سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهریه دکتری آزاد

برای بسیاری از داوطلبان انتخاب دانشگاه آزاد به عنوان دانشگاه محل تحصیل نیاز به تحقیق و بررسی دارد. زیرا دریافت شهریه از طرف دانشگاه آزاد همان نقطه ای است که دانشجو باید تصمیم بگیرد. برای اینکه تصمیم گیری برای داوطلبان کنکور دکتری ساده تر شود، مقاله ای را برای ایجاد آگاهی در شما عزیزان تدوین کرده ایم.

برای دریافت مشاوره در زمینه شهریه دکتری آزاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: شهریه دکتری آزاد

میزان شهریه دکتری دانشگاه آزاد

قبل از هرچیز لازم است که به چند نکته توجه کنیم؛ اول اینکه، مبلغ شهریه از جمع مبالغ شهریه ثابت و متغیر و هزینه خدمات آموزشی و بیمه دانشجویی می باشد. دوم اینکه مبالغ هزینه تحصیل دانشگاه آزاد هر ساله افزایش می یابد. سوم اینکه میزان هزینه تحصیل بستگی به تعداد واحدی که دانشجو در ترم جاری برداشته است، دارد.

شهریه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد سال تحصیلی 98 – 99 ( ریال )

رشته تحصیلی

شهریه ثابت  شهریه متغیر به ازای هر واحد نظری
فنی و مهندسی 91,031,947 6,081,590
علوم انسانی 60,870,107 6,081,590

اگر قصد دارید در کنکور دکتری دانشگاه آزاد ثبت نام کنید به مبالغ بالا توجه کنید به اضافه اینکه هر ساله حدود 10-15 درصد بر میزان شهریه افزوده می شود.

افزایش سالانه شهریه 

در سالهای اخیر دانشگاه آزاد میزان افزایش شهریه را در ابتدای هر سال تحصیلی با ارسال اطلاعیه هایی تغییر داده است. بطور کلی یک قاعده بر افزایش سالانه هزینه تحصیل دوره دکتری دانشگاه آزاد وجود دارد و آن هم اینکه، میزان شهریه ثابت و متغیر به اندازه 10% سالانه افزایش پیدا می کند. باز هم تاکید می کنیم که این نرخ افزایش 10% ای همیشگی نیست و در اطلاعیه های ابتدای هر سال تحصیلی مشخص می شود. اما اگر قصد ثبت نام در دوره دکتری دانشگاه آزاد را دارید روی حداکثر مقدار حساب و بررسی کنید که آیا این میزان افزایش شهریه کار را برای شما مشکل نمی کند.

وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد

میزان شهریه دکتری دانشگاه آزاد نسبت به سایر مقاطع بیشتر است. دانشگاه آزاد هم امکاناتی برای ایجاد رفاه بیشتر در دوران تحصیل باید فراهم آورد. یکی از این امکانات رفاهی برای دانشجویان دوره دکتری دانشگاه آزاد، اختصاص وام به دانشجویان جهت پرداخت شهریه است. دانشجویان دکتری تخصصی تا سقف 50 درصد شهریه هر ترم می‌توانند از وام‌های صندوق رفاه استفاده کنند. تسهیلات صندوق رفاه در سه قالب وام کوتاه‌مدت،‌ میان‌مدت و بلندمدت ارائه می‌شود؛ علاوه بر این ها وام دانشجویی دیگری نیز مختص به دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد در نظر گرفته شده است. بانک ملی ایران مبلغ 10 میلیون تومان را بعنوان کمک هزینه تحصیل به دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد وام می دهد.

نحوه بازپرداخت وام 

وام های دکتری دانشگاه آزاد بر اساس نحوه بازپرداخت وام به سه دسته تقسیم می شوند:

اول) وام های کوتاه مدت:

در این مدل وام دانشجو در ابتدای ترم برای دریافت وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد اقدام می کند و تا پایان همان ترم هم موظف به بازپرداخت مبلغ وام به صندوق رفاه دانشجویی دانشگاه آزاد است. دانشجو می تواند در تمام ترم های تحصیلی خود از این وام برای کمک هزینه تحصیل استفاده کند.

دوم) وام های میان مدت:

وام های میان مدت فرصت بیشتری نسبت به وام کوتاه مدت برای بازپرداخت دارند. مدت زمان بازپرداخت وام های میان مدت  شهریه ، 10 ماهه است.

سوم) وام های بلند مدت:

بازپرداخت وام های بلند مدت، پس از پایان دوره تحصیل دانشجو شروع می شود. نحوه بازپرداخت وام دانشجویی براساس منبع اخذ وام می تواند متفاوت باشد. اگر منبع پرداخت وام صندوق رفاه دانشجویی دانشگاه آزاد باشد، با گذشت یک ماه از تاریخ فراغت از تحصیل اقساط او شروع می شود و در وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد، پس از گذشت 9 ماه از تاریخ فراغت از تحصیل دانشجو موظف به پرداخت اقساط وام است.

در نظر داشته باشید که هزینه تحصیل با شهریه متفاوت است. هزینه های رفت و آمد ، خورد و خوراک ، کتاب و جزوه و . . . همگی هزینه های جاری زندگی یک دانشجو بحساب می آیند. توصیه دانتل به شما این است برای بهترین تصمیم گیری از مشاورین مجرب در این امر مشورت بگیرید. مشورت به شما کمک می کند بهترین گزینه را انتخاب و راه های پیش روی خود را بهتر ببینید. برای ارتباط با متخصصین مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شهریه دکتری آزاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: شهریه دکتری آزاد