانتل از طریق شماره تلفن 02126295595 تماس حاصل نمایند.

منبع: آخرین رتبه و تراز قبولی رشته روانشناسی 98-99

رتبه و تراز قبولی روانشناسی

رشته روانشناسی در دسته علوم زیستی قرار می گیرد. کارشناسان این رشته به مطالعه رفتار عینی و قابل مشاهده مراجعین پرداخته و همچنین سعی در کشف رفتارهای ذهنی افراد که قابل مشاهده نمی باشد، می نمایند. برای پذیرفته شدن در این رشته علاوه بر داوطلبین گروه علوم انسانی، داوطلبین دو زیر گروه دیگر نیز قادر به انتخاب رشته خواهند بود. همه ساله رشته روانشناسی جزء رشته های پر مخاطب کنکور می باشد . اما به  دلیل نقش اساسی که انتخاب رشته در تعیین آینده هر فرد دارد، باید در مقطع زمانی انتخاب رشته، افراد بسیار حساس و دقیق عمل نمایند . هر فرد شرکت کننده در آزمون کنکور برای تصمیم گیری درست نیازمند اطلاعات معتبر است. یکی از منابع اطلاعاتی صحیح که در دسترس داوطلبان قرار دارد، رتبه و تراز پذیرفته شدگان سال های قبل می باشد. داوطلبین با استفاده از این آمار و ارقام و همچنین درصدهای اکتسابی خود، قادر خواهند بود رتبه خودرا در کنکور سراسری تخمین بزنند. البته این شیوه تنها برای ایجاد یک دید روشن برای داوزلب استفاده می شود و نتایج آن صد در صد نخواهد بود.

به طور کلی می توان گفت که برای پدیرفته شدن در دوره روزانه دانشگاه دولتی رشته روانشناسی به میانگین درصد 15 برای دروس عمومی و 30 برای دروس تخصصی نیازمندیم.

معرفی رشته روانشناسی

روانشناس کسی است که رفتار افراد را به طور حرفه ای بررسی می کند. روانشناسان هم عملکرد مغز و رفتار را بررسی می کنند و هم ارتباط محیط و رفتار را مورد تحلیل قرار می دهند. روانشناسان به افراد در کنترل و غلبه بر مشکلاتشان کمک می کنند.یک روانشناس نیازمند صداقت در کلام و گشاده رویی است. به علاوه شنونده خوب بودن و داشتن مهارت ارتباطی قوی لازمه کار روانشناسی است.می توان گفت اگر فردی علاقه مند به  دانستن چگونگی و دلایل رفتار دیگران است و تمایل دارد در چالش های سایرین  شرکت کند، می تواند یک روانشناس موفق باشد.

مهارت و توانمندی های مورد نیاز یک روانشناس شامل علاقه به انسان ها و کمک به حل مشکلاتشان ، انعطاف پذیری، ، صداقت ، امین و محرم اسرار بودن، مهارت های ارتباطی عالی و شنونده خوبی بودن، مهارت های تصمیم گیری و حل مساله در سطح خوب، رویکرد دقیق، منطقی و روش مند.

گرایش های رشته روانشناسی عبارت است از :

  • روانشناسی کودکان استثنایی
  • روانشناسی بالینی
  • زیست روانشناسی
  • روانشناسی رشد
  • روانشناسی قانونی
  • روانشناسی مدرسه
  • روانشناسی صنعتی-سازمانی
  • روانشناسی اجتماعی
  • روانشناسی در ایران

رتبه و تراز قبولی روانشناسی | دانشگاه های سراسری به تفکیک سهمیه مناطق

همانطور که ذکر شد پذیرفته شدگان در رشته روانشناسی از هر سه گروه آزمایشی می توانند باشند، در جدول زیر رتبه های گروه آزمایشی علوم انسانی آورده شده است.

دانشگاه چارک پایین رتبه منطقه1 چارک پایین رتبه منطقه2 چارک پایین دتبه منطقه3
دانشگاه تهران 94 128 100
دانشگاه شهید بهشتی 72 221 80
دانشگاه شیراز 159 881 71
دانشگاه علامه طباطبایی 79 276 106
دانشگاه اصفهان 471 508 736
دانشگاه فردوسی مشهد 229 222 217

داوطلبانی که به دنبال اطلاعات دقیق تر و کامل تری از کارنامه های قبولی و رتبه  و تراز قبولی روانشناسی هستند می توانند با تیم مشاوره ،برنامه ریزی و انتخاب رشته مرکز مشاوره تحصیلی دانتل از طریق شماره تلفن 02126295595 تماس حاصل نمایند.

منبع: آخرین رتبه و تراز قبولی رشته روانشناسی 98-99