سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اعتراض به نتایج کنکور سراسری 99

نتایج اولیه کنکور سراسری برای انتخاب رشته ای خوب و تحصیل در رشته ای پرطرفدار اهمیت فراوانی دارد و هر ساله پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری داوطلبانی هستند که به نتایج این آزمون اعتراض دارند و عده‌ای از این داوطلبان نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام می نمایند اما عده ای دیگر به دلیل این که از چگونگی نحوه اعتراض اطلاعاتی ندارند از ثبت اعتراض خود نسبت به کارنامه اولیه کنکور سراسری منصرف می‌شوند، به همین دلیل در این مقاله به بررسی نحوه اعتراض به نتایج اولیه کنکور سراسری می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتراض به نتایج کنکور سراسری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: اعتراض به نتایج کنکور سراسری 99

موارد اعتراض به نتایج

داوطلبان تنها در صورت داشتن دلایل منطقی و معقول می توانند به نتیجه اولیه کنکور سراسری اعتراض کنند ما در این بخش به بررسی دلایلی که از نگاه سازمان سنجش برای ثبت اعتراض کفایت می کند خواهیم پرداخت.

اشتباه در محاسبه درصد دروس

در همان روز برگزاری کنکور سراسری و پس از اتمام آزمون کلید و پاسخنامه آزمون در گروه‌های آزمایشی مختلف بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت لذا داوطلبان می بایست خود نیز به محاسبه درصد دروس خود بپردازند تا از وضعیت خود آگاهی پیدا کنند و اگر خطایی پیش آمد نسبت به اعتراض اقدام نمایند.

 لحاظ نشدن سهمیه رزمندگان و ایثارگران

به طورکلی سهمیه ها در قبولی افراد تاثیر مثبت دارد و داوطلبان می بایست در صورت لحاظ نشدن سهمیه ها اعتراض خود را ثبت نمایند و پیگیر این مسئله باشد.

مسائل مربوط به سوابق تحصیلی

اگر پس از مشاهده نتایج اولیه متوجه شدید که سوابق تحصیلی شما به درستی اعمال نشده است و یا اشکال و ایرادی در سوابق تحصیلی شما وجود دارد می توانید نسبت به اعتراض اقدام نمایید.

زمان ثبت اعتراض

داوطلبان کنکور سراسری پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری می‌توانند برای ثبت اعتراض اقدام نمایند. کارشناسان سازمان سنجش درصورتی که اعتراض دارای دلایل منطقی و معقول باشد اعتراض را پیگیری خواهند نمود و حداکثر تا 72 ساعت بعد از ثبت درخواست،پاسخ اعتراض داوطلب داده خواهد شد.

 نحوه ثبت اعتراض

داوطلبانی که قصد اعتراض به نتایج اولیه کنکور سراسری را دارند می بایست توجه کنند که فرآیند ثبت اعتراض تماماً به صورت اینترنتی می باشد و از طریق سیستم پاسخ گویی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org صورت می گیرد.

در زیر نحوه ثبت اعتراض به نتایج اولیه آزمون سراسری همراه با راهنمای تصویری ارائه شده است:

مرحله اول :وارد شدن به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org

مرحله دوم :کلیک بر روی عبارت “ورود به سیستم پاسخگویی” که در سمت چپ سامانه قرار دارد.

 

مرحله سوم :چنانچه در سایت عضو نیستید با کلیک کردن روی گزینه “عضویت در سایت” و با وارد کردن اطلاعات خود در سامانه ثبت نام کنید و چنانچه عضویت سایت را دارا هستید بر روی عبارت “ورود به سیستم”کلیک کرده و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد مرحله بعد شوید.

 

مرحله چهارم :پس از باز شدن صفحه بر روی گزینه “درخواست جدید” در سمت راست سامانه کلیک نمایید تا وارد صفحه مذکور شوید.

 

مرحله پنجم :نوع آزمون خود را که کنکور سراسری می باشد و همچنین سال مربوطه را انتخاب نمایید.

 

مرحله ششم :حالا می‌بایست نوع مشکل خود را از منوی قرار داده شده انتخاب نمایید.

 

مرحله هفتم: در قسمت عنوان عبارت «اعتراض به نتایج اولیه کنکور سراسری» را بنویسید و درخواست خود را به صورت مشروح در قسمت پیام یادداشت نمایید.

مرحله هشتم: منتظر پاسخگویی کارشناسان سازمان سنجش بمانید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتراض به نتایج کنکور 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: اعتراض به نتایج کنکور سراسری 99