سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اعلام نتایج دکتری آزاد 99

آزمون دکتری دانشگاه آزاد 99 در دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه انجام می شود. نتایج کنکور دکتری دانشگاه آزاد نیز طی سه مرحله اعلام می شود. با توجه به اینکه کنکور سراسری دانشگاه دولتی و دانشگاه آزاد چند سالی است به صورت یکپارچه برگزار می شود، لازم است داوطلبان از شیوه اعلام نتایج آزمون به درستی مطلع شوند. علی رغم ادغام آزمون دانشگاه ها در یک آزمون، اما اعلام نتایج در مرحله دوم از دو شیوه جداگانه تبعیت می کند. داوطلبان برای دریافت نتایج مرحله اول و سوم باید به سایت رسمی سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه نمایند. این در حالی است که نتایج مرحله دوم دانشگاه آزاد از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به اطلاع داوطلبان می رسد. برای کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص مقاله را تا انتها پیگیری نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج دکتری آزاد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: اعلام نتایج دکتری آزاد 99

اعلام نتایج دکتری آزاد 99

تمام داوطلبان متقاضی ادامه تحصیل در مقطع دکتری، پس از برگزاری آزمون منتظر اعلام نتایج خواهند بود. اعلام نتایج کنکور دکتری طی سه مرحله صورت می گیرد. در مرحله اول اعلام نتایج لیست افرادی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، اعلام می شوند. سپس داوطلبانی که حدنصاب علمی لازم را کسب نموده اند، فرم های انتخاب رشته را تکمیل می نمایند. درمرحله دوم اعلام نتایج، لیست افرادی که دعوت به شرکت در مصاحبه شده اند اعلام می شود. داوطلبان می توانند از بین دانشگاه هایی که از آنها دعوت به عمل آورده اند یکی و یا چندتا از دانشگاه ها را برای شرکت در مصاحبه انتخاب نمایند. البته شرکت درمصاحبه تمامی دانشگاه های مدعو نیز امکان پذیر می باشد. داوطلبان پس از سپری کردن این مرحله در انتظار اعلام نتایج نهایی خواهند بود. با اعلام نتایج قطعی پرونده آزمون دکتری بسته می شود.

مرحله اول اعلام نتایج دکتری آزاد 99 | اعلام نتایج اولیه

داوطلبان شرکت کننده در آزمون کنکور دکتری باید در زمان اعلامی از طرف سازمان سنجش، اقدام به دریافت کارنامه آزمون خود نمایند. در این کارنامه علاوه بر درصد ها و نمره تراز متقاضی، رتبه داوطلب نیز به اطلاع فرد می رسد. همچنین این کارنامه مشخص کننده وضعیت داوطلب از جهت اجازه دسترسی به فرم انتخاب رشته نیز می باشد. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته های دانشگاه آزاد باشند، کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد را نیز در کارنامه خود رویت می کنند. نتایج اولیه آزمون از طریق سایت رسمی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org اعلام می شود.

مرحله دوم اعلام نتایج آزمون دکتری 99

در مرحله دوم اعلام نتایج، داوطلبان برای اطلاع از نتایج باید دقت کافی داشته باشند. اعلام نتایج مدعوین به مصاحبه دانشگاه آزاد از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ac.ir انجام می شود. این در صورتی است که دانشگاه های دولتی نتایج خود را بر روی سایت سازمان سنجش بارگذاری می نمایند. لذا داوطلبان در صورت تمایل برای شرکت در مصاحبه هر دو  دانشگاه، باید اعلام نتایج را از هر دو مسیر پیگیری نمایند. انجام مصاحبه دانشگاه آزاد مستلزم پرداخت هزینه می باشد که داوطلبان باید از طریق سایت اختصاصی دانشگاه آزاد اقدام مقتضی را صورت دهند.

مرحله سوم اعلام نتایج دکتری آزاد 99 | اعلام نتایج نهایی

پس از برگزاری مصاحبه های دکتری توسط دانشگاه ها و با بررسی نتایج به دست آمده، دانشگاه ها اسامی پذیرفته شدگان نهایی را اعلام می کنند. این اعلام نهایی از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org به اطلاع داوطلبان می رسد. داوطلبان ادامه تحصیل در دانشگاه های دولتی و دانشگاه آزاد هر دو باید به سایت رسمی سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه نمایند و از نتایج مطلع شوند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج دکتری آزاد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: اعلام نتایج دکتری آزاد 99