سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موفقیت در آزمون مدارس نمونه دولتی

والدین در قبولی دانش ­آموزان در آزمون مدارس نمونه دولتی، نقش خیلی مهمی دارند. بسیاری از والدین آرزو دارند فرزندانشان از بهترین امکانات تحصیلی برخوردار باشند و در بهترین مدارس از جمله مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان تحصیل کنند. شما می توانید از با یک مشاوره ی تحصیلی درست و اصولی برای خود و فرزندتان، شاهد نتایج فوق­ العاده در پایان این سال تحصیلی باشید. اما رسیدن به موفقیت صد در صد در آزمون مدارس نمونه دولتی باید حتماً با آشنایی کامل با روش های برنامه ریزی از طریق مشاوره انجام گیرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه موفقیت در آزمون مدارس نمونه دولتی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: موفقیت در آزمون مدارس نمونه دولتی

برنامه درسی برای موفقیت در آزمون مدارس نمونه دولتی

همانطور که می­دانید، سوالات آزمون بصورت تستی طرح می شود. سیستم آموزشی مدرسه بگونه ­ایست که دانش­آموزان روش صحیح مطالعه و تست زنی را یاد نمی­گیرند. این امر باعث می­شود که نتوانند از عهده ی امتحانات مدرسه و آزمون مدارس نمونه دولتی به صورت همزمان بر بیایند. بسیاری بر این باورند که پاسخگویی به آزمون تستی از امتحان تشریحی آسان تر است. هیچکس بدون مطالعه صحیح و با تکیه بر شانس و اقبال در هیچ آزمون تستی موفق نخواهد شد. این موضوع را هم مد نظر داشته باشید که آزمون مدارس نمونه دولتی نمره منفی هم دارد و این کار شما را سخت تر خواهد کرد. لازم بذکر است که دانش ­آموزی که قصد ثبت نام در آزمون مدارس نمونه دولتی را دارد، باید از ابتدای سال تحصیلی، زمان درس خواندن را طوری مدیریت کند که هم برای امتحانات آخر ترم و هم برای آزمون نمونه دولتی آمادگی پیدا کند. زیرا اولین شرط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی، شرط معدل است. پس استفاده از مشاوره ی درست برای به نتیجه رسیدن تلاش های یک سال تحصیلی امری ضروری است که باید آن را جدی بگیرید.  

شرایط و مکان مطالعه برای موفقیت در آزمون مدارس نمونه دولتی

برنامه ریزی برای زمان هایی که دانش­ آموز در خانه حضور دارد، نکته مهمی در روند برنامه ریزی کلی برای موفقیت در آزمون مدارس نمونه دولتی است. والدین باید با فراهم کردن مکان مناسب برای مطالعه فرزندان و نظارت بر نحوه درس خواندن و پیشرفت درسی آنها می توانند نقش مؤثری برای موفقیت در آزمون مدارس نمونه دولتی داشته باشند. زمان حضور دانش­ آموز در خانه باید برای درس خواندن، استراحت، تفریح و انجام کارهای روزمره تقسیم بندی شود. اگر احساس می کنید که در زمینه برنامه ­ریزی برای مطالعه فرزندتان به کمک نیاز دارید ، می توانید با مشاورین دانتل تماس بگیرید.  

اهمیت تغذیه بر موفقیت در آزمون مدارس نمونه دولتی

حتما اطلاع دارید که نوع تغذیه تا چه حد بر کارایی مغز مؤثر است. نتایج تحقیقات دانشمندان بر فعالیت دانش آموزان ، نشان داده است که نمرات و نتایج درسی دانش ­آموزانی که تغذیه مناسب دارند نسبت به سایر دانش آموزان بالاتر است. دانش­ آموزان در سن رشد هستند و برای رشد کافی و فعالیت های مغزی ، به کالری و ویتامین­های ضروری به طور مرتب در شبانه روز احتیاج دارند. اگر برنامه غذایی مناسبی برای فرزندان در نظر گرفته شود، احتمال موفقیت در برنامه درسی برای آزمون مدارس نمونه دولتی افزایش می یابد. یکی از موارد مهم در تغذیه دانش­آموزان، خوردن صبحانه است. نه تنها روز آزمون، بلکه در تمام مدت مدرسه باید صبحانه کافی بخورند تا بتوانند از کلاس های درس استفاده کافی را ببرند.  

نمونه سوالات آزمون مدارس نمونه دولتی

یکی از مواردی که به آمادگی برای آزمون های تستی کمک می کند، آشنایی با نمونه سوالات آزمون سالهای قبل است. این کار دانش­ آموز را با کیفیت کلی و چگونگی طرح سوالات تستی آشنا می کند. علاوه بر این ، درصدی از سوالات آزمون مدارس نمونه دولتی در هر سال ، تست های تکرار شده در سالهای قبل است. پس با مطالعه کامل این سوالات ، می توانید احتمال موفقیت در آزمون مدارس نمونه دولتی را افزایش دهید.  

روز آزمون مدارس نمونه دولتی

بسیاری از خانواده ها و دانش آموزان نمی دانند که باید چه نکاتی را در روز آزمون رعایت کنند. والدین دقت داشته باشند که استرس دانش ­آموزان در روز آزمون خیلی زیاد است. شما می توانید شب قبل از آزمون با کمک کردن به دانش آموزان برای جمع آوری تمام وسایل موردنیاز روز آزمون ، تنش های روحی آنها را کم کنید. تغذیه مناسب در وعده صبحانه هم جزو موارد ضروری است و نباید فراموش شود. رفتار والدین در روز آزمون، می­تواند در افزایش یا کاهش استرس دانش آموزان تأثیر زیادی بگذارد. پس با رفتار و گفتار خود سعی کنید که دانش آموز خود را از لحاظ روحی آرام نگه دارید. احتمال فراموشی ناشی از استرس در روز آزمون نمونه دولتی زیاد است. پس شما با مشاوره درست و مدیریت احساسات خود به فرزندان در کسب موفقیت بیشتر کمک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه موفقیت در آزمون نمونه دولتی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: موفقیت در آزمون مدارس نمونه دولتی